14 martie 2021

Aventura Montana

 Mai pe scurt aș vrea să vă povestesc unde am fost cu două prietene de-ale mele pe 10 februarie 2021, cu două zile înainte de ziua mea. A fost o experiență unică și frumoasă, o provocare pentru mine, precum și o relaxare mentală, un exercițiu fizic bun pentru sănătatea mea.

   De fapt, cu trei zile înainte prietena mea Raheema mi-a propus să merg cu ele să explorăm un nou teritoriu în care nu fusesem niciodată. Mi-a spus că vom merge 10 km și vom urca pe munte înalt. Mi-a plăcut această idee minunată. Am vrut să explorez această nouă locație. Și a fost un exercițiu bun pentru fizicul meu. M-am încurajat cu motivație pozitivă și multă adrenalină.
   Am fost de acord cu Raheema că va veni la mine ora 11:00, pentru că la ora 13:00 avea să ne întâlnim cu prietena noastră Marion. M-am echipat voluntar cu haine și încălțăminte potrivite pentru astfel de explorări ale noului teritoriu. Locul acesta era nou pentru mine. Poate că l-am văzut de multe ori, dar nu am fost niciodată acolo sus.
   A fost o zi frumoasă și răcoroasă, m-am bucurat pentru că am ieșit din casă. Am ajuns la locul prestabilit din Parcul Al Riyam, a trebuit să ajungem la Vechiul Muscat, acolo era destinația noastră.
   Acum, vreau să vă împărtășesc o parte din istoria acestei locuri și despre vestul istoric al Vechiul Muscat. Drumeția de la Riyam la Muttrah este o modalitate excelentă de a petrece o dimineață devreme sau o după-amiază mai târziu, dacă nu aveți prea mult timp de dedicat drumețiilor în Oman. Lansarea acestei excursii este ca și cum ai merge înapoi în timp, aproximativ 40 de ani, când vremurile erau mai simple.

   Prezentare generală: drumeție distractivă în zona capitalei, cu vederi minunate la mare și la Mina Sultan Qaboos. Timpul pentru drumeție este de două ore. Lungimea este de 3,49 km. Dificultatea este ușoară. Distanța de la Muscat 0 km.
   În partea de sus a urcării, pe măsură ce vă inspirați, veți obține niște vederi minunate ale parcului Riyam și ale Mării Oman. Dimineața și după-amiaza sunt mai bune pentru fotografie.
   Mai departe de-a lungul râului Riyam până la Muttrah (vechiul Muscat), o vizualizare privitoare la Mina Sultan Qaboos se concentrează pe măsură ce conducta diesel se îndreaptă spre dreapta. Îmi place mult acest punct de vedere. Nu este minunat pentru fotografie, dar vă oferă senzația de a privi în viitor din punct de vedere 1976. În 1976 nu exista niciun port comercial, nici un drum, nici un iaht gigant, ci doar un golf cu niște bărci de pescuit.
   Astăzi, Omanul este prosper cu drumuri, educație, electricitate, asistență medicală etc.
Nu mai este nevoie să sculptați pași în pietre pentru a ajunge de la punctul A la  punctul B pe dealuri, și traseul pe care vă aflați, odată folosit ca o cale principală, dar  acum  este abandonat.
 
Îmi place să încep la Riyam Park drumeție spre Muttrah, astfel încât să pot lua un suc în Muttrah când termin, dar cu siguranță puteți călători invers. Pista este formată ca o buclă pentru a vă ajuta să vă întoarceți la vehicul odată ce ați ieșit din nou pe stradă în Muttrah. Primul obstacol de pe drumeția Riyam și Muttrah este o scară și te transportă instantaneu înapoi în 1976, într-o perioadă în care nu exista niciun drum între Muttrah și Muscat. Imaginați-vă că urcați aceste trepte de-a lungul traseelor cu caprele pe care  le intenționați să le vindeți la Muttrah Souq. Aceasta ar fi o vedere obișnuită de-a lungul acestei căi.
   O altă caracteristică a urcării scărilor este o țeavă ruginită care a fost folosită cândva pentru transportul motorinei de la Muttrah la Riyam pentru a furniza o stație de producere a energiei electrice de când a fost eliminată.

