5 februarie 2011

Spune Adevarul Puterii de Kerry Kennedy

"Spune adevarul puterii prezinta. prin intermediul unor interviuri, povestile a numerosi eroi care au infruntat plini de curaj, turtura, amenintarile cu moartea  sau inchisoarea in numele  cauzelor carora si-au dedicat sau chiar sacrificat viata: libertatea de expresie, domnia legii, protectia  mediului, eradicarea muncii fortate, dreptul la justitie, accesul la capital, drepturile femeii si libertatea religioasa. Interviurile isi propun sa dezvaluie opniei publice  internationale atrocitatile la care au fost supusi acesti oameni, in speranta ca forta exemplului personal si a determinarii lor in fata injustitiei ii va indemna pe cititori sa transforme, la randul lor, propiile comunitati si lumea in care traim cu totii."
Spune Adevarul Puterii de Kerry Kennedy. Editura Curtea Veche, Bucuresti 2009
Dar inainte de a citit cartea, din intamplare am nimerit cu un prieten bun de al meu la Baneasa Mall din Bucuresti plimbindu-ne pe acolo am dat peste expozitia de fotografii de Eddie Adams. Am mers si am vazut expozitia de fotografii pe care erau in hol si dupa aia am plecat. Aceasta era prin primavara anului 2009, ca dupa aia mai tarziu am si cumparat cartea de la librarie, nici nu stiam ca este fotografiile pe care le vazusem inainte.Prietenul asta al meu, ma anuntat ca acestea sunt chiar pozele pe care le-am vazut la expozitie. Ma suprins faptul,ca chiar asa si era. Nu am atras atentia la aceste coincedente, dar ele au fost si cred in ele. Nimic nu intamplator se intampla in viata fiecarui om.
Am rasfoit aceasta carte de placere, ma dus cu gandurile la problemele noastre cu care ne confruntam noi zi de zi sunt niste nimicuri cu ce se intampla in lume, comunitatile sarace ce se confrunta cu violenta, crima, viol, tortura, persecutii, nerespectarea drepturilor omului si a copilului. Acestea sunt problemele existentiale a comunitatilor sarace din lume unde, se confrunta cu problemele zi de zi.Ar trebui sa privim si noi cu fata spre astfel de oameni care au nevoie de noi, sa fim mai aproape de ei si de problemele lor.
 Dar am ajuns si la Damai Lama, ca aici vroiam sa ajung.Nu am citit Damai Lama pana acuma inca nimic, doar ce am citit din cartea asta si mi-a placut foarte mult ce scrie el.
Damalai Lama lupta pentru Libertatea Religioasa. "Daca comunitatea internationala nu abordeaza problema tibetana, violarea drepturilor omului va continua".
 "Damai Lama este al 9-lea copil al unei familii de fermieri din regiunea chineza de granita Amdo, Lhamo Thondup a fost recunosct de calugarii tibetani, la varsta de numai 2 ani, ca fiind reincarnarea celui de-al paisprezecelea Dalai Lama, considerat o manifestare a celui care se numeste Bodhisattva al Compasiunii.
I s-a schimbat numele in Tenzin Gyatso si a fost adus in Lhasa sa-si  inceapa preigatirea de 16 ani in metafizica si texte religioase, pentru a-si putea indeplini rolul de lider spiritual. Invadarea Tibetului de catre chinezi in anul 1949 a adus cu ea brutalitatea represiunii si, ca urmare, multi tibetani au fost executati in inchisori sau  lasati sa moara de foame  in lagare de concentrare, iar sute de manastari, temeple si ale cladiri istorice si culturale au fost  jefuite si demolate. In efortul lor  de a eradica identitatea si cultura tibetana, chinezii i-au fortat pe tibetani sa se imbrace ca ei, sa se profeseze  ateismul, sa arda cartile si sa-si condamne, sa-si umileasca si sa-si ucida batranii si invatatorii. Aflandu-se in pericol, Dalai Lama a plecat in exil in 1959 in nordul  Indei, impreuna cu optzeci de mii de tibetani, si nu s-a mai intors niciodata. Intre 1960 si 1980 au urmat alte valuri de violenta, care continua si astazi. Pana in prezent guvernul chinez a ucis,, torturat si infometat peste un milion de tibetani, o cincime din populatie. In fata acestei opresiuni a statului, oare cum de gasesc  tibetanii puterea sa continue sa lupta? Sfintia  Sa Dalai Lama ii inspira  pe tibetani sa-si imbratiseze credinta  si sa nu renunte la visurilor. Tot el ne cere sa ne gandim la cei care i-au futat tara si i-au masacrat poporul nu ca la niste criminali si hoti, ci ca la niste fiinte umane care merita iertarea si coampasiunea.
Dalai Lama din viata lui, are ce sa ne spuna noua prin suferinta prin compasiune despre valoarea vietii. Asa trebuie sa fim si noi mai milosi, mai compasionali si iubitori de cei din jur, sa nu fim rai ca nu ajungem nicaeri cu rautate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu