10 ianuarie 2021

O cană de apă la azilul de bătrâni

Prima  dată când scriu o dramă cap-coadă. Sper să vă placă aceast text scris în cadrul atelierul Scriere Dramatică

Scena 1

Domnul Filipescu, se grăbea să ajuncă la lucru, intră în Minister urca scările să ajungă la birou. În cabinet era venit Gavriluţă, asistentul său. Stătatea la biroul lui şi lucra la dosarele pe care îi mai rămăsese de săptămâna trecută.

Filipescu intră pe uşă. Îl salută.

Dl Filipescu: Salut Gavriluţă!

Gavriluţă : Buna Dimineţa Dl Filipescu.

Dl Filipescu: Ce faci măi Gavriluţă?

Gavriluţă: Păi lucrez la dosarul Casei de Copii!!

Dl Filipescu: Lasă tu casa de copii şi apucăte să te uiţi peste dosarul azilul de bătrâni.

Gavriluţă: De ce?

Dl Filipescu: Am vrut să-ţi spun ieri dar directorul nu ma lasat. Mi-a zis să-ţi spun azi, până iau o decizie corectă.

Dă să-ţi povestesc. Ieri am ajuns mai devreme la birou. Tu nu veniseşi încă. Când am descuiat uşa şi am intrat. Am văzut pe jos un plic. L-am ridicat. Nu avea nume şi adresă. Dar îmi era adresată mie. Am rupt plicul şi înăuntrul era o scrisoare. Era un mesaj pentru mine. L-am deschis am început să citesc.

Scrisoarea era scrisă aşa: „Dl Filipescu, vă scrie un bătrân de la azilul nr 2 din Chşinău. Cu părere de rău, nu vă pot da numele meu, ca să nu am probleme cu cei de la conducerea azilului. Dar vă scriu, ca să vă aduc la cunoştinţă că la azil, se petrec nereguli în adiministraţie. Vă rog să veniţi la noi în vizită. Vă aştept cu mare plăcere. Cu respect O persoana necunoscută.”

Astă era mesajul ce conţinea scrisoarea. În ziua aceea m-am gândit cine poate trimite această scrisoare. Nu are nume adresă, doar îmi este adresată mie. M-am uitat pe plic mai atent şi am văzut un semn care arăta că este de la azilul de bătrâni” O cană de apă pentru bătrâni”. Am cercetat mai atent scrisul ca să văd, dacă îmi era cunoscut,dar nu era cunosct. Atunci, nu am stat mult pe gânduri, şi m-am dus la director sus. I-am dat să citească scrisoarea. A stat pe gânduri şi mi-a zis să mă duc în vizită. Mi-a zis să nu arăt scrisoarea ţie în aceea zi. Să-ţi arăt a doua zi, când voi decide când voi merge.

De aceea, Gavriluţă, azi am hotărât să mergem la azilul de bătrâni. Dl Filipescu scoate scrisoarea din sertarul biroului său şi îi dă lui Gavriluţă.

Acesta citeşte cu atenţie, nu zice nimic.

Gavriluţă: Nu vi se pare suspect ceva Dl Filipescu? De ce ar tremite cineva scisoarea, fără adresă şi nume? Măcar să scrie numele ca să ştim cine a trimis şi motivul ei. Ce nereguli poate să fie acolo, dl Filipescu? Noi data trecută, înainte de a da bani, am verificat şi parcă totul era în regulă. Acum ce nereguli poate să mai fie. E cel mai bun azil din ţară. Are toate condiţiile. Bătrâni sunt respectaţi şi bine hrăniţi.

Poate aşa de văzul lumii să fie bine, dar în interiorul azilul poate să fie nereguli ? Dar mai bine, să mergem într-o inspecţie, să ne asigurăm că totul e bine. Pe urmă vom scrie raportul la dosar, că totul e ok. Ministru ne va întreba dacă facem controale regulate la azile.

Dar oricum trebuie să vedem ce se întâmple acolo. Să vedem pe ce se duc banii, din ajutorul statului.

Gavriluţă: Bine fie! La ce oră trebuie să mergem? Pentru că avem multe dosare de rezolvat şi nu numai la azil, dar şi la casa de copii sunt probleme.

Dl Filipescu: Uite cum facem măi Gavriluţă!!  Mergem pe teren ne ducem la fiecare în parte. La urmă rămâne azilul de bătrâni. Hai să ne gândim la cine mergem mai întâi. Avem multe dosare şi trebuie să le rezolvăm pe rând.

Ştii ce m-am gândit, măi Gavriluţă. Îi vom suna şi le vom zice că venim la ei, la ora 18. Dar noi, îi vom lua prin suprindere. Vom merge pe la ei la ora 16.00

Gavriluţă: Bine, cum zici mata Dl Filipescu!! Dar îţi spun că mergem degeaba. Pierdem timpul cu vizita la Azilul de bătrâni. Mai bine, am merge la Casa de Copii, acolo mi s-a părut suspect.

Dl Filipescu: Dă mai bine să-i anunţ că venim la ei. Da! Încă ceva nu trebuie să ştie nimeni de la azil. Că am fost sunaţi de la ei. Ai grijă să nu te scapi cumva, în timp ce vorbim cu directoarea şi cu restul.

Ai grijă ciocul mic. Că de nu o iei de la mine. Ai înţeles Gavriluţă! Eu cu tine vorbesc! Eşti atent la mine?! În timp, ce Gavriluţă era ocupat cu căutarea dosarului de la Azilul de Bătrâni.

Gavriluţă: Da! Dl Filipescu.

Dl Filipescu: Ştii numărul de la Azil?

Gavriluţă: Nu,dl Filipescu!! Căutaţi în agenda cea albastră de pe raft! Că acolo sunt toate numerele de telefoane de care aveţi nevoie!! Eu le scriu.

Dl Filipescu caută agenda de telefoane pe raft în direcţia unde ia arătat Gavriluţă. Găseşte agenda pe raft şi caută numărul de telefon. Găseşte şi formează.

Iar Gavriluţă era ocupat cu rezolvarea problemelor din dosar. După ce a găsit dosarul azilului, răsfoi atent.

Dl Filipescu: Alo! Buna Ziua!! Dl Filipescu la telefon.

Doamna Sofia Nicolaevna, vă anunţ că azi la ora 18.00. Eu şi Gavriluţă, venim în vizită. Dl Filipescu pune receptorul jos.

Cei doi se apucă să lucreze la dosarele încă nerezolvate. Se uită la ceas era ora 9.30. Munca lor era în toi.

Pe urmă, se pregăti să plece să inspecteze casele de copii şi azilul de bătrâni.


                            Va urma continuarea !!

4 ianuarie 2021

Top 10 cărți ale lui Fyodor Dostoevsky au inclus psihologice, crime, drame și mistere

 Am vrut să scriu despre aceste cărți pentru că le-am citit în timp ce lucram la bibliotecă.

Am vrut să recomand cele mai interesante cărți pe care le-am citit de-a lungul timpului când lucram în bibliotecă. Mi-a plăcut mult să le citesc. Mi-a fost de ajutor să mă înțeleg pe mine și pe ființa umană.

Lucrările de ficțiuni ale lui Feodor Dostoievski includ 15 nuvele și romane, 17 povestiri și 5 traduceri. Multe dintre romanele sale mai lungi au fost publicate pentru prima dată în serializate din reviste și reviste literare. Anii de mai jos indică anul în care a fost publicată ultima parte a romanului sau prima ediție completă de carte. În limba engleză multe dintre romanele și poveștile sale sunt cunoscute sub diferite titluri.

Cărțile sale au fost traduse în peste 170 de limbi.

Și astăzi am vrut să recomand cărți interesante și cele mai cititoare din lume.


10. Oameni Sărmani

Acesta este un roman epistolar, adică un tabel spus ca o serie de litere între personaje. Și oh, ce personaje sunt acestea! Makar Dievuskin Alexievitch este un copiator, abia scârțâind; Barabara Alexievna lucrează ca croitoreasă și ambii se confruntă cu lipsa de umilință cotidiană pe care societatea o pune asupra săracilor. Aceștia sunt oameni respectați de nimeni, nici măcar de ei înșiși. Aceștia sunt oameni prea săraci, în condițiile lor, pentru a se căsători; dragostea dintre ei este un lucru cast și adecvat, o dragoste care îi aduce pe unii cititori la lacrimi.

Fiodor Dostoievski are ceva profund de spus despre acești oameni și despre circumstanțele sale și spune foarte bine.



9.  Însemnări din subterană

Condus de credința că „omului îi place să-și cântărească doar amărăciunea, iar fericirea nu o cântărește”, naratorul nenumit al Notei subterane este un mizantrop care trăiește singur în Sankt Petersburg în a doua jumătate a secolului al XIX-lea. secol. Viața lui este o luptă nesfârșită cu sentimentul din ce în ce mai acut de înstrăinare față de semenii săi. În notele sale, el se revoltă împotriva tuturor concepțiilor și valorilor societății, opunându-se științei și raționalismului absolut adoptate de contemporani. Dar când încearcă să-și pună în aplicare principiile și să exercite libertatea absolută de conștiință în care crede în viața de zi cu zi, rezultatele sunt dureroase, ceea ce îi mărește înstrăinarea și disprețul de sine.
Note din subteran este cea mai întunecată lucrare a lui Dostoievski. Este, în primul rând, un studiu de caz privind înstrăinarea și detestarea de sine, o carte care este analizată atât de societate, cât și de individ. În al doilea rând, este o tragicomedie a ideilor. Reprezintă o puternică respingere a ideilor iluminate, precum și a promisiunilor utopiilor socialiste. El respinge cu curaj noțiunile de „dezvoltare” și „moralitate” și descrie ființele umane ca fiind iraționale, sfidătoare și refuzând să coopereze. Pentru a parafraza Nietzsche, Insignia este „vocea sângelui”.
Dostoievski ne-a oferit o lucrare întunecată, dificilă, care a câștigat rolul unei opere importante, nu numai o lucrare care pregătește romane mai populare ale scriitorului rus.

 8. Umiliți și obidiți

Umilit și copleșit, prima dintre marile cărți ale lui Dostoievski spune povestea iubirii, suferinței, mândriei, sacrificiului, greșelilor și iertării - pe scurt, viața așa cum este.

Publicat în 1861, după întoarcerea din exil, remediază deja unele dintre elementele care pot fi acceptate drept recuzită de bază în majoritatea romanelor sale: dragoste pură, dezinteresată, plină de bunătate de sacrificiu, contrastele dintre clasele sociale, naivitatea și tineretul. zel. , maturizarea - prin baia de foc a experiențelor trăite -, mizeria umană care se ascunde sub hainele și acoperișurile clasei superioare,

De data aceasta intrăm în Petersburg prin Ivan Petrovici, personajul-narator. Curios și intuitiv peste măsură, atât analitic, cât și fantezist, el cedează dorinței irezistibile (în ciuda epuizării fizice și psihice) de a descoperi povestea unui bătrân care îi atrăgea atenția de ceva vreme.

În cafeneaua lui Miller, atmosfera patriarhală este frecvent întreruptă de acest bătrân ciudat, extrem de slab, și de câinele său la fel de slab, ciudat și bătrân.

(Desigur, mergând mai departe cu povestea, un cititor perspicace va înțelege rolul acestei bătrâneți, accentuat ca o fosforescență, sugerând puternic experiența de viață dramatică).

Printr-o bizară acumulare de evenimente, Ivan asistă la moartea câinelui Azorka, apoi proprietar (pe care învață să-l numească Jeremiah Smith, un cetățean rus de origine străină, fost mecanic, în vârstă de 78 de ani) și ajunge să-l închirieze pe primul său acasă .

Casa, o cameră mică, extrem de săracă, îi aduce firul evenimentelor care se vor amesteca cu istoria sa personală, o serie de evenimente care odată începute, nu pot fi oprite până la rezultatul natural ...

Printre personajele pe care le vom aminti: familia Ihmenev - naivul Nikolai Sergheievich (binefăcătorul lui Vanea / Ivan), soția sa Ana Andreevna și fiica sa Natasha Nikolaievna, prințul Pyotr Alexandrovich Valkovsky - încarnarea putrezirii umane - și fiul său, Aliosha, Katia și fetița Z și atingătoare.


7. Eternul soț

În timpul lecturii, am reușit să simt de la sentimente de ură și dezgust față de unele personaje, până la compasiune și regret. Nu este la fel de lungă ca celelalte romane ale sale (Crime și pedeapsă, Amintiri despre casa morților, Idiotul, frații Karamazov etc.), dar este o lectură ușoară și „destul de” liniștită. Nu romanul tipic al lui Dostoievski lasă o amprentă puternică asupra condiției umane, dar acoperă și acest subiect în domenii mai largi.
            Velceaninov, un bărbat în a doua sa tinerețe, fără prieteni, având o viață pustie, descoperă că este urmărit de un anume Pavel Pavlovich. Se dovedește a fi omul pe care l-a găzduit timp de un an, apoi s-a întors la Petersburg pentru a continua un proces.
            În acel an, Velceaninov este îndrăgostit de soția gazdei sale, Natalia Vasilievna, cu care va avea un copil (Liza) - eveniment care a avut loc în urmă cu 9 ani. Aceste lucruri vor fi aflate de soțul înșelat, după câțiva ani (la moartea soției sale), când decide să-și vâneze iubitul.
            Pavlovici se dovedește a fi un om cu caracter slab, căruia răzbunarea și chiar încercarea de a-l ucide pe adversar îi dau satisfacție; este un om lipsit de suflet, care se pare că nu și-a iubit niciodată soția - grăbindu-se spre o nouă mireasă, dar nici „fiică”. După ce a devenit alcoolic după moartea soției sale, el încearcă să se pună sub pielea vechiului său prieten, Velceaninov. Acest om, a reușit doar să provoace un dezgust real pentru cei din cazul său; ura pe care am simțit-o de la un dialog simplu până la capăt.
            Între timp, fostul iubit suferă un al doilea șoc când își vede fiica nelegitimă, care nu a reușit niciodată să afle cine este cu adevărat tatăl ei. Velceaninov încearcă să se consoleze pe tot parcursul romanului asupra situației sale, asupra destinului tragic al Lisei și asupra lumii din Petersburg pe care o evitase.
            Este unul dintre romanele de „relaxare” ale lui Dostoievski, în care nu vei avea acel joc subconștient intens care te va urmări non-stop; este bine doar pentru momentul când faci o scurtă pauză între două romane mai grele (cazul meu în care intenționez să-i citesc toate lucrările până la sfârșitul anului).


6. Nopți albe

„Nopțile albe” este o nuvelă scrisă de F.M. Dostoievski și publicat inițial în 1848. Succesul său a fost atât de mare încât s-au făcut mai multe filme după acesta. Unele dintre ele sunt mai vechi, altele mai noi. Marele scriitor rus născut la Moscova este mult mai cunoscut pentru celelalte opere ale sale. „Criminalitate și pedeapsă”, „Frații Karamazov”, „Idiotul”, „Demonii”, „Note din subteran”, „Jucătorul”, „Oamenii săraci”, „Amintirile morților”, „Adolescentul” și „ Umilit și uitat ”. Dar acestea sunt doar câteva dintre scrierile sale, opera sa fiind extrem de extinsă.

„Nopțile albe” este o proză scurtă scrisă de F.M. Dostoievski la o vârstă destul de tânără, la începutul carierei sale

Valoarea sa nu este probabil atât de grozavă, dar asta nu o face să merite mai puțin de citit. La fel ca alte povești ale scriitorului rus, „Nopțile albe” este spus la prima persoană de un narator anonim. Acesta este un tânăr care locuiește la Sankt Petersburg, dar suferă de singurătate. În plus, este un mare visător, preferând uneori să rămână în lumea sa decât să se alăture rândurilor altora.

Probabil astăzi l-am considera ca fiind unul dintre cei mai potriviți reprezentanți ai personalității introvertite. Dar viața lui se schimbă atunci când se întâlnește și se împrietenește cu o tânără. Mai mult, chiar se îndrăgostește de ea destul de repede. Cu toate acestea, dragostea lui nu va fi împărtășită din cauza faptului că fata iubește deja pe altcineva. Și așteaptă ca cineva să revină în viața ei.


5. Adolescentul

Unul dintre cei mai importanți și influenți scriitori din lume, autorul capodoperelor Crime și pedeapsă, Frații Karamazov, Idiotul sau demonii, cărți traduse în toate limbile, adaptate pentru teatru sau ecranizate.

Spre deosebire de celelalte romane ale lui Dostoievski, Adolescentul este spus din perspectiva unui tânăr de nouăsprezece ani, a cărui naivitate se reflectă într-o voce narativă la fel de naivă ca protagonistul cărții. Fiul nelegitim al unui moșier depravat, tânărul Arkadi Makarovici Dolgoruki oscilează constant între încercarea de a expune greșelile tatălui său și dorința ascunsă de a-i câștiga aprecierea. Înarmat cu un document despre care își imaginează că îi va oferi puterea deplină asupra celorlalți, Arkadi merge la Petersburg pentru a-și întâlni tatăl, dar această experiență inițiatică dezvăluie mizeriile concrete ale vieții adulte și îi schimbă fundamental viziunea asupra lumii. Dostoievski vede trecerea personajului său prin adolescență ca pe o stare continuă de nesiguranță, ignoranță și imperfecțiune, dar și de fantezie și exuberanță în care totul este posibil.



4. Demonii

M-am obișnuit să scriu recenzii ale unor lecturi înainte de sfârșitul procesului. Poate că situația este vina, dar nu regret acest fapt, pentru simplul motiv că astfel de idei sunt volatile, proaspete, dincolo de șabloane sau prejudecăți.

Romanul „Demoni” al lui Dostoievski este în primul rând un fel de provocare pentru mine, un angajament pe care l-am luat cu dexteritate și pasiune. Poate suna oarecum entuziasmant, dar credeți-mă că este greu să citiți clasicul rusesc.

Prima cauză și probabil cea mai evidentă este volumul. Rușilor le place să scrie mult, complicat și extrem de explicit. Unele scene au durat câteva capitole, altele au fost reduse la simple fulgere spontane.

Al doilea - construcția personajelor. Dostoievski are febrilitatea unui parapsiholog, subliniind nu numai trăsăturile statice, ci și metamorfozele comportamentale ale eroilor. Meticulozitatea și satira cu care descrie portretul personajelor este demnă de talentul unui adevărat critic al dramei umane.


3. Idiotul

Idiotul din opera lui Dostoievski este prințul Lev Nikolaevich Miskin, care după un tratament îndelungat la un sanatoriu din Elveția, se întoarce de la Sankt Petersburg, unde probabil datorită faptului că a fost izolat de civilizație mult timp, vede lumea altfel. de la ceilalți.
Neinteligibil oricui pentru sinceritatea pură pe care o arată, pentru comportamentul său față de toată lumea și datorită epilepsiei pe care a suferit-o, primește această poreclă fiind pe deplin conștient de acest lucru.

Fermecător în inocența sa, atrage simpatia celor din jur și ajunge să se atașeze de Nastasia Filippova, o femeie foarte frumoasă, și de Aglaia Ivanova, adolescente dintr-o familie bună. Atașamentul său față de acești doi oameni nu este neapărat din dragoste, ci mai degrabă din compasiune, ceea ce îl face în cele din urmă să sufere mult.

Primind o moștenire, Miskin rămâne neschimbat, dar față în față cu cele două femei și condus de milă, face o alegere (nu neapărat el) care va întoarce aproape toată lumea împotriva lui.

Romanul este foarte complex, cu multe personaje uneori descrise până la cele mai detaliate, cu scene realiste și răsuciri neașteptate, cu analize psihologice bine gândite, care sunt greu de inclus în acest rezumat.

Povestea se încheie cu sfârșitul tragic al prințului, care ajunge înapoi în sanatoriu, neavând nicio șansă de a fi salvat după ce femeia care trebuia să fie soția sa a fost ucisă de fratele său pe cruce.


2. Frații Karamazov

Aceasta este o poveste grozavă care vă face să ghiciți o mulțime de timp. În unele părți, devine puțin plictisitor când pleacă într-una din răbdările sale de caracter psihologic.

Această carte este compusă din 12 cărți, romanul spune povestea novicei Alyosha Karamazov, a necredinciosului Ivan Karamazov și a soldatului Dimitri Karamazov. Acțiunea romanului se concentrează asupra celor trei frați care au fiecare o predispoziție patologică pentru pasiune. În sens metaforic, se poate spune că frații alcătuiesc cumva 3 ipostaze fundamentale ale omului. Dimitri, cel mai mare, este un exponent al senzualității și al corpului. Ivan, reprezintă intelectul, motivul.
Toți cei trei frați sunt în conflict cu tatăl lor, Feodor Pavlovich Karamazov, care reprezintă tipologia omului depravat care duce o viață imorală și desfrânată.

Smerdeakov, presupus al patrulea frate, fiu nelegitim, îi servește tatălui său Feodor Pavlovich, evoluția sa este de asemenea interesantă; având ca principiu existențial sofismul, el se dedică acestui concept care, în cele din urmă, îl va conduce la sinucidere.


1. Crimă și Pedeapsă

Romanul Crime și pedeapsă (1866) a stabilit gloria literară a lui Dostoievski apărând pentru prima dată în revista Russki Vestnik. Urmat cu interes de contemporani și tradus în aproape toate limbile europene, romanul Crime și pedeapsă a fost prima coeziune literară mai completă a concepției sale filosofice.

Crima și pedeapsa este primul roman social-filozofic al lui Dostoievski care tratează psihologia criminalității cu mare seriozitate. Punctul de plecare al filozofiei lui Dostoievski este adversitatea burgheziei și a sistemului capitalist. Astfel, una dintre preocupările tematice predominante ale scriitorului este evidențierea suferințelor și a mizeriei la care sunt condamnați cei mai mulți oameni.

Acțiunea romanului are loc în anul marcat de o criză financiară gravă și nu întâmplător povestea lui Raskolnikov începe sub semnul aceleiași crize. Familia sa este la un pas de mizerie, el însuși trebuie să-și întrerupă studiile din cauza situației sale financiare precare; pentru a-și ajuta mama și fratele, Dunia vrea să se vândă, la fel ca prostituatele obișnuite. Ce ar putea fi mai natural în Sankt Petersburg de mizerie și cămătărești decât să ucizi și să jefuiești un cămătar?!

                   Scrisă de Elena Boguș

28 decembrie 2020

Top 10 books by Feodorov Dostoyevsky included psychological, crime, drama and mysteries

I wanted to write about these books because I read them while working at the library.

I wanted to recommended most interesting books which I read myself along time when I worked in library. I was enjoyed to much to read them.  It was help me to understand me and human being.

Feodor Dostoevsky works of fictions include 15 novels and novellas, 17 stories, and 5 translation. Many of his longer novels were first published in serialized from in literary magazines and journals. The years gives below indicate the year which the novel’s final part or first complete book edition was published. In English many of his novels and stories are known by different titles.  

His books have been translated into more than 170 languages.

And today I wanted to recommended interesting and most reading books in the world.

10. Poor Folk

This is an epistolary novel that is, a table told as a series of letters between the characters. And oh,what characters these are! Makar Dievuskin Alexievitch is a copy writer, barely squeaking by; Barabara Alexievna works as a seamstress, and both face the short of everyday humiliation society puts upon the poor. These are people respected by no one, not even by themselves. These are folks too poor, in their circumstances, to marry; the love between them is a chaste and proper thing, a love that brings some readers to tears.

Fyodor Dostoevsky has something profound to say about these people and his circumstance and he says it very well.

 

 9. Notes from Underground


Led by the belief that "man likes to weigh only his bitterness, and happiness does not weigh it," the unnamed narrator of the Underground Notes is a misanthrope living alone in St. Petersburg in the second half of the nineteenth century. century. His life is an endless struggle with the increasingly acute feeling of alienation from his peers. In his notes, he revolts against all conceptions and values of society, opposing the science and rationalism absolutely adopted by contemporaries. But when he tries to implement his principles and exercise the absolute freedom of conscience he believes in in everyday life, the results are painful, which increases his alienation and self-loathing.
Notes from the Underground is Dostoevsky's darkest work. It is, first of all, a case study on alienation and self-loathing, a book that is analyzed by both society and the individual. Secondly, it is a tragicomedy of ideas. It represents a strong rejection of enlightened ideas as well as the promises of socialist utopias. He bravely rejects the notions of "development" and "morality" and portrays human beings as irrational, defiant, and refusing to cooperate. To paraphrase Nietzsche, Insignia is the "voice of the blood."
Dostoevsky offered us a dark, difficult work, which is won the role of important work not only work that is preparing more popular novels of the Russian writer.

8. Humiliated and Insulted 


     Humiliated and Overwhelmed, the first of Dostoevsky's great books tells the story of love, suffering, pride, sacrifice, mistakes, and forgiveness — in short, life as it is.

Published in 1861, after returning from exile, it already fixes some of the elements that can be accepted as the basic props in most of his novels: pure, selfless love, full of goodness to sacrifice, the contrasts between social classes, naivety and youthful zeal. , the maturation - through the fire bath of lived experiences -, the human misery that hides under the clothes and roofs of the upper class,

This time we enter Petersburg through Ivan Petrovici, the narrator-character. Curious and intuitive beyond measure, both analytical and fanciful, he succumbs to the irresistible urge (despite physical and mental exhaustion) to discover the story of an old man who had been attracting his attention for some time.

In Miller's cafe, the patriarchal atmosphere is frequently interrupted by this strange, extremely weak old man, and his equally weak, strange and old dog.

(Of course, moving forward with the story, an insightful reader will understand the role of this old age, accentuated as a phosphorescence, strongly suggesting the dramatic life experience).

Through a bizarre accumulation of events, Ivan witnesses the death of the dog Azorka, then the owner (who he learns to be called Jeremiah Smith, a Russian citizen of foreign origin, former mechanic, aged 78) and ends up renting the former his home.

The house, a small room, extremely poor, brings him the thread of events that will mix with his personal history, a series of events that once started, can not be stopped until the natural outcome…

Among the characters we will remember: the Ihmenev family - the naive Nikolai Sergheievich (Vanea / Ivan's benefactor), his wife Ana Andreevna and his daughter Natasha Nikolaievna, Prince Pyotr Alexandrovich Valkovsky - the incarnation of human rot - and his son, Aliosha, Katia and little girl Z and touching.

7. The eternal Husband

During the reading, I managed to feel from feelings of hatred and disgust towards some characters, to compassion and regret. It is not as long as his other novels (Crime and Punishment, Memories of the House of the Dead, The Idiot, The Karamazov Brothers, etc.), but it is an easy and "quite" quiet read. It is not Dostoevsky's typical novel that leaves a strong imprint on the human condition, but it also covers this subject in wider areas.
            Velceaninov, a man in his second youth, without friends, having a deserted life, discovers that he is being pursued by a certain Pavel Pavlovich. He turns out to be the man he hosted for a year, and then came back to Petersburg to continue a trial.
            During that year, Velceaninov is in love with his host's wife, Natalia Vasilievna, with whom he will have a child (Liza) - an event that took place 9 years ago. These things will be found out by the cheated husband, after a few years (at the death of his wife), when he decides to hunt down his lover.
            Pavlovici proves to be a man of weak character, to whom revenge and even the attempt to kill his opponent give him satisfaction; he is a soulless man, who apparently never loved his wife - rushing to a new bride, but neither "daughter". Having become an alcoholic after the death of his wife, he tries to put himself under the skin of his old friend, Velceaninov. This man, succeeded only in provoking a real disgust for those of his case; the hatred I felt from a simple dialogue to the end.
            Meanwhile, the former lover suffers a second shock when he sees his illegitimate daughter, who has never managed to find out who her real father really is. Velceaninov tries to console himself throughout the novel on his situation, on the tragic destiny of Lisa and on the Petersburg world he had avoided.
            It is one of Dostoevsky's "relaxation" novels, in which you will not have that intense subconscious game that will follow you non-stop; it's only good for the moment when you take a short break between two heavier novels (my case where I plan to read all his works by the end of the year).

6. White Nights and after stories

"White Nights" is a short story written by F.M. Dostoevsky and originally published in 1848. Its success was so great that several films were made after it. Some of them are older, others newer. The great Russian writer born in Moscow is much better known for his other works. "Crime and Punishment", "Karamazov Brothers", "The Idiot", "Demons", "Notes from the Underground", "The Player", "Poor People", "Memories of the Dead", "The Teenager" and "Humiliated and Forgotten" . But these are just some of his writings, his work being extremely extensive.

“White Nights” is a short prose written by F.M. Dostoevsky at a fairly young age, early in his career

Its value is probably not so great, but that does not make it less worth reading. Like other stories by the Russian writer, "White Nights" is told in the first person by an anonymous narrator. This is a young man who lives in St. Petersburg, but suffers from loneliness. In addition, he is a great dreamer, sometimes preferring to stay in his world than to join the ranks of others.

Probably today we would consider him as one of the most suitable representatives of the introverted personality. But his life changes when he meets and befriends a young woman. Moreover, he even falls in love with her quite quickly. However, his love will not be shared due to the fact that the girl already loves someone else. And she's waiting for that someone to come back into her life.

5. Adolescents

One of the most important and influential writers in the world, the author of the masterpieces Crime and Punishment, The Karamazov Brothers, The Idiot or Demons, books translated into all languages, adapted for theater or screened.

Unlike Dostoevsky's other novels, The Adolescent is told from the perspective of a nineteen-year-old, whose naivety is reflected in a narrative voice as naive as the book's protagonist. The illegitimate son of a depraved landowner, the young Arkadi Makarovici Dolgoruki oscillates constantly between the attempt to expose his father's mistakes and the hidden desire to gain his appreciation. Armed with a document that he imagines will give him full power over others, Arkadi goes to Petersburg to meet his father, but this initiatory experience reveals the concrete miseries of adult life and fundamentally changes his view of the world. Dostoevsky sees the passage of his character through adolescence as a continuous state of insecurity, ignorance and imperfection, but also of fantasy and exuberance in which everything is possible.

 4. Demons

I made a habit of writing reviews of some readings before the end of the process. Maybe the situation is blameworthy, but I do not regret this fact, for the simple reason that such ideas are volatile, fresh, beyond templates or prejudices.

Dostoevsky's novel "Demons" is first and foremost a kind of challenge for me, a commitment that I made with dexterity and passion. It may sound somewhat exhilarating, but believe me it's hard to read the Russian classic.

The first cause, and probably the most obvious, is volume. Russians like to write a lot, complicated and extremely explicit. Some scenes lasted a few chapters, others were reduced to simple spontaneous lightning.

The second - the construction of the characters. Dostoevsky has the feverishness of a parapsychologist, emphasizing not only the static features, but also the behavioral metamorphoses of heroes. The meticulousness and satire with which he describes the portrait of the characters is worthy of the talent of a true critic of human drama.

3. The Idiot

The idiot in Dostoevsky's work is Prince Lev Nikolaevich Miskin, who after a long treatment at a sanatorium in Switzerland, returns from St. Petersburg, where probably due to the fact that he was isolated from civilization for a long time, he sees the world differently from the others.

Unintelligible to anyone for the pure sincerity he shows, for his behavior of first everyone and due to the epilepsy he suffered, he receives this nickname being fully aware of this.

Charming in his innocence, he attracts the sympathy of those around him and ends up attaching himself to Nastasia Filippova, a very beautiful woman, and Aglaia Ivanova, adolescents from a good family. His attachment to these two people is not necessarily out of love, but rather out of compassion, which ultimately makes him suffer a lot.

Receiving an inheritance, Miskin remains unchanged but face to face with the two women and driven by pity, he makes a choice (not necessarily him) that will turn almost everyone against him.

The novel is very complex, with many characters sometimes described down to the most detail, with realistic scenes and unexpected twists, with well-thought-out psychological analyzes that are difficult to include in this summary.

The story ends with the tragic end of the prince, who arrives back in the sanatorium, having no chance of being saved after the woman who was supposed to be his wife is killed by his brother on the cross.

 2. The Brothers Karamazov

This is a great story keeps you guessing for a lot of the time. In parts it gets a bit tedious when he goes off on one of his psychological character rants.

This book is composed of 12 books, the novel tell the story of the novice Alyosha Karamazov, the non-believer Ivan Karamazov and the soldier Dimitri Karamazov.  The action of the novel focuses on the three brothers who each have a pathological predisposition for passion. In a metaphorical sense, it can be said that the brothers somehow make up 3 fundamental hypostases of man. Dimitri, the eldest, is an exponent of sensuality and the body. Ivan, it represents the intellect, the reason.

All three brothers are in conflict with their father, Feodor Pavlovich Karamazov, who represents the typology of the depraved man who leads an immoral and debauched life.

Smerdeakov, allegedly the fourth brother, illegitimate son, serves his father Feodor Pavlovich, his evolution is also interesting; having as its existential principle sophistry he dedicates himself to this concept which will eventually lead him to suicide.

 

1.    Crime and Punishment

The novel Crime and Punishment (1866) established Dostoevsky's literary glory by appearing for the first time in Russki Vestnik magazine. Followed with interest by contemporaries and translated into almost all European languages, the novel Crime and Punishment was the first more complete literary cohesion of his philosophical conception.

Crime and Punishment is the first social-philosophical novel by Dostoevsky that treats the psychology of crime with great seriousness. The starting point of Dostoevsky's philosophy is the adversity of the bourgeoisie and the capitalist system. Thus, one of the predominant thematic preoccupations of the writer is the highlighting of the sufferings and misery to which most people are condemned.

The novel's action takes place in the year marked by a serious financial crisis, and it is no coincidence that Raskolnikov's story begins under the sign of the same crisis. His family is on the verge of misery, he himself has to interrupt his studies due to his precarious financial situation; to help her mother and brother, Dunia wants to sell herself, just like ordinary prostitutes. What could be more natural in St. Petersburg of misery and usurers than to kill and rob a usurer ?!



           Writer Elena Bogus


20 decembrie 2020

Magia Albă și Neagră a Bahlei -Part II

În a doua parte, vă voi spune despre povestea magiei albe și negre, djinn și vrăjitorie.

Înainte de a vă spune  despre poveștiile despre magia albă și neagră și Jinn, vă voi spune din perspectivă realitatăți lui Jinn în conformitate cu Coranul și Hadith, și musulmanii Credința în existența lui Jinn și magia neagră. Sensul literal al djinului este de” a ascunde”. Cuvântul djinn a venit de la cuvântul “janna” care înseamnă “să te ascunzi “în arabă.

Jin și îngeri sunt creaturile supranaturale ale Atotputernicului Lui Dumnezeu. Spre deosebire de oameni, jinii sunt ființele invizibile, iar oamenii au o astfel de putere de a nu le vedea, sunt invizibili pentru ochiul liber. În Coran, Allah spune despre existența jinilor în diferite cazuri.

Jinilor li se cere, de asemenea, să se închine lui Allah așa cum o fac oamenii. Scopul lor de viață nu este foarte diferit de oameni, deoarece li se poruncește lui Allah să facă aceleași fapte bune ca și oamenii și se presupune că se supun și se închină și numai lui Dumnezeu „Allah”. La fel ca la oameni există două categorii mai largi, musulmanii și non-musulmanii, în mod similar la tineri există aceleași două divizii principale (musulmanii și non-musulmanii).

Viața jinilor este foarte asemănătoare cu cea a oamenilor, mănâncă, beau, se căsătoresc, au și copiii și chiar sunt instruiți și îndrumați la fel ca oamenii.

Jinii trăiesc în lumea paralelă cu oamenii și, deoarece aceștia trăiesc într-o dimensiune diferită, fluxul timpului este diferit. Prin urmare, durata de viață a jinilor este mult mai lungă decât a oamenilor, se spune că trăiesc în jur de 1000 până la 1500 de ani.

Un djinn are puterea de a parcurge distanțe mari la viteze extreme și are gândul de a trăi în zone îndepărtate, munți, mări, copaci și aer, precum și în case abandonate, în propriile comunități.

După ce voi vorbi despre djinn și istoria lor. Aș vrea să vorbesc dacă musulmanii cred în djinn și vrăjitorie? Da, cred în credința lui Jinn, pentru că este menționat în Coran. Ei sunt de obiciei invizibili pentru oameni, iar aceastea din urmă  nu le apar în mod clar.

Această credință în existența djinilor se datorează faptului că Allah a vorbit despre această creatură nevăzută în cartea divină Coran. Mulți musulmani cred că djinn există, în timp ce non-musulmanii au credință în existența lor, deoarece majoritatea musulmanilor citesc scriptura sacră trimisă de Allah și scriptura (Coranul) constă în toate realitățile adevărate ale acestei lumi.

Am citit undeva că djinn că pot lua diferite forme de la animale la ființe umane.

Sondajul a constatat, de asemenea, că acum mai mulți musulmani au început să creadă în vrăjitorie sau magie neagră, deoarece există referințe în Coran și Hadith care ne spun că acest act (magia neagră) a fost prezent și pe vremea profetului Muhammad (P.B.U.H).

Dar Islamul condamnă cu tărie magia neagră. Cu toate acestea, dacă jinii decid să joace trucuri cu oamenii, nu este cu adevărat magie neagră, ci este un comportament greșit.

În timp ce natura lor este controversată, nimeni nu poate nega numeroasele relatări ale experiențelor cu djinn concentrate în și în jurul Nizwa. Localnicii vor spune povești despre mobilier și obiecte de uz casnic inexplicabil mutate sau meticulos plasate în modele ciudate. Poveștile devin și mai fantastice, inclusiv moschei zburătoare și vrăjitoare care fac să dispară fetele din sat.

Prin urmare, dacă suntem musulmani, credem în magie și în existența ființelor supranaturale, atunci trebuie să fim foarte atenți și să luăm măsurile de precauție. Pentru că nu suntem victima unor astfel de rele, trebuie să ne închinăm Atotputernicului Allah, ar trebui să ne rugăm lui Allah, să ne rugăm de cinci ori, să postim, să citim Coranul și să facem Dua și, cel mai important, trebuie să urmăm învățăturile Coranului și Sunnei.

Mulți oameni au spus că în Bahla nu este un centru al djinilor. Însă, o femeie omaneză mi-a spus o poveste despre o vrăjitoare de sex masculin din familia ei, renumită pentru că a folosit jinnul pentru a aduce cireșe din Iran și a adăugat, întâmplător, pentru că a făcut sacrificii umane.

De fapt, o poveste recentă a unei fete mici omaneză cu atacuri periodice și episoade de incediu misterios în casă ei, a aruncat o vrajă asupra noastră și a fost decis să ne întâlnim cu ea și familia ei.

Ne-am dat seama de ce se crede că Bahla este încă un centru de jinn și cu magie neagră și alchimie. Din fericire, nu am dat peste nimeni care să practice acest lucru. În schimb, ne-am întâlnit cu un vindecător tradițional care, de asemenea, a ajutat la vindecarea unei fetițe din așa-numitele ghearele unui djinn.

De fapt, această poveste este despre o fată omaneză. Nu știu exact numele ei și de unde este ea?! Dar, știu că louiește într-o modestă și o septuagenariană, a cărei nepoată ar fi fost sub influența unui djinn și avea episoade frecvente de crize și întunecări.

Numele ei, este Huda, are 12 ani, care se află în centrul acestei poveși de djinn current, nici măcar nu a arătat urme ale traumei sale rencete și chicotea împreună cu tinerii ei frați, veri, așa cum bunicul și unchiul ei, le-au detaliat recent casa lor și, de asemenea partial a aras casa.

A început totul acum 10 ani. Aproximativ la începutul lui iunie 2010. Era o zi însorită și frumoasă. Huda era un copil active și fizic, de 12 ani. Nu a avut niciodată problem majore de sănătate. Dar, în această zi tocmai a leșinat. A intrat într-un episode de crize și s-a înnegrit. Este pentru prima data când se îmbolnăvește. Poate că era slabă sau bolnavă, ne-am gândit și am uitat curând despre asta, pe măsură ce și-a revenit rapid din acel episode.

Dar, în următoarele patru zile, Huda a continuat să aibă crize recurente și întreruperi. Acesta a fost momentul în care am început să intrăm în panică. Chiar nu știam ce să facem, deoarece nu aveam nicio experiență anterioară în a face față unei astfel de boli, atunci cineva ne-a sfătuit să-l ducem pe Huda la un vindecător tradițional Moalim pentru o lectură.

De asemenea, să ne întâlnim mai confortabil cu un vindecător traditional(Moalim) decât abordarea unei clinici moderne.

Deci, Moalim a citit pentru Huda dintr-un castron cu apă, și un vas cu apă sărată și a sfătuit-o să bea apă și să se scalde în apă sărată pentru următoarele două zile. După, acest tratament făcut de Moalim, Huda s-a refăcut. Dar aici, cred că nu a fost sfârșitul problemelor ei. A fost doar începutul.

Huda s-a întors de la lectura Sfântului Coran, seara și tocmai se așează, când pietrele au intrat în curtea noastră. Pietrele au sparat prin ferestrele și au aterizat în camera noastră de zi. Am crezut că a fost o idee proastă reală a cuiva, a unei farse și am lasat-o să fie. Dar apoi a devenit un fenomen obișnuit.

Pietrele au fost aruncate abia după ora 18.00 seara. Așadar, am vorbit cu toți vecinii mei și toți au decis să țină subpraveghere casa noastră. Dar niciunul dintre ei nu a putut afla sursa pietrei de unde venea ea.

Erau aruncați de oriunde și de nicăieri. În fiecare dimineață, din curtea casei noastre ar fi umplută cu pietre mici și de dimensiuni mari. Am luat toate pietrele  și le-am ținut departe. Dar nimeni din gospodărie  nu a fost rănit în acest proces.

Nu îmi era frică deloc cu adevărat. Dar eram un pic confuz pentru că nu eram siguri ce se întâmplă. Era lucrarea manual a djinnilor. Nu știam la aceea vreme, pietrarea continua, ne ocupa mintea totală.

Aruncarea pietriilor a continuat timp de 10 zile lungi.

În această perioadă, Huda a fost perfect sănătoasă. Nu a avut nicio convulsie sau întrerupere. Și apoi, în această zi, în jurul orei 10 dimineața, a izbucnit un incediu în una din cele două Frunze de palmier de curmale acoperite cu paie în curtea noastră.  S-a eviscerate și nu am avut nici o idee despre cum și de ce?!

Apoi, uneori, acoperișul clădirilor noastre a luat foc. Mai târziu, până la ora 15:00, Huda dormea când brusc camera de lângă locul unde dormea, a luat brusc foc.

În câteva minute, pietrele au lovit din nou în geamuri, spărgând sticlele. Huda nu era conștientă de toate ravagiile de acasă și dormea ​​liniștit în camera alăturată; în timp ce noi toți am reușit să stingem cumva focul. În acest moment, patul, covoarele și aerul condiționat erau complet arse.

Al doilea șopron a luat foc astăzi. Pietrele erau încă aruncate în mod regulat la noi acasă. Noi și alți câțiva vecini am ținut o priveghe adecvată, dar nu am putut găsi pe nimeni.

Acum, aceste episoade constante de aruncare de piatră și izbucnirea focului ne-au afectat foarte mult.

Eram destul de deranjați. Așadar, ne-am mutat din casă care ne-a afectat cu adevărat. Ne-am mutat la unul din locuințele fiului meu, care este puțin departe de  casă noastră.

Dar crizele și oprirea Hudei au continuat și am avut de ales, dar să o ducem la spitalul  din Bahla. Medicii de acolo au verificat-o  și au declarat-o ca fiind perfect normală. În acest moment, toate rudele noastre și bătrânii satului ne-au sfătuit să o luăm din nou pentru o lectură sfântă și ne-am apropiat de bătrâni înțelepți și șeici din satul nostru și  jurul acestuia. Ei ne oferă amulete și materiale spirituale de lectură.

În altă zi, așa că am decis să ne rugăm cu adevărat Atotputernicului pentru a ne ajuta în această problemă. Din 23 iunie seara, toți membrii familiei noastre s-au așezat împreună și au citit rugăciuni pe tot parcursul nopții, pentru o perioadă de două zile. Până la a 24-a seară, ambele s-au oprit cu lapidarea și cu focul aleatoriu. Prin harul lui Dumnezeu, am terminat cu această încercare. În cele din urmă suntem în pace. Huda nu a mai avut întreruperi sau crize și a avut nopți liniștite de atunci.

Vindecătorul spiritual (Moalim) a locuit în aceeași casă în ultimii 70 de ani, dar nu a experimentat niciodată așa ceva. Desigur a crescut cu aceste povești de djinn și magie neagră. Dar, această este prima mea experiență. Cu toții, într-o mica măsură, credem că djinni există, dar nu credeam în magia neagră. Credem în Atotputernicul Allah și noi credem în Sfântul Coran, unde se menționează djinni. Se crede că sunt creați pentru un scop și astfel există. Dar nu știu ce scop?!

Poveștile despre djinni abundă în Bahla. Chiar și ceva se întîmplă din nou, vom căuta ajutorul unul Moalim. Dumnezeu este mereu acolo.

Și o altă poveste este despre o femeie omaneză care a fost posedată de o Lady Jinn.

Nu-i știu numele și de unde este ?! Dar aceasta este o poveste reală despre ea. În această poveste este relatarea când Vindecătorul spiritual vorbește cu o Lady Jinn.

Vindecător bărbat spiritual din Bahla: - "Ce faci în interiorul ei?"

Jinn: - " Eu trăiesc în acest corp!"

Vindecător: - "De ce?"

Jinn: - "Vreau henna ... Vreau aur ... și vreau pietre prețioase".

Vindecător: - „Dar, de ce să o tulburi pe  această femeie ... De ce îi faci asta?”

Jinn: - "Vreau mai mult și dacă ea (corpul în care se băgase) nu-mi dă mai mult aur, o voi îmbolnăvi  va fi foarte bolnavă!"

Vindecător - "Nu vei face nimic de acest fel. Vei pleca. Te voi face să pleci !! Prin voia lui Dumnezeu, te voi face să părăsești acest corp !!"

Aceasta este una dintre poveștile care mă fac să mă speri și să mă înțeleagă cât de vulnerabili suntem în această viață. Și, trebuie să fim puternici în credința noastră pentru a fi protejați de răutatea și magia neagră. Cel de mai sus este Moalim (tămăduitor / om spiritual) a făcut conversație cu femelie jinn / jinni (un spirit) care aparent pătrunsese în interiorul unei doamne. Moalim dădea alb-negru o aluzie la ceea ce se confruntă în mod normal în timp ce se ocupa de oamenii care pretind că sunt posedați de tineri și altele asemenea atunci când ne-a oferit conversația de mai sus. Nu știu mai mult despre această poveste. Dar am auzit că vreau să vă împărtășesc. Și am auzit o altă poveste, despre un bărbat.

Am auzit o altă poveste despre un bărbat care se întorcea noaptea din zona Bahla, mergând la Muscat. A fost oprit de un bărbat în rochie albă. L-a luat în mașină. Nu i s-a părut ciudat că este un om normal. Dar la jumătatea drumului ș-a uitat la picioarele lui,  dar nu erau picioare umane, ci niște copite de animale, s-a speriat și l-a dat afară din mașină. Nu știu exact dacă această poveste este reală. Dar a fost spusă de un prieten de al meu. Și din ce mi-a spus ea despre povestea asta, vă spun și eu.

Moalim a fost consultat pentru cazul lui Huda și el a ajutat-o ​​să o vindece de atacurile ei și, de asemenea, a oprit episoadele de incendiu din casa lui Masoud Shikely. Cu toate acestea, el nu a dezvăluit ce sa întâmplat exact între el și djinn în acest caz, dar a susținut că doar fata a fost vindecată de boala ei, dar și episoadele de incendiu s-au oprit acum. „Magia neagră nu poate câștiga magia albă (pură)”, a afirmat Moalim, adăugând că el, cu cunoștințele și puterea sa, ar putea sparge o vrăjeală magică neagră, în timp ce un magician negru nu ar putea rupe vraja magiei albe.

Originea vrăjitoriei în Bahla. Rapoartele menționează că în urmă cu aproximativ 1400 de ani, unul dintre primii practicanți ai vrăjitoriei a fost ucis de săteni pentru practicarea vrăjitoriei. Un mormânt a fost construit pentru a împiedica adepții săi să-l transforme într-un altar. După aceasta, spiritul său a început să apară în oraș și s-a raportat mai târziu că învăța meseria tinerilor.

Acum aș vrea să vorbesc despre vrăjitori, mediumi și vindecători spirituali. Unii au darul de a vedea, alții nu au acest dar, îl învață din cărțile de vrăjitorie. Printre ei se numără șarlatani adevărați care păcălesc oamenii și nu fac nimic pentru a ajuta.

Există oameni care nu cred în magia neagră, dar trebuie să creadă ceea ce au văzut. Bineînțeles că nu o pot explica, nici măcar nu au niciun sens din asta, dar s-a întâmplat.

 Magia și misterul încă înconjoară acest vechi oraș cu ziduri, care se află la aproximativ 30 km vest de Nizwa, drumul către Ibri. Bahla găzduiește, de asemenea, un alt tip de ceramică de creații „magice”. Meșteri olari omanezi, din Bahla sunt cunoscuți că au magie în degete, iar creația lor împodobește multe case atât în ​​Oman, cât și în străinătate. Dar, o aură misterioasă înconjoară orașul zidit, deoarece mulți încă mai cred că magia este practicată în Bahla.

Mulți oameni din Muscat au prezentat un element de superstiție și au refuzat să vorbească mult despre Bahla. Unele dintre poveștile înverșunate includ oameni care sunt vrăjiți și transformați în animale și apoi înrobiți.

Există atât de multe povești despre magia din Bahla. Unii spun să nu stai niciodată sub un anumit copac din satul Bahla. Spiritele îți fura sufletul și îl vinde, chiar înainte să-l știi, ar spune unii oameni din Bahla.

Nu era vorba de suflet, ci frica de magie. Vechea generație ar zâmbi, în timp ce generația tânără ar ridica o sprânceană curioasă.

Bahla a fost capitala Omanului între secolul al XII-lea și începutul secolului al XVII-lea. Dar, ascensiunea lui Bahla nu a fost datorită acestui fapt, este un oraș magic plin de legende și povești despre genii (djinnii) și fantomele despre care se spune că trăiesc copacii!

Există un aer misterios și magic despre Bahla și cu atâtea povești incontestabile despre întâmplări magice care o înconjoară, legenda continuă fără întrerupere.

Sunt mulți cărora nu le place să viziteze Bahla seara și unii manifestă teamă chiar și în intrarea în orașul Bahla.

În afară de aerul misterios în care este învăluit Bahla, găzduiește și ceramică omană fină, care este o atracție majoră. De asemenea, găzduiește fortul Bahla, cel mai vechi din Oman. Alte atracții îl fac o destinație turistică atractivă, dar numai când vorbim despre magia din Bahla urechile tuturor se înalță.

Sfatul meu nu mergeți la niciun mediu, vrăjitorie și nu folosiți magia neagră. Mai bine să citiți Sfântul Coran, să vă rugați și să posti, acest lucru vă va ajuta pentru protecție, împotriva ochiului rău și a magiei negre, a răului. Allah să vă binecuvânteze pe dumneavoastră și familia dvs. !!

 

                                            Scris de Bogus Elena