   Traseul coboară acum într-un vale unde rămâne un sat abandonat, dar unor excursioniști le este greu să-și găsească drumul în acest moment. Fiți în căutarea marcajelor naționale de traseu pictate pe parcurs sau mai bine, încărcați traseul de drumeții Riyam-Muttrah furnizat mai jos pe GPS sau pe telefonul inteligent pentru a vă corela dacă sunteți pe drumul cel bun sau nu. Personal, nu găsesc nici o problemă în calea mea, dar înțeleg că nu toată lumea este un excursionist cu experiență.
    Nu există multe lucruri de văzut în satul abandonat, doar niște ziduri căzute, dar aici este un copac frumos și umbros. Un loc minunat pentru a vă opri și a vă răcori, chiar și pentru a lua prânzul la picnic în mijlocul naturii. Bonusul acestui sat fiind inaccesibil cu mașina este că este lipsit de cantități mari de gunoi. Deci, vă rugăm să vă asigurați că vă duceți coșul de gunoi înapoi.
Ultima porțiune de alergare Riyam -Muttrah a gândit o vale strânsă și stâncoasă. Ultima călătorie a fost chiar după câteva ploi și a fost mult mai multă apă stând decât era de așteptat, așa că cu siguranță m-am bucurat că am decis să-mi port cizmele impermeabile. Valea mătură la stângă și la dreapta, cu ziduri înalte, gândiți-vă de două ori înainte de a intra în această vale, dacă este posibilă după ploaie.
Drumeția Riyam-Muttrah se termină la cimitir, unde sunt îngropați toți drumeții care nu și-au putut găsi drumul. Sunt amabilă, dar mă simt un pic ciudat, fiind direct la cimitir, de parcă aș jigni gazdele mele omane. Dar, pe de altă parte, excursia de la Riyam la Muttrah este întreținută de Ministerul Turismului și, dacă nu ar vrea să se plimbe la cimitir, ar fi făcut ceva diferit față de traseu.

Deci, așa cred. Am lăsat mașina lângă moschee unde ne-am rugat și am urcat scările muntelui. A fost un exercițiu foarte bun pentru mine, atât fizic, cât și pentru cea psihologică. Urcarea pe munte a fost dificilă pentru mine la început, dar apoi urcarea și coborârea a fost foarte ușoare și  interesante. Am făcut atât de multe fotografii frunmoase, pentru amintiri și pentru o încărcare energetică pozitivă pentru a vă împărtăși  această frumoasă experiență.
 Când am urcat scările muntelui, orașul arăta foarte frumos de sus. Doar urcarea a fost foarte obositoare și apoi coborârea a fost foarte ușoară. Noi imagini frumoase ale piesajelor s-au deschis în fața noastră.
În timp ce mergeam înainte, s-a deschis o priveliște fumoasă asupra munților și văilor montane. Am ajuns la o cotitură în care a trebuit să virăm la stânga spre Vechiul Muscat, dar în dreapta am putut vedea Vechiul Bazar, vederea era de nedescris.
Mai jos era o vale alcătuită din stânci și munți stâncoși care lăsa forme nemaivăzute. Prietenele mele au avut o idee nebună de a explora mai mult pentru a lua o altă cale care este mai umană.
Dar le-am spus că este prea târziu să exploreze ceva nou. În cele din urmă, am fost convinse de ele și am urcat pe un traseu mai greu, care în cele din urmă ne-a lăsat avariați, lăsând altă dată, motivând că nu a fost momentul în favoarea noastră. Nu am vrut să fim la munte noaptea pentru că este periculos.

Trebuie să faci o astfel de aventură dimineața pentru a nu fi prins în munți noaptea, este periculos să nu te rănești. Și apoi am luat traseul marcat de excursioniști ca nimeni altul. În fața noastră s-au deschis noi orizonturi, noi imagini de nedescris, coborând prin șanțuri stâncoase pentru a urca apoi pe un munte înalt. Dar, mai presus de toate, am fost fascinantă de liniștea locului și de ciripitul păsărilor.
Coborând prin niște cărări greu de coborât după ce urcăm în sus. Dar imagini frumoase și provocatoare se deschideau în fața noastră. Mă confruntam cu aceasta experiență interesantă. Am ajuns la un punct culminat, unde am luat prânzul chiar în mijlocul naturii. Am uitat să spun că am luat cu mine o sticlă de apă potabilă, niște fructe și prânzul consistent pe care l-am luat acolo. Apoi am urcat pe un munte înalt și am coborât la o vale de pietre și stânci muntoase. Coborârea a fost mult mai ușoară. 

Am dat peste o potecă care ducea la o vale plină de pietre de munte. Fetele au avut ideea de a bea cafea, dar timpul nu ne-a permis, pentru că au vrut să mergem mai departe. Am decis să ne urmăm calea. În fața noastră era vechiul sat Muscat. În dreapta puteți vedea vechile case nelocuibile, care au fost demult demolate de om și de natură.
M-am încărcat cu energie pozitivă văzând acele locuri de nedescris și m-am bucurat că am avut o experiență de neuitat. Nu m-am simțit deloc obosită. Vroiam în continuare să bem o cafea și ceva energizant. Am intrat în vechiul sat, ne-am rătăcit prin vechiul sat până am ajuns la vechiul cimitir.
Mi-a plăcut istoria acelui loc. Peisajul natural al locului și al satului m-a fascinat, greu de descris. Dar mi-am păstrat emoțiile pentru a le expune pe blog. În sat erau trei cimitire, două cimitire mai vechi și altul mai nou. Dar a fost mare mirare să-l vad pe cel mai vechi cimitir într-o vale  la câțiva km de sat.

Datorită dimensiunii cimitirului vă puteți da seama cât de vechi este satul. Am luat ceva energizant pentru a avea puterea și energia pentru a continua călătoria.
Ne-am pierdut puțin prin sat, era deja aproape seara și am  luat către o vale greșită unde duce în mijlocul munților. Am trecut pe lângă un cimitir foarte vechi, care avea loc unde se spală morți înainte de-a fi îngropați.
Valea aceea era făcută din apă de ploaie. Adâncă, stâncoasă și periculoasă. La o mică greșeală puteai să te rănești rău de tot. Avansam în mijlocul văii și continuând nu am ajuns la ieșire. Aceea vale era un labirint ce puteai să te pierzi ușor dacă nu te orientai pe unde mergi.
Afară se întunecase încet, intraeem și era o neliniște de nedescris, un lucru pe care îl simțeam că trebuie să ieșim urgent din acel periculos și în același timp misterios. Nu aveam lumina la noi, doar cu telefoanele mobile, nu ne oferea o lumina puternică, astfel încât să putem ieși de acolo.

La ieșirea din acea vale, prietena mea Raheema a vorbit cu doi localnici, spunâdu-i că locul are o energie negativă. Există ființe supranaturale(Jinni) și am simțit ceva inexplicabil.
Și am fost foarte fericită că am ieșit din acel loc. Afară era seară. Am mers în centrul satului pentru a lua un taxi și de acolo la mașina noastră unde am lăsat-o.
Fetele în timp ce ne îndreptam către taxi și-au dat seama că s-au dus la o altă Vale, nu era acel loc în care intenționau să meargă. Dar mă bucur că am ieșit din Valea Tulburată.
Și am ajuns la mașina noastră obosite, dar fericite. Marios a plecat și ne-am continuat timpul de rugăciune, apoi ne-am dus fiecare la casele noastre. A fost o zi plină de energie pozitivă, dar și plină de aventuri explorând locuri de nedescris.

A fost o zi pe care nu o voi uita niciodată. Mulțumesc lui Dumnezeu pentru acea zi minunată din viața mea!
Va voi da unul din sfaturile mele, dacă veți merge într-un loc atât de frumos cu prietenii sau familia. Pentru astfel de călătorie trebuie să mergeți devreme pentru a evita căldura. Trebuie să aveți alături 1.5 litri de apă de persoană, iar gustările, fructele precum banana, mărul sau mandarinele, ușor de întreținut.
A purta ghete sau pantofi sport care sunt buni pentru pietre și stânci stâncoase. Și nu uitați să folosiți o pălărie  și ochelari pentru protecția solară. Și ultimul lucru să aduceți bani cu tine pentru un suc, un ceai sau cafea sau altceva. Vreau să vă împărtășesc acest sfat cu voi.


                                 Scris de Bogus Elena

2 comentarii: