"Scriitorul adevarat este un om singur.Şi, pe masură ce creşte în ochii celorlalţi, se confundă tot mai mult în sigurătate. Iar dacă este suficient de bun,în fiecare zi este nevoit să se confrunte cu eternitatea sau cu absenţa ei. Pentru un scriitor adevărat,fiecare carte este un nou început, o nouă încercare de a atinge ceva care rămâne mereu de neatins.Misiunea lui este de a merge pe căi ce n-au mai fost umblate sau de a izbuti acolo unde alţii au dat greş...." Ernest Hemingway
24 aprilie 2013
Centrul de Dramaturgie Contemporană
22 aprilie 2013
Jurnalul Atelierul Vlad Iovita
La Atelierul Vlad Ioviţă nu am fost tare de mult. La invitaţia Elenei Chirică, am venit la atelier, Nu am putut să o refuz. Dar sincer nu vroiam să vin, dar ce am de pierdut dacă mă duc să văd ce se mai petrece la atelier. Elena Chirică m-a anunţat că vor citi Terente Ronin şi Ion Dudcă.
De Terente ştiam că scrie, dar de Ion nu ştiam. Când am ajuns la bibliotecă lumea se adunase deja. Am revăzut toate persoanele pe care nu le mai văzusem tare demult, şi de care îmi era dor de ele.
Ion Dudca a citit primul textele, iar după aceea s-a trecut la discuţia textului. Fiecare şi-a spus o părere despre textele lui Ion Dudca.
Iar textele lui Terente sunt diferite, noncoformiste interesante, spun ceva care nu au mai fost spuse până acum.
18 aprilie 2013
Jurnalul Atelierul de Dramaturgie Dramatică "Scriem Teatru"
După o pauză lungă 3 luni şi-a deschis larg urşile Atelierul de Dramaturgie Dramatică "Scriem Teatru". Pe data de 18 aprilie 2013, la ora 17:00, la UNITEM, Coordonator Poiată Mihai. Ne-a făcut o prezentare de lung-metraj, chiar dacă a fost prezentată pentru vizionarea nişte filme de scurt-metraj. Mihai Poiată ne-a propus spre final să scriem câteva idei de scenariu, o frază, două. Importantă să conţină în povestea "A fost odată, ca niciodată...". De fapt aceasta era exerciţiu pe care trebuia să-l facem să scriem un scenariu de scurt metraj o poveste.
După aceea am vizionat Marry Me(2008) Offside short film, What is that şi altele. De fapt aceasta era un exerciţiu cum să facem un scurt-metraj şi lung-metraj. Ne-a explicat nouă noi modalităţi cum se fac scenariile şi cum se montează. A fost un atelier care am învăţat interesant şi constructiv.
12 aprilie 2013
Activitatile culturale: Cu spectacolul "Kean" dupa J.P. Sartre si W. Shakespeare.
In cadrul "Class Fest", Festivalul International al Scolilor de Teatru si Film, Editia a-III-a, au fost invitați tinerii actori de la București pentru a ne încânta cu spectacolul licență a Anului III "Arta Actorului", de la UNATC " I.L. Caragiale" Bucuresti.
"Atunci când trăiesc nu simt cu adevărat că trăiesc, dar atunci când Joc, simt cu adevărat că Exist"!!
Cum să facem să nu mai fim spectatorii propriei noastre vieții? Cum să devenim Oameni de Acțiune? Astfel, ca răspuns, a apărut întâlnirea cu Shakespeare( a fi/ a acționa), cu Jerzy Grotowsky( scoaterea măștilor) și cu Antonin Artaud( teoria dublului- actorul dublat de personaj: Kean/Hamlet; Anna/ Ofelia; Salomon/ Horațio).
În realitate, un tânăr de condiție modestă poate fi Rege, doar devenind Actor-alegând Calea Regală drept rațiune de a ființa. Această obsesie care l-a urmărit toată viața pe Kean, care i-a oferit integritate și deminitate umană, credință și dedicație față de profesie, dar totodată și o viață plină de lipsuri și suferință- sunt premisele de la care a pornit construcția acestui spectacol.
Pentru a atinge Nemurirea este nevoie de renunțarea totală de sine de Însemnătatea pe care o capătă personalitatea umană în memoria oamenilor cărora le-a dedicat întreaga sa existență.
Marele shakespearean Edmund Kean , în plină glorie, descoperă că lumea îl apreciază și iubește nu pentru cine este el cu adevărat, ci pentru personajele pe care le-a întruchipat, că va fi dat uitării imediat ce succesul îl va părăsi. Soluția este anestezia percepției realității prin viciu doar așa viața poate deveni suportabilă pentru sensibilitatea și histrionismul artistului de geniu, doar așa poate rezista în scenă tentației de a fi simultan , om, actor și personaj.
Spectacolul Kean este o pledoariei despre conditia Actorului si efemeritatea artei sale.
9 aprilie 2013
Programul : Festival Internaţional al Şcolilor de Teatru şi Film "Class Fest"
Când am postat acest anunţ nu ştiam despre ce să scriu pentru că prima dată în viaţă particip la aşa Festival de amploare în Moldova. Când am văzut programul mi s-a părut câteva nume şi proiecţii de film foarte interesante care puteai să-le vezi cu mare interes. Cum era la ediţia III, nu am participat la celelalte ediţii, dar din auzite din partea organizatorilor, criticilor de teatru şi a dramaturgilor, această ediţie pare mai reuşită şi interesant, vine cu un program vast de spectacole, filme şi Workshop-uri, care merită de văzut şi participat la ele.
8 martie 2013
Noaptea Cărţilor Deschise la Librăria Cartier
Pe data de 6 martie 2013, de la ora 9:00 până la ora 23:00, la Librăria Cartier a lansat Noaptea Cărților Deschise, ce au avut loc lansări de carte, maratoane poetice deschise și sesiune de autografe. Evenimentul s-a deschis de la ora 18:15 cu o lansare de carte a lui Pierre Legueltel cu volumul "Zadarnic rozariul." Au fost prezentate fragmente din Foosbook, "Iepurii nu mor" de Savastie Baștovoi, "Nekretitaniu" de Planeta Moldova. Fragmente din Spectacolul Cercul de lectură de la Liceul Spiru Haret, Ora de tras cărții cu Cheianu& Durbală.
La maratonul poetic au participat scriitori tineri și contemporani în poezie și literatură: Vitalie Romanciuc, Arcadie Suceveanu, Teo Chiriac, Nicoae Popa, Maria Șleahtițchi, Grigorie Chiper, Dumitru Crudu, Moni Stănilă, Alexandru Vakulovski, Alexandru Cosmescu, Ion Buzu, Anatol Grosu, Aurelia Borzin, Irina Nechit, Leo Bordeianu, Nicolae Spătaru, Emil Galaicu-Păun, Zina Bivol și alți tineri scriitori.
Au fost acordat premii librăriilor Cartier "Omul de cuvânt", Gala Reviste Literare "Confort," "Sud Est," "Semn," "Clipa" și "Punkt." Au fost recomandate cărți pentru lectură. Iar spre final au fost pauze muzicale cu Valy Bogheanu. A fost seara ușilor deschise interesante ce s-a meritat evenimentul.
4 martie 2013
Jurnalul Atelierul Vlad Iovita
Pe data de 28 februarie 2013, la ora 17:00, s-a ținut ultima ședință din februarie a Atelierului Vlad Ioviță. La atelier au citit poezie Thoedor Fusu și Cristina Dicusar. Au fost prezenți la atelier Alex Cosmescu, Ion Dudcă, Dumitru Crudu, Elena Chirică și alți scriitori, care au analizat și au discutat textele tineriilor scriitori. Seara mirosea a primăvară și a poezie interesantă. S-a meritat seara cu poezie și a mandarine.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)
-
Prima zi de Colocviu În data de 25-26 mai 2012, la Chişinău, s-a început Colocviu Ştiinţific cu participare internaţională,...
-
Cititndu-l pe Papini ma pus pe gânduri în multe privinţe referitor la viaţa mea. Viaţa mea a fost interesantă până anul trecut când m-am î...
-
Am citit această poveste despre valorile umane scris de Mimo. Vreau să o împărtăşesc prietenilor mei care îmi vizitează blogul meu. Ilus...