1 februarie 2011

Spectacolul: "Oglinda vieţii noastre"

Săptămîna trecută, la atelier, Cristina Macovschi ne-a invitat la teatru unde va juca ea. Eu am acceptat  prompt invitaţia au acceptat si alti colegi de ai noştri sa vină la spectacol.
În ziua de 30 ianuarie 2011, geroasa cu soare cu dinti ce piscau obrajii si nasurile noastre. Spectacolul avea sa se inceapa la ora 14, aveam sa acceptam invitatia Cristinei si locurile noastre erau asigurate ca vom gasi libere.
 Pana la urma am ramas ca venim Eu cu Nina, sa vedem piesa unde joaca Cristina. Nu mai stiam cine vine, stiam ca vine si Natalia dar a anuntat ca nu mai vine, insa ajuns si Dudu la spectacol ne-am intalnit acolo.
Calatoria noastra a fost una linistita si rapida, am ajuns la distinatie fara nici o problema. Casa de cultura unde avea sa fie spectacolul era aproape de gara, numai trebuia sa urcam scarile si mergeam 5 minute si eram la Casa de Cultura din Orhei.Ne asezaram in fata, Nina vroia sa steie in fata sa vada bine spectacolul, Dudu s-a asezat in spate
M-am dus si mi-am luat un pliant de la intrare sa vedem prezentarea spectacolului. Spectacolul a inceput cu intarzieri, asa sa inceput tarziu.
Luminile se sting se anunta inceperea spectacolului, oratorul povesteste  inceputul povestirii.
Nu am spus nimica despre Cum se numeste piesa, cine a scris-o, cine-i regizorul?
Pai piesa se numeste" Oglinda  vietii noastre" AUTORUL Piesei este Vasile Bajan si regizorul este Gheorghe Ionita.
 Ma-m informat despre Vasile Bajan este bine cunoscut in Orhei, ca poet si autor de melodii, dar in ipostaza de dramaturg s-a produs, pentru prima data.
Piesa abordeaza mai multe probleme actuale ale societatii noastre,  inclusiv fenomenul coruptiei in invatamant, sanatate si politica, dar si cel al migratiei masive a populatiei. In calitate de actori au evoluat studenti de la colegiile din Orhei, spectacolul fiind montat de Gheorghe Ionita, un regizor si directorul teatrului " VOAB" de la Centrul Raional de Cultura.
Am venit pentru Cristina din respect si pentru a mai iesi din Chisinau cateva ore bune sa ne relaxam si sa ne distram. Si chiar am reusit sa ne simtim bine. Dupa spectacol au fost aplauze, critici, felicitari din partea spectatorului din Orhei. La iesire am felicitato si pe Cristina si am plecat sa ne plimbam prin oras. Toti 3 ne-am dus sa vedem orasul Orhei, ca nu am fost niciodata sa ne plimbam prin el. Si dupa ce ne-am plimbat prin Orhei am ajuns si prin parcul din oras am inghetat bocna si ne-am dus sa bem ceva cald intr-un local Dolce Vita. Fiecare si a comandat ceva cald, cafea si ciocolata calda. La ceva cald ne-am spus impresiile despre spectacol ce a fost bun si ce nu a fost bun.Dupa terminarea bauturii calzi ne-am indreptat cu pasii rapizi spre autogara ca sa luam ceva spre Chisinau.
Ne-am plimbat pe stradutele inlaturalnice din Orhei, Dudu si a adus aminte cand a venit in Chisinau tot era liniste si frumos, asa cum era in Orhei.
In concluzie, spectacolul pe care l-am vazut noi toti, mie de exemplu mi sa parut o secventa falsa in piesa :"Cand elevul arunca banii in fata la profesor si ii vorbeste urat acesteia." Dar eu in realitate nu am auzit asa ceva de cand ma stiu. Mie pentru inceput mi sa parut bun pentru Orhei. A fost O.K.! Ce pot sa spun despre spectacol mie mi sa parut ca este fals la unele secvente, ca abordeaza mai multe idei in piesa si unele lucruri au fost exagerate.Limbajul coerent  si inteles de toata lumea.
Asa ca am plecat satisfacuti cu un spectacol vazut si o plimbare pe cinste. Asta e tot!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu