30 mai 2013

Centrul de Dramaturgie Contemporană

Pe data de 30 mai 2013, la ora 17:00 la CDC s-a lecturat fragmente din texte viitorilor dramaturgi. Unde fiecare dramaturg care dorește vine să-și citească un fragment dintr-o piesă finisată sau un text în lucru. A citit Mariana Starciuc cu 2 texte "Cruciile" și un text care din păcate nu are nume, dar l-am auzit de el, la Atelierul de Dramaturgie. A venit Artiom Oleacu cu 2 texte nefinisate, pe care le-am auzit prima oară. A citit și Ion Coșeru cu Nostalgie, un text foarte bunicel, dar mai are de lucru la el. A fost o întâlnire plăcută plină de discuție interesante care ai ce învăța de la ele.



































26 mai 2013

Cenaclul Republica - Aurelia Borzin

Pe data de 24 mai 2013 la ora 17:00 a fost invitată la Cenaclul Republica, pe tânara scriitorare basarabeană Aurelia Borzin. În parcusul anilor 2004-2006 a deţinut mai multe funcţii în cadrul redacţiei Revistei de Cultură şi Creaţie Literară Clipa Siderală, redactor literar secretar de redacţie.
A publicat în Antologia Covoare Moldoveneşti, din cadrul Atelierul Vlad Ioviţă. A publicat  volume de versuri cu Primul Debut "Nesomn pentru demenţi", Editura: Prut Internaţional 2003. Pansamente, Editura Cartier 2007, Chişinăul o tabletă de ciocolată, Editura Vinea, 2010.
Aurelia Borzin a avut plăcerea să ne citească poeme din cicluri diferite. Aceste poezii ale Aurelei mi s-a părut uşoare, dar a păstrat acelaşi stil pe care îl foloseşte de obicei.În textele ei, vorbeşte despre viaţa de zi cu zi, plină de emoţii, sentimente şi trăiri. Scriitoarea foloseşte multe imagini şi detalii în poemul ei.










24 aprilie 2013

Primăvara Europeană a Poeţilor

 Arcadie Suceveanu si Mihai Fusu
 Anatol Grosu
 Ion Buzu
 Boris Cremene

Linda Maria Baros
 Mihai Fusu
 Victor Tvetov
 Daniela Herta
Alexandru Pleşca

 Poetul din Maramureş
 Poetul din Dobrogea
 Ina Surdu

Pablo Hose
Ieri seara, a avut loc Primăvara Europeană a Poeţilor. În toată Europa, în zilele de 20-24 aprilie se petrec zilele poeţilor. La noi tot, a avut loc seara Europeană a Poeţilor. 
Organizatorii Foosbook i-a invitat pe toţii poeţii să citească poezii din volumele proprii sau din alţi autori consacraţi. Sala Laboratorului Teatral a fost plină de invitaţii din România, cît şi de la noi. Lectura poezilor a durat o oră şi ceva. Am ascultat poezii foarte interesantă şi diferită. S-a terminat cu prezentare artistică a Inei Surdu 2:40.
Spre final, am fost invitaţii la socializare cu un pahar de vin şi fursecuri.

Centrul de Dramaturgie Contemporană

Pe data de 24 aprilie 2013, la ora 14:00, în cadrul Cnetrului de Dramaturgie Contemporană s-a lecturat în aer liber la apartamentul deschis la solicitarea tinerilor dramaturgi. Au lecturat textele tinerilor dramaturgi Artiom Oleacu, Ronin Terente și a altor tineri dramaturgi. A fost o zi de weekend interesantă.








22 aprilie 2013

Jurnalul Atelierul Vlad Iovita





La Atelierul Vlad Ioviţă nu am fost tare de mult. La invitaţia Elenei Chirică, am venit la atelier,  Nu am putut să o refuz. Dar sincer nu vroiam să vin, dar ce am de pierdut dacă mă duc să văd ce se mai petrece la atelier. Elena Chirică m-a anunţat că vor citi Terente Ronin şi Ion Dudcă.
De Terente ştiam că scrie, dar de Ion nu ştiam.  Când am ajuns la bibliotecă lumea se adunase deja. Am revăzut toate persoanele pe care nu le mai văzusem tare demult, şi de care îmi era dor de ele.
Ion Dudca a citit primul textele, iar după aceea s-a trecut la discuţia textului. Fiecare şi-a spus o părere despre textele lui Ion Dudca.
Iar textele lui Terente sunt diferite, noncoformiste interesante, spun ceva care nu au mai fost spuse până acum.

18 aprilie 2013

Jurnalul Atelierul de Dramaturgie Dramatică "Scriem Teatru"

După o pauză lungă 3 luni şi-a deschis larg urşile Atelierul de Dramaturgie Dramatică "Scriem Teatru". Pe data de 18 aprilie 2013, la ora 17:00, la UNITEM, Coordonator Poiată Mihai. Ne-a făcut o prezentare de lung-metraj, chiar dacă a fost prezentată pentru vizionarea nişte filme de scurt-metraj. Mihai Poiată ne-a propus spre final să scriem câteva idei de scenariu, o frază, două. Importantă să conţină în povestea "A fost odată, ca niciodată...". De fapt aceasta era exerciţiu pe care trebuia să-l facem să scriem un scenariu de scurt metraj o poveste.
După aceea am vizionat  Marry Me(2008) Offside short film, What is that şi altele. De fapt aceasta era un exerciţiu cum să facem un scurt-metraj şi lung-metraj. Ne-a explicat nouă noi modalităţi cum se fac scenariile şi cum se montează. A fost un atelier care am învăţat interesant şi constructiv.

12 aprilie 2013

Activitatile culturale: Cu spectacolul "Kean" dupa J.P. Sartre si W. Shakespeare.


In cadrul "Class Fest", Festivalul International al Scolilor de Teatru si Film, Editia a-III-a, au fost invitați tinerii actori de la București pentru a ne încânta cu spectacolul licență a Anului III "Arta Actorului", de la UNATC " I.L. Caragiale" Bucuresti. 


"Atunci când trăiesc nu simt cu adevărat că trăiesc, dar atunci când Joc, simt  cu adevărat că Exist"!!
                                                                                                                                                              ( A. Artaud).
Cum să facem să nu mai fim  spectatorii propriei noastre vieții? Cum să devenim Oameni de Acțiune? Astfel, ca răspuns, a apărut întâlnirea cu Shakespeare( a fi/ a acționa), cu Jerzy Grotowsky( scoaterea măștilor) și cu Antonin Artaud( teoria dublului- actorul dublat de personaj: Kean/Hamlet; Anna/ Ofelia; Salomon/ Horațio).
În realitate, un tânăr de condiție modestă poate fi Rege, doar devenind Actor-alegând Calea Regală drept rațiune  de a ființa. Această obsesie care l-a urmărit toată viața pe Kean, care i-a oferit integritate și deminitate umană, credință și dedicație față de profesie, dar totodată și o viață plină de lipsuri și suferință- sunt  premisele de la care a pornit construcția acestui spectacol.
Pentru a atinge Nemurirea este nevoie de renunțarea totală de sine de Însemnătatea pe care o capătă personalitatea umană în memoria oamenilor cărora le-a dedicat întreaga sa existență.
Marele shakespearean Edmund Kean , în plină glorie, descoperă că lumea  îl apreciază și iubește nu pentru cine este el cu adevărat, ci pentru personajele pe care le-a întruchipat, că va fi dat uitării imediat ce succesul  îl va părăsi. Soluția este anestezia percepției realității prin viciu doar așa viața poate deveni suportabilă pentru sensibilitatea și histrionismul  artistului de geniu, doar așa  poate rezista în scenă tentației de a fi simultan , om, actor și personaj.
Spectacolul Kean este o pledoariei despre conditia Actorului si efemeritatea artei sale.