19 mai 2016

Cum se scrie o recenzie?

Multe recenzie am citit, dar nu am ținut cont de ele. Am scris câteva recenzie la cărțile pe care le-am citit dar nu m-am ghidat după ceva. Am scris cum am simțit și cum am știut mai bine. Dar mi-am dat seama că am un blocaj mare de a scrie o recenzie la o carte interesantă sau neinteresantă. Și am dat peste un articol care mă ajută să scriu o recenzie de carte. Este ușor să o pui în practică și utilă pentru mine și pentru voi dragi cititori ai blogului meu. Sper că acest exercițiu să vă fie de ajutor să scrieți o recenzie interesantă.

Dacă te-ai blocat în scrierea unei recenzii, te poate ajuta exercițiu de a-ți imaginezi discuția cu un prieten  care te întreabă dacă ar trebui sau nu vă investească timp pentru a citi această carte.



  1. Începe cu câteva propoziții care descriu despre ce este cartea. Dar fără a dezvălui momente importante din carte. Ca regulă generală, încearcă să eviți descrieri detaliate a tot ce este de la mijlocul cărții spre sfârșit. În cazul în care cartea face parte dintr-o serie, e bine să indici aceasta. Scrie așa cum precum ai răspunde pe scurt la întrebarea unui prieten- Despre ce e ultima carte pe care ai citit-o?
  2. Menționează ce nu ți-a plăcut despre carte. Vorbește despre tot ce crezi că nu a mers în cazul tău. De exemplu: 
  •  Ai fi vrut ca finalul să fie cu mai mult suspans?
  • A fost istoria cărții prea înfricoșătoare sau focusată pe o temă pe care nu ai găsit-o interesantă?
  • Personajele nu au fost descrise îndeajuns de bine?
 3) Scrie ce ți-a plăcut în mod deosebit în carte. Focusează-te asupra gândurile și sentimentelor despre carte și în modul în care a fost scrisă. Ai putea încerca să răspunzi la următoarele întrebări: 
  • Cine este personajul tău preferat și de ce?
  • Ți-au părut personajele destul de reale?
  • Te-a ținut istoria cărții să ghicești ce va urma?
  • Care a fost partea ta preferată din carte, și de ce?
  • Au fost unele tipuri de scene scrise deosebit de bine - de exemplu scenele triste, tensionate sau cele misterioase?
  • Te-a făcut cartea să râzi sau să plângi?
  • Te-a făcut istoria cărții să întorci paginele fără contenire?
 4) Rezumează - Rezumează gândurile despre carte, sugerând tipul cititorului căruia îi recomanzi cartea. De exemplu: cititor adolescent, cititor mai în vârstă, fanii romanelor de dragoste, thrillere și detective, literatură științifico- fantastică, comedie ș.a.Sunt unele cărți cu care ai putea-o compara?

5) Ai putea da cărții o evaluare, de exemplu, o notă din 5 sau 10 puncte, dacă dorești.
Sper că acest exercițiu să mă ajute să fac o recenzie bună de azi, înainte.


După articolul ”Tips for writing book reviews”, Luisa Playa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu