14 mai 2020

Ramadan Mubarak și Ramadan Kareem - Ramadan Fericit și Ramadan Binecuvântat!!

 Suntem în luna Ramandanuluiui. În această lună, mii de musulamani din  lumea întreagă, bărbați, femei, tineri și vârstnici, bogați sau săraci laolaltă, timp de-o lună întreagă, nu mănâncă, nu beau și nu au relații intime pe parcusul zilei, de la răsărit și până la apus.

Sunt musulmancă de 3 ani și țin postul Ramadanului de 4 ani, încă din când eram creștină. Vroiam să văd pