Norocul și
curiozitatea mare a fost când am găsit doar două cărții de-ale lui Robin
Sharma: „Călugărul care și-a vândut Ferrari-ul,” una din cele mai bune cărții
și a doua carte este „Atinge măiestria Leadership cu Călugărul care și-a vândut
Ferrari-ul.”
Am început să
citesc prima carte “Atinge măiestria în Leadership cu Călugărul care și-a vândut Ferrari-ul,”o carte care a
apărut în 1997 și a fost tradusă în 70 de limbii și vândută în 15 țării ale
lumii. Robin Sharma este considerat unul dintre cei mai buni 5 experți în
leadership din lume. Munca lui este apreciată de vedetele rock, miliardarii și
mulți directori executivi celebri.
În plus,
postările sale pe rețelele de socializare ajung la aproximativ 600 de milioane
de vizualizări pe an, făcându-l o personalitate cu adevărat globală, care îi
ajută pe oameni să facă o muncă genială și să își realizeze cel mai înalt
potențial ca lider.
Poate că trucul
este contribuția ficțiunii, introducerea fictivă a orărei intenții
transformatoare. Deoarece, desigur, scenografia, decizia perturbătoare a
protagonistului, saltul său în gol...., totul este o aventură de viață
interesantă pentru orice cititor. Prin paginile sale, aflăm povestea
extraordinară a lui Julian Mantle, un avocat de succes care, după ce suferind
atac de cord, trebuie să te confrunți cu mare vidă a existenței sale.
Scufundat în
această criză existențială, Julian ia decizia radicală de a-și vinde toate
bunurile și de a călători în India.
Într-o mănăstire din Himalaya, el învață lecțiile înțelepte și profunde
ale călugărilor despre fericire, curaj, echilibru și pacea interioară.
Cu această
poveste specială și de neuitat, Robin Sharma ne învață, pas cu pas, un nou mod
de abordare a vieții personale , profesionale și de familie. Ne arată cât de
important este să întreprinzi o călătorie
de viață cu o direcție clară, cu pasiune și armonie interioară.
Spre uimirea mea
am descoperit multe lucruri interesante care vreau să-le pun în practică după
ce am să termin de citit cartea. Cartea este ușor de citit și de înțeles, nu
este una filosofică, ci una practică. Te ajută să pui anumite gânduri
înețelepte în pracitcă.
Atinge măiestria
cu „Leadership cu Călugărul care și-a vândut Ferariul” de Robin Sharma
vorbește despre un lider extraordinar care a schimbat soarta unei organizații
urmând ritualuri simple de conducere. Cele opt ritualuri de leadership vizionar
susținute în această carte evidențiază comportamentul de lider transformațional
al unui lider inspirator. Așadar, dacă tu ești cel care dorește să devină mare
în viață, aceasta este cartea de citit obligatoriu pentru viața ta de vis.
După succesul „Călugărului
care și-a vândut Ferrari-ul,” Robin Sharma a intrat într-o altă carte de
conducere numită Cele 8 ritualuri ale liderilor vizionari.
Această carte
este una dintre teoriile recent dezvoltate de leadership studiate în timpul
cursului de comportament organizațional – leadership inspirație.
Atinge măiestria
în leadership a schimbat radical viețiile celor care au citit-o și a
transformat pozitiv mii de afaceri din orice domeniu existent. Călugărul care
și-a vândut Ferrari-ul este una dintre cele mai puternice și mai eficiente
cărții practice în domeniul leadershipului autentic în afaceri și în viața de
zi cu zi.
Lecțiile de
leadership sunt structurate în opt capitole ce cuprind metode practice
explicate pas cu pas. Mai exact, acum vei învăța cum să:
1.
Ridici afacerea ta pe locul 1 în topul celor mai
profitabile bussiness-uri.
2.
Îți realizezi obiectivul propus construindu-ți o
viziune clară de viitor.
3.
Creezi o legătură profundă cu oamenii tăi și să le
câștigi loialitatea( secretele carismei)
4.
Te adaptezi rapid la schimbările din lumea
afacerilor și să le transformi în avantaje;
5.
Îți gestionezi activitățile importante astfel
încât să fii eficient în tot ce îți propui;
6.
Devii un
lider stralucit începând din interior spre exterior;
Scrisă de un orator motivațional de succes și totodată un life coach de top,
această carte îți dezvăluie un sistem pas cu pas extraordinar care va readuce
încrederea, angajamentul și loialitatea oamenilor tăi, în timp ce afacerea pe o ai va experimenta o
ascensiune meteorică.
Metodele împărtășite de Julian Mantle , personajul principal al cărții își
dovedesc eficiența imediat cum sunt puse în practică. Ele îmbină înțelepciunea
străveche a Orientului cu principiile de
succes ale Orientului. De aceea, se adresează acelor lideri care doresc idei
inovative pentru organizația lor, un altfel de înțelegere asupra legilor
prosperității și o relație solidă cu partenerii și oamenii din subordine.
