18 aprilie 2021

Recenzie de carte: Jules Verne " O călătorie spre centrul Pământului."

Săptămâna aceasta am terminat cea mai interesantă carte pe care vreau să o recomand tuturor, citiți-o. Această carte este pentru toate vârstele, de la mic la mare. În el te poți regăsi. Te face să călătorești într-o lume magică plină de aventuri, experiență și autocunoaștere.

O călătorie către centrul pământului (Voyage au centre de la Terre în franceză) este un roman scris de Jules Verne în seria Călătoriile extraordinare și publicat în 1864. Publicat inițial în -18 la 25 noiembrie 1864, a fost republicat în octavo. la 13 mai 1867. Textul din 1867 diferă de cel din 1864, cu două capitole suplimentare.

După ce au descoperit un antic manuscris runic, un om de știință, nepotul său și ghidul lor se angajează într-o călătorie către centrul Pământului, folosind un vulcan islandez.

Așa cum face de obicei Jules Verne, romanul este un amestec inteligent de fapte științifice, extrapolări și aventuri. Introducerea romanului reflectă preocuparea pentru o știință tânără, criptologia (Edgar Poe i-a dedicat și un roman, Gândacul de aur). Continuarea prezintă o descriere a Islandei la sfârșitul secolului al XIX-lea, apoi se concentrează pe două științe în creștere, paleontologia și geologia.

Romanul conține patruzeci-cinci capitole, fără titlu. Cartea a fost inspirată de Evidența geologică a antichității omului de către Charles Lyell, publicată în 1863 (și poate că a fost influențată de lucrarea anterioară a lui Lyell, Principiile geologiei, publicată între 1830-33). La acea vreme, geologii abandonaseră interpretarea literală a Bibliei cu privire la formarea Pământului și, în general, s-a acceptat că sfârșitul ultimei glaciații a marcat apariția omenirii, dar Lyell a descoperit noi dovezi care i-au trimis pe oameni înapoi în timp. Cartea lui Lyell a influențat și a doua ediție a operei lui Louis Figuier, La Terre avant le déluge (1867), care a inclus ilustrații ale sălbăticilor care poartă piei de animale și care foloseau topoare de piatră, în locul Grădinii Edenului din ediția din 1863.

Jules Verne O călătorie în centrul Pământului. Formați descoperirea unui pergament ciudat într-o carte veche până la coborârea fantastică, deși un vulcan adormit într-o lume subterană de pericol și frumusețe, O călătorie în centrul Pământului este astăzi la fel de minunat de distractivă ca atunci când a fost publicată prima dată.

Unul dintre cele mai bune romane ale lui Jules Verne, combinația sa unică de știință „dură” și imaginația vie a ajutat-o ​​pe acest genial francez să fie tatăl științei moderne de ficțiune. O odisee de înaltă tensiune, înfățișează trei bărbați care se aventurează într-o lume interlopă necunoscută și înfricoșătoare pentru a descoperi ce se află în centrul misterios al pământului - în timp ce își riscă șansele de a reveni vreodată la suprafață în viață.

O călătorie către centrul pământului, următoarea din „Calatoria extraordinară”, este o combinație între un mod clar de formulare de scriere și aventuri minunate imaginative. La bătrânețe, Verne a recunoscut că tot timpul a aderat la o formulă specifică în scrierea sa. Știa clar care ar fi mijlocul de început și sfârșitul poveștii sale înainte de a-l pune pe hârtie. A făcut o schiță, pe care a completat-o ​​capitol cu ​​capitol, apoi a rescris-o. Se poate vedea dovezi ale acestei metode în text.

Există o natură ciclică, planificată, a tuturor celor care apar pe parcursul călătoriei, dacă punctele de poveste sunt conectate în fața ochilor noștri. Personajele sunt conduse de devotamentul față de cercetarea științifică și deducția rațională, care le conduce la un curs evident de acțiune, care le conduce în pericol și în nefericire, care duce la noroc accidental, care duce încă o dată la o deducție științifică ... și așa și așa mai departe până când personajele ajung la destinația finală.

Ceea ce este atât de neobișnuit este că un scriitor de o asemenea natură științifică și metodică ar dezvălui, fără să vrea, atât de mult din experiența sa personală în aventurile sale orientate științific. A fost întâmplător ca o poveste despre explorarea interiorului Pământului să expună și funcționarea interioară a minții unui băiat care trebuie să devină bărbat?

Căci există multe ecouri clare în O călătorie către centrul pământului din propria viață a lui Verne. Cea mai evidentă în toată povestea este relația lui Verne cu tatăl său. O Călătorie către centrul Pământului este plină de momentele de „mare noroc”. Fără acele momente aventurile nu ar fi în măsură să avanseze și nici povestea. Poate că cel mai important moment al „marii norocuri” este un eveniment deghizat într-o greșeală periculoasă.

Otto Lidenbrock, profesor de mineralogie, și Axel, nepotul său, se angajează în cea mai ciudată călătorie din viața lor, pe drumul descris într-un misterios manuscris ... Ținta călătoriei fantastice este centrul Pământului. Însoțiți de Hans, un ghid cu experiență, cei doi exploratori pătrund, din ce în ce mai adânc, sub scoarța terestră, către o altă lume. Numeroasele aventuri pe care le au cei trei eroi în lumea miraculoasă și nebănuită din adâncuri, pericolele și evenimentele neobișnuite prin care trec sunt încântarea cărții, care, la fel ca toate romanele lui Jules Verne, este citită fără suflare.

Scrisa de Bogus Elena