Una dintre cele mai importante tehnici prezentate în paginile cărții
„Atinge Măiestria în leadership cu Călugărul care și-a vândut Ferrari-ul” reprezintă
fundamentul solid al principiilor de satisfacere maximă a clienților,
atitudinea cu care cucerești piața țintă și câștigi o poziție de top,
indiferent de competiție.
Cu o cunoaștere de maestru, simplificând totul la esența, Robin Sharma îți
împărtășește cele 8 ritualuri ale un lider vizionar- 8 lecții mari pe care
directorii, managerii, antreprenorii și oricine își dorește să stîpânească arta
leadershipului le pot pun în practică pe masură ce la parcug, cu rezultate de
excepție.
Vreau să vă prezint un fragment din carte:
Vizualizează modul în care vrei să arate organizația ta peste cinci, zece,
chiar peste cincisprezece ani. Conștiența precede schimbarea, prin urmare
trebuie să devii conștient de toate posibilitățiile pe care ți le oferă viitorul.O
altă tactică pe care o poți folosi pentru a-ți defini scopul este să-ți dai
seama ce anume te ține treaz noaptea.
Care sunt gândurile care nu vă dau pace, ție și clienților tăi. Trebuie să
mergi dincolo de simpla satisfacere a nevoilor lor. Fiecare companie mare face
această. Se străduiește să înlăture frustrarea.
Aceasta este secretul pentru a avea un grup de clienți loiali și
satisfăcuți. Trebuie să anticipiezi nevoile lor și să-ți construiești viziunea
de viitor în legătură cu aceastea. Iată un lucru fundamental pe care trebuie
să-l faci: odată ce ți-ai clarificat scopul, trebuie să verifici constant dacă
ești pe drumul cel bun. Dacă visul tău te motivează, vei observa că există un
gol între locul în care te afli și care spre care te îndrepți. Aceasta va da
naștere strategiei necesare pentru schimbare.
Trebuie să-ți exerciții influența de lider pentru a te asiura că proiectul
tău se va transforma în realitate pentru întreaga companie. Ține minte, 90% din
succes vine din implementarea și execuție. Calitatea unui lider vizionar este
capacitatea de a trasnforma intențiile pozitive în rezultate tangibile.
-
Deci liderii vizionarii sunt oamenii faptelor. Fac
în permanență tot posibilul pentru a descoperi modalitații mai bune și mai
rapide pentru a fuziona prezentul cu viitorul și pentru a-și realiza visul. Am
dreptate?
-
Da, așa e. Ei înțeleg străvechea Lege a scăderii
forței intenției și se asigură că nu este valabilă și în cazul lor.
-
N-am auzit niciodată de această lege.
-
Legea scăderii forței intenției susține că cu cât
aștepți mai mult pentru a implenta o nouă idee sau strategie, cu atât
entuziasmul tău se va diminua.
-
Legea scăderii forței intenției susține că cu cât
aștepți mai mult pentru a implenta o noua idee sau strategie, cu atât
entuziasmul tău se va diminua. Cred că
oricine este implicat în mediul afacerilor este familiar cu sentimentul pe care
îl ai când ieși entuziast de la un
seminar motivațional plin de idei mărețe care îți va schimba întreaga
viață. Apoi, nevoile zilnice ne obligă să ne îndreptăm atenția asupra lor și
astfel toate intențiile noastre bune și toate promisiunile pe care le-am făcut,
afirmând că ne vom schimba, sunt date la o parte. Cu cât le amânăm mai des, cu
atât scade posibilitatea de ale îndeplini vredodată. Lecția pe care o învățăm
aici este să acționăm zilnic conform intenției de schimbare înainte ca aceasta
să moară prematur, îngropând cu ea și visele noastre de viitor. După cum spunea
cândva și filosoful german Johann vom Goethe, „ Orice lucru pe care-l putem face și pe care visăm că-l putem face
trebuie început. Cutezanța aduce cu sine geniul, putere și magia.”
Aceasta din urmă îl îndrumă pe Peter cu privire la modul de a-și conduce
compania dintr-o potențială criză. Julian, care a fost cândva un om de afaceri
întrinzător și cu discernământ, se întoarsese recent dintr-o călătorie de auto-
descoperire care a schimbat viața din Himalaya.
Dorința mea este să învăț despre cele opt ritualuri pentru a deveni un
lider profesionist și să conduc o echipă profesionistă cu oameni deștepți și
competenți.
Ritualul unui
viitor convingător.
Autorul afirmă: „Sarcina supremă a
liderului vizionar este să demnească și să onoreze vieții celor pe care îi
conduce, permițându-le să-și manifeste cel mai înalt potențial prin munca lor.”
Un lider își poate motiva oamenii să-și pună inima și sufletul în munca lor
dacă îi pot încuraja pentru job final. „Scopul este cel mai puternic factor de
motivare din lume.”
Prin urmare, liderul ar trebuie să lege sarcinile angajaților săi de un
scop convigător din punct de vedere emoțional.
Autorul spune că atunci când întrebați DE CE din spatele muncii atribuite
angajaților și când angajații primesc răspunsul pentru DE CE pentru munca lor,
o vor face cu mai multă pasiuâne.
Prin urmare viziunea și misiunea organizației ar trebuie formulate în așa
fel încât să reflecte scopul.
Rezumatul înțelepciunii de conducere. Mai mult, autorul explică că sarcina
principala a liderului este de-a face colegii entuziasmați de cauza
connvingătoare care contribuie la viața altora. Aici autorul ne spune să
acționăm pentru a ajuta la îndeplinirea acestui ritual. În primul rând, ritualizează înțelepciunea, astfel încât
intențiile noastre pozitive să se traducă în rezultate tangibile- conform lui
Stephen Convey, trebuie să ne exercităm integritatea în momentul alegerii.
În al doilea
rând, comunicați despre cauza convingătoare, astfel încât emoțiile să implice.
În al treilea rând, aliniați vizualizarea cu audio, astfel încât angajații să
fie conectați. În cele din urmă, autorul adaugă că liderul vizionar este demn
și onorează viețile oamenilor pe care îi conduce, permițându-le să-și manifeste
cel mai înalt potențial prin munca lor.
Leadershipul este
cu adevărat o filozofie de viață. Una dintre lecțiile de leadership pe care
le-am învățat este că imediat înainte de o mare victorie, cineva va experimenta
adesea o formă de dificultate. Cheia este să vă mențineți concentrarea și să
continuați să credeți.
Marile
organizații încep cu marii lideri. Și fiecare mare lider are vise îndrăznețe. Cel
mai bun mod de a reuși în viitor este să îl creați.
Leadershipul
înseamnă a realiza că imposibilul este în general neîncercat.
Leadershipul nu
înseamnă gestionarea lucrurilor, ci dezvoltarea oamenilor. Cei mai buni lideri
recunosc că leadershipul este un meșteșug, nu un dar. Ei lucrează constant
pentru a-și rafina arta. Și unul dintre lucrurile pe care le dezvoltă cel mai
mult este abilitatea de a fi bazat pe prezent, dar orientat spre viitor. Marii
lideri au stăpânit abilitățile gemene de a gestiona prezentul, în același timp.
Ei trebuie să trăiască în prezent și să ghideze îmbunătățirea operațiunilor
curente prin îmbunătățirea calității, eficientizarea sistemelor și ridicarea
standardelor de îngrijire a clienților. Dar, în același timp, trebuie să
creeze, să modeleze și să cultive un plan clar pentru viitor.
Scopul este cel
mai puternic motivator din lume. Liderilor vizionari le pasă mai mult să facă
ceea ce este corect decât să pară intelegenți. Conducerea nu este despre
popularitate, ci despre integritate.
Ai nevoie de
schimbarea pe care o dorești. Nu te aștepta ca alții să devină mai mult decât
ești dispus să fii tu însuți.
Ritualul relațiilor umane.
În acest ritual, autorul explică că liderii vizionari nu
își stabilesc obiective pe termen scurt,
ci se concentrează pe construirea de active tangibile pe termen lung, cum ar fi
relații solide, bazate pe încredere și respect. Autorul explică că liderii inovatorii
nu obțin atât de mult profit dintr-o companie rapid.
Toutuși, ei înțeleg asta, petrecând timpul dorit și
permițând oamenilor să-și dezvolte potențialul deplin și punând în aplicare un
sistem robust pentru a obține un profit maxim.
Un lider trebuie să se conecteze cu oamenii lui. Un lider
trebuie să se implice în ascultarea cuvintelor rostite și nerostite ale
poporului său. Dacă angajații tăi nu au încredere în tine, nu există nicio
modalitate de a face eforturi suplimentare pentru a oferi cele mai bune
rezultate.
Aici, autorul vorbește și despre patru reguli simple
pentru a te disciplina pentru a construi relații autentice:
1. RESPECTAREA PROMISIUNILOR :
„Fiecare promisiune pe care o încalci
jetoanele de pe caracterul tău.” Ori de câte ori eviți să faci lucrurile
corect, alimentezi obiceiul de a face greșit. Aici autorul spune să vă
respectați promisiunile de a deveni un lider bun.
2. ASCULTAREA AGRESIVĂ:
În această parte, autorul explică că
liderii vizionari câștigă întotdeauna inima oamenilor lor, ascultându-i profund
și, prin urmare, devenind excelenți comunicatori. Ei arată empatie față de
oamenii lor, îi identifică și investesc în ei. Liderul ar trebui să fie
entuziasmat și pasionat să-și asculte și să-și înțeleagă oamenii. Ar trebui
să-și dezvolte obiceiul de a pune întrebări deschise și să asculte cu atenție
răspunsul oamenilor săi.
Liderii vizionari captează inimile
oamenilor lor ascultându-i profund. Majoritatea liderilor cred că pentru a
conduce în mod eficient, ei trebuie să facă cea mai mare parte a vorbirii.
Atunci amintiți-vă: a asculta ceea ce au
de spus alții este un semn de respect. Arată că prețuiești oamenii tăi și crezi
în ei. Trebuie să te investești în persoana care comunică cu tine. Trebuie să
fii cu adevărat în spatele ochilor lor și să descoperi la ce se gândesc. A
asculta cu adevărat este cel mai mare compliment.
Înainte de a vă putea îmbunătăți
abilitățile de conducere, trebuie să știți exact ce abilități trebuie
îmbunătățite. O slăbiciune necunoscută nu poate fi niciodată transformată
într-o forță.
Ascultă cu intenția de a înțelege.
Ascultarea excelentă este un obicei care necesită puțin timp și practică.
Liderii vizionari sunt în mod constant
plini de compasiune.
3. CONSISTENT COMPASIOS:
Aici autorul spune că liderii vizionari
arată bunătate și preocupare sinceră pentru oamenii lor. În acest fel, oamenii
îi iubesc pentru că își doresc întotdeauna ca liderii lor să îi prețuiască și
să-și prețuiască ca oameni cu viziunea unei cauze convingătoare la care să
lucreze în mod semnificativ. Când orice circumstanțe intense o impun este
nevoie de mult curaj pentru ca liderul să facă ceea ce trebuie.
4. SPUNEREA ADEVĂRULUI:
Liderii buni sunt întotdeauna onești și
deschiși și, prin urmare, câștigă încrederea oamenilor lor. Un lider bun ar
trebui să obțină în mod obișnuit toate informațiile în conversația cu angajații
săi. Prin aceasta, el poate câștiga sprijinul oamenilor și se paote pregăti
pentru viitor.
Făcând aceste lucru, un lider va afla ce
se întâmplă și va putea să investească în
sarcina dată.
Când există o linie deschisă de
comunicare, oamenii tăi vor plăcea ca lider și nu te vor dezamăgi niciodată.
Celălalt beneficiu al discuției deschise este că evită problemele minore și
luptele înainte ca această să escaladeze în războaie în toată regula.
Fiecare lider vizionar a stăpânit
practica de a se conecta profund cu adepții săi. El și-a rafinat arta de a-și
clarifica viziunea în beneficiul poporului său într-un mod care să-i implice pe
deplin și să-i stimuleze în acțiune.
Prin abilitățile și talentele oamenilor
ca comunicatori eficienți, liderii vizionari ating inimile echipei lor și
câștigă loialitate pe termen lung. Mai simplu spus, atunci când îmbogățiți
relația, creșteți conducerea.
ÎN RITUALUL AL CREATIVITĂȚII ȘI
INOVAȚIEI.
Unii oameni sunt binecuvântați cu
creativitate, dar toți suntem creativi. Aici autorul vorberște despre gânditori
creativi, ceea ce înseamnă lideri care creează mai târziu idei inovatoare care
vor deveni noua invenție sau vor schimba scenariul lumii.
Exemple clasice de lideri creativi sunt
Steve Jobs, CEO al Apple, și Thomas Alva Edison, care a inventat becul și multe
lucruri legate de electricitate. Liderii inovativi sunt vizionari cu idei
grozave și, cel mai important, își motivează membrii echipei să transforme
acele idei în realitate.
Ca lider vizionar, cea mai importantă
sarcină a ta este să trezești starea naturală de creativate care stă latentă în
creierul tuturor oamenilor.
Liderul trebuie să-și ajute angajații să
gândească mai intelegent și să-i inspire să exploreze noi moduri de gândire.
Pentru a crea spațiu pentru ideile creative, trebuie să renunți la vechea
condiionare a minții și să ieși din zona sa lipsită de riscuri.
Marii lideri sunt mari profesori.
Privește-te ca un antrenor,
inspirându-te echipa să-și manifeste viziunea de viitor și adunând-o, în
spatele tău convingător.
Când îmbogățiți relația, creșteți
conducerea.
Autorul împărtășește câteva sfaturi
pentru ca liderii să devină creativă și inovatori:
1. Ajută-ți echipa cu gândirea lor: Ca lider, trebuie să
știi ce crede echipa ta despre noile ideile pe care cineva le-a împărtășit.
Acest lucru vă va ajuta să-i ajutați să devină mai încrezători în a-și împărtăși ideile.
2. Fii creativ în
fiecare zi: Un lider trebuie să caute inovația și creativitatea în fiecare
oportunitate. Fiți proactiv mai degrabă decât să vă gândiți că această oportunitate
va crea o oportunitate de a intra în ea, dar transformați-o în mod creativ,
acționând pe baza ideilor generate.
3. Inspiră-i pe alții să facă la fel: În calitate de lider,
prezentați echipei creativitatea oricărui dintre membrii echipei dvs. Acest
lucru îi va afecta pe alții să facă acelașii lucru.
4. Reunești grupuri: Ca lider, nu ar trebui să separați
oamenii creativi; toți trebuie să stea într-un
singur grup. Făcând acest lucru, ei vor stârni idei unul în celălalt.
RITUALUL UNITĂȚII
ÎN ECHIPĂ
Aș începe cu un
citat indian: „Marii lideri sunt mari profesori și antrenori”. Autorul ne
explică că un atrenor bun energizează provocările și își dezvoltă și echipează
oameni. Așa cum un profesor dedicat este obsedat de creșterea și perfecționarea
elevilor săi, în același mod, un adevărat lider întotdeauna încurajează,
motivează și sprijină oamenii săi pentru a atinge standarde de performanță mai
înalte.Un lider trebuie să înțeleagă că toată lumea vrea să lucreze bine și
eficient. Totuși, lipsa de apreciere dă rezultate negative și devine latentă pe
măsură ce angajații devin performanți mediocri.
Autorul ne spune
despre găsirea unor performanți și angajați buni, ceea ce este crucial pentru
motivarea angajaților dvs. Și când vezi, îi recunoaște și îi recompensează.
Această lucru nu numai că îi va aduce beneficii pe cei care o fac o muncă exemplară, dar îi va
încuraja și eforturile sârguincioase, iar cei capabili să obțină rezultate
înalte vor avea pe cineva sau ceva de imitat.
Mai mult, autorul
spune că este la fel de important să recunoaștem și să recompensezi acțiunile
pozitive; este esenția să ne amintim să nu insufleți frica de pedepsă sau
pedeapsă pentru greșeli. Câteva principii de bază de laudă sunt: Fii specific,
imediat, public și sincer.
Ca lider, ce vei
face? Dă-i unui om un pește și îl hrănești pentru o zi sau îl înveți să
pescuiască și îl vei hrăni toată viața.
Atmosfera și
atmosfera de lucru ar trebui să reprezinte mediul liber de performanță și
motivație.
Aici Autorul vorbește
despre patru comportamente ca lider care promovează unitatea echipei pentru a
obține beneficiile angajaților:
1. Creați o
viziune:
Un lider trebuie
să creeze o viziune pentru membrii echipei sale, pe care aceștia o înțeleg și
pe care să se sprijine. Un lider îi poate ajuta și pe membrii echipei să
stabilească o viziune pentru ceilalți membri ai echipei. Apoi, ca urmare a
acestei echipe a dezvoltat un concept realizabil și semnificativ.
2. Respectați
diferențele de opinie:
Un lider vizionar
ar trebui să-și asculte angajații, să le considere ideile și să discute cu ei
dacă ceva este diferit.
Uneori, un lider
s-ar putea să aibă ceartă cu angajatul său, dar în acel moment liderul trebuie
să-și explice poziția cu foarte mult respect și liderul trebuie să-și arate
angajatului munca sa. Dar un lider nu ar trebui să păstreze ranchiună față de
oamenii cu care s-a certat.
Un lider poate
atinge unitatea de echipă chiar și atunci când toți angajații nu sunt de acord
cu decizia sau poziția ta; în acest caz, liderul le poate asculta ideile cu
respect.
3. Construiți
încredere în echipă:
Un lider trebuie
să ofere membrilor echipei tot felul de oportunități de a se cunoaște în
detaliu, făcând câteva evenimente și activități în echipă. Acest lucru va
construi relații bune între echipe și, prin urmare, și încredere. Autorul spune
că încrederea este o componentă esențială a unei echipe unificate
RITUALUL
ADAPTABILITĂȚII ȘI MANAGMENTULUI SCHIMBĂRII
Aici Autorul
spune că schimbarea este cea mai dominantă forță în lumea afacerilor. Cu toate
acestea, fiecare lider vizionar merge dincolo de lupta cu schimbarea. Pentru a
stăpâni schimbarea, dezvoltă o disciplină de gestionare a neașteptatelor. În
timpul dificil, cel care învață cel mai mult câștigă jocul luptei.
Acest lucru se
referă la scenariul de incertitudine și complexitate ridicată de astăzi într-un
mediu de afaceri. O organizație trebuie să-și depună constant eforturile în
inovare și redescoperire pentru a-și menține avantajul competitiv.
În continuare,
Autorul împărtășește filozofia sa că este ca apa - curge și se amestecă cu totul
și se adaptează la orice intră.
Când reglezi
ceva, te recuperezi din anxietate și frică; va aduce schimbări inițial și apoi
va merge înainte viguros.
Și va curge
persistent până când veți ajunge la rezultat. Dar efectul fiziologic ne spune
că mințile noastre sunt toate programate să reziste schimbării numite
homeostazie, ceea ce înseamnă revenirea la echilibru, dar ne putem reseta
homeostazia.
Liderii vizionari
trebuie să reducă anxietatea amintindu-le de ce este necesară această schimbare
și amintindu-le de beneficiile schimbării.
Rezumatul
înțelepciunii de conducere hindi
Este de datoria
unui bun lider vizionar să fertilizeze și să-și programeze mintea și a
angajaților săi cu gânduri bune și ce noi oportunități va primi în urma
schimbării viitoare, ce va învăța din ea și cum va avansa și va reuși din ele.
.
Un alt lider de
gândire care trebuie să condiționeze în mintea angajatului său este că nivelul
de succes va crește vertiginos dacă ne concentrăm pe activitățile și
inițiativele asupra cărora echipa noastră a ales să se concentreze.
În acest ritual, Autorul le spune liderilor să își pună câteva întrebări, astfel încât să știe că, în calitate de lider, sunt capabili să se adapteze la orice schimbare în organizație.
1) Am acceptat pozitiv schimbarea?
2) Am văzut schimbarea ca pe o oportunitate?
3) Am învățat rapid noi tehnologii, planuri și reguli de funcționare?
4) Am luat preocupările oamenilor pentru îndoielile mele?
5) Mi-am recunoscut greșelile personale, am învățat din ele și am mers mai departe?
6) Sunt optimist?
Mai întâi trebuie să navigați prin procesul de tranziție pentru a supraviețui unei schimbări în orice organizație. Aceasta include găsirea diferitelor modalități de a vă ajuta să deveniți un lider mai întemeiat, înțelegerea impactului schimbării asupra dvs. și înțelegerea impactului comportamentului dvs. asupra celorlalți.
Aici, autorul
împărtășește cinci sfaturi pentru flexibilitatea liderilor de a îmbrățișa
schimbarea organizațională :
1. Fii curios:
Ca lider, trebuie
să fii curios de tot. Prin urmare, ar trebui să aveți expresii de mirare și
multe întrebări înainte de a judeca sau de a decide despre orice.
2. Nu te ține de
un singur plan:
Ca lider, nu
trebuie să te ții de un singur plan; ar trebui să aveți întotdeauna metode
alternative precum planul B și planul C. Acest lucru vă va ajuta în orice
situație în care vă puteți schimba planul în beneficiul organizației dvs.
3. Creați un
sistem de asistență:
Ca lider, ar
trebui să iei fiecare membru al echipei cu tine la fiecare întâlnire. Ele vor
acționa ca un sistem de sprijin.
În calitate de
lider, ar trebui să oferi șanse egale membrului echipei tale de a participa și
de a-și împărtăși ideile. De asemenea, acest lucru va avea un impact pozitiv
asupra tuturor membrilor echipei, pe care liderul lor le oferă șanse egale
membrilor echipei sale de a face parte din sarcină.
4. Înțelegeți
reacția dvs. la schimbare:
Ca lider, trebuie
să fii clar cu privire la gândurile tale cu privire la schimbarea care va avea
loc. Acest lucru vă va ajuta să fiți direct cu angajații dvs.
5. Cufundă-te în
noi medii și situații:
În calitate de
lider, atunci când vă cufundați pe deplin în schimbare, exersați să vă
alăturați oamenilor noi, să încercați lucruri noi și să faceți parte din noua
echipă.
Ritualul
eficacității personale
În acest ritual, Autorul împărtășește noua sa filozofie a conducerii timpului în managementul timpului. El spune că te va conduce dacă nu-ți arăți timpul. Arta de a face lucrurile este să știi ce trebuie să rămână nefăcut.
Înseamnă că un lider trebuie să se concentreze asupra lucrurilor necesare, neglijându-le pe cele care nu sunt necesare.
Modelul, „The
Time Model for Visionary Leadership”, îi va ajuta pe lideri să-și conducă
timpul. Este o „practică de planificare săptămânală”. În acest exercițiu,
liderii ar trebui să facă un orar săptămânal pentru sarcina care urmează să fie
realizată în săptămâna următoare.
Apoi, liderul
poate dedica cel puțin o jumătate de oră duminica pentru a planifica lecția de
săptămâna următoare. După aceasta, liderii ar trebui să urmeze practica în
cinci pași pentru a se asigura că planul este implementat în acțiune.
1) Revizuiți-vă
viziunea viitoare și aliniați-o la obiectivele dvs. pentru anul;
2)
Dezintegrați-vă obiectivele în ținte mai mici, mini sau repere,
3) Programați și
prioritizați aceste repere,
4) Delegați-le în
mod eficient și
5) Urmăriți reperele atinse.
RITUALUL
CONDUCERII DE SINE
„Toată conducerea începe în interior prin
îmbunătățirea, rafinarea și definirea cine suntem; vedem lumea din perspectiva
cea mai înaltă, cea mai iluminată.”
Dacă ați
călătorit cu un zbor, s-ar putea să fi auzit de la hostessa sau însoțitoarea de
zbor că „în situație de urgență, puneți pe primul loc masca de oxigen.
Autorul a aplicat
același principiu la conducere. Pentru a deveni un lider excelent pentru alții,
trebuie mai întâi să ai grijă de tine. Toată lumea vrea să știe cum să urce pe
scara corporativă, dar nu realizează că va începe din interiorul tău.
Înțelepciunea de
conducere
Aici Autorul împărtășește câteva modele de disciplină pentru un lider vizionar:
1. Disciplina
reînnoirii personale:
Un lider trebuie
să fie fericit, vesel și mulțumit de viața lui. Accentul lui ar trebui să fie
munca, dar cu distracție și timp liber. Autorul spune: „Oamenii nu părăsesc
companiile; ei părăsesc manageri.’ Deci, dacă un lider este o persoană
fericită, inspiratoare, va avea un impact pozitiv pe alții.
Pentru a realiza
acest lucru, un lider trebuie să lucreze în mod continuu spre auto-creștere din
punct de vedere fizic, mental și spiritual pe tot parcursul zilei.
2. Disciplina
cunoașterii abundente:
Un lider trebuie
să dezvolte obiceiul de a citi și de a se actualiza constant cu cunoștințe și
înțelepciune. Un lider vizionar ar trebui să fie conștient de punctele sale
forte și punctele slabe. Conștiința de sine este un nucleu al autenticității
care duce la încredere.
3. Disciplina
fizicii:
Un lider ar trebui să aibă întotdeauna grijă de sănătatea lui. Petrece timp pentru a face exerciții fizice și a spune nu bolilor.
4. Disciplina
trezirii timpurii:
Un mare lider
trebuie să trăiască în fiecare zi ca și cum ar fi ultima lui zi pentru a lucra
la întregul său potențial.
În continuare,
autorul vorbește despre trei piloni ai auto-conducerii pentru liderii
vizionari.
Pilonul 1:
Descoperirea de sine:
Pentru a deveni
un mare lider, liderii vizionari trebuie mai întâi să se înțeleagă pe ei
înșiși. Un lider inovator trebuie să înțeleagă ce este important pentru el, ce
îl energizează și în ce crezi. Dacă știi aceste lucruri, poți lua deciziile cu
încredere. Toți marii lideri din istorie sunt considerați pentru că au
îndrăznit să-și susțină credințele.
Pilonul 2:
Acceptarea de sine:
Acceptarea de
sine înseamnă să fii 100% sincer cu tine însuți și să o accepți fără
autocritică. Ca lider, atunci când obții autoacceptarea, creșterea ta vine
dintr-un loc mai puțin stresant.
Ca urmare, vei
începe să te concentrezi pe zonele în care vrei să te concentrezi, mai ales în
zonele de creștere care contează pentru tine.
Pilonul 3:
Autogestionare:
Ca lider, trebuie
să fii autogestionat. În acest fel, poți fi mai productiv, mai concentrat și
mai capabil să lucrezi independent. Autogestionarea implică ținerea la
răspundere și gestionarea eficientă a timpului și a resurselor.
Ca lider, trebuie să echilibrezi bine și să-ți prioritizezi lucrurile la momentul potrivit, astfel încât să nu fii suprasolicitat sau să te împingi din greu.
Ritualul
creativității și inovației
Unii oameni sunt binecuvântați cu creativitate, dar toți suntem creativi. Aici Autorul vorbește despre gânditori creativi, ceea ce înseamnă lideri care creează idei inovatoare mai târziu, care vor deveni noua invenție sau vor schimba scenariul lumii.
Exemplele clasice de lideri creativi sunt Steve Jobs, CEO al Apple, și Thomas Alva Edison, care a inventat becul și multe lucruri legate de electricitate. Liderii inovativi sunt vizionari cu idei grozave și, cel mai important, își motivează membrii echipei să transforme acele idei în realitate.
Ca lider vizionar, cea mai importantă sarcină este să trezești starea naturală de creativitate care doarme în creierul tuturor oamenilor.
Liderul trebuie să-și ajute angajații să gândească mai inteligent și să-i inspire să exploreze noi căi de gândire. Pentru a crea spațiu pentru ideile creative, trebuie să renunți la vechea condiționare a minții și să ieși din zona sa fără riscuri.
Aici Autorul împărtășește câteva sfaturi pentru ca liderii să devină creativi și inovatori:
1. Ajută-ți
echipa cu gândirea lor:
Ca lider, trebuie să știi ce crede echipa ta despre noile idei pe care cineva le-a împărtășit. Acest lucru vă va ajuta să-i ajutați să devină mai încrezători în a-și împărtăși ideile.
2. Fii creativ în
fiecare zi:
Un lider trebuie să se uite la inovație și creativitate în fiecare oportunitate. Fiți proactiv, mai degrabă decât să vă gândiți că această oportunitate va crea o oportunitate de a intra în ea, dar transformați-o în mod creativ, acționând pe baza ideilor generate.
3· Inspiră-i pe
alții să acționeze la fel:
În calitate de lider, prezentați echipei creativitatea oricăruia dintre membrii echipei dvs. Acest lucru va avea un impact asupra altora să facă același lucru.
4. Reunește
grupuri:
Ca lider, nu ar trebui să separați oamenii creativi; toți trebuie să stea într-un singur grup. Făcând acest lucru, ei vor stârni idei unul în celălalt.
Ritualul
contribuției și al semnificației
În ultimul ritual de conducere, Autorul explică că moștenirea se va manifesta cel mai profund și mai bun pe care îl ai în viața ta. A lăsa un cadou nu înseamnă să-ți impresionezi prietenii sau să ajungi în vârf. Nu este vorba despre a arăta bine sau rău. Este vorba de a-ți îndeplini datoria și de a actualiza umanitatea.
Acest ritual îi face pe lideri să înțeleagă că un lider are un rol în schema mai largă a vieții și poate face diferența în societate. Când totul este spus și făcut, cel mai înalt și mai durabil dar pe care l-ați putut vreodată să-l oferi este darul a ceea ce lăsați în urmă.
Aceasta înseamnă că, în calitate de lider, indiferent de acțiunea pe care o întreprindeți, ce amprentă lăsați în urmă. Diferența este că începutul a ceva nu se termină cu tine.
Ca lider, trebuie să iei acțiuni care se vor concentra pe un viitor mai bun pentru toți. Sarcina unui lider este să crească mai mulți lideri. Ca lider, trebuie să-ți ajuți membrii echipei să lucreze pe care nu au visat niciodată că ar putea face. Trebuie să-i inspirați pentru talentele lor ascunse, să le exprimați ideile și să faceți cea mai bună muncă din viața lor.
Nimic nu se poate întâmpla până când liderul se mișcă și ia măsuri masive. Dacă, ca lider, nu vei începe nimic, cum poate începe membrul echipei tale? Dacă spui cuvinte negative despre oportunitate, membrii echipei tale se vor speria de schimbare și nu vor avea succes.
Deci, liderii
vizionari trebuie să facă o diferență reală și să contribuie la rasa umană.
Deci, după ce ați citit rezumatul acestei cărți și ați înțeles filozofia lui
Robin Sharma, puteți învăța tehnici inspiratoare de leadership.
În ultimul ritual
leagă conducerea cu moștenirea. În esență se vorbește despre ritualul
contribuției și Semnificației. În ultimul ritual de conducere, Autorul explică
că moștenirea se va manifesta cel mai profund și mai bun pe care îl ai în viața
ta. A lăsa un cadou nu înseamnă să-ți impresionezi prietenii sau să ajungi în
vârf. Nu este vorba despre a arăta bine sau rău. Este vorba de a-ți îndeplini
datoria și de a actualiza umanitatea.
Acest ritual îi
face pe lideri să înțeleagă că un lider are un rol în schema mai largă a vieții
și poate face diferența în societate. Când totul este spus și făcut, cel mai
înalt și mai durabil dar pe care l-ați putut vreodată să-l oferi este darul a
ceea ce lăsați în urmă.
Aceasta înseamnă
că, în calitate de lider, indiferent de acțiunea pe care o întreprindeți, ce
amprentă lăsați în urmă. Diferența este că începutul a ceva nu se termină cu
tine.
Ca lider, trebuie
să iei acțiuni care se vor concentra pe un viitor mai bun pentru toți. Sarcina
unui lider este să crească mai mulți lideri. Ca lider, trebuie să-ți ajuți
membrii echipei să lucreze pe care nu au visat niciodată că ar putea face.
Trebuie să-i inspirați pentru talentele lor ascunse, să le exprimați ideile și
să faceți cea mai bună muncă din viața lor.
Nimic nu se poate
întâmpla până când liderul se mișcă și ia măsuri masive. Dacă, ca lider, nu vei
începe nimic, cum poate începe membrul echipei tale? Dacă spui cuvinte negative
despre oportunitate, membrii echipei tale se vor speria de schimbare și nu vor
avea succes.
Deci, liderii
vizionari trebuie să facă o diferență reală și să contribuie la rasa umană.
Deci, după ce ați citit rezumatul acestei cărți și ați înțeles filozofia lui
Robin Sharma, puteți învăța tehnici inspiratoare de leadership.
Scrisa de Elena Bogus
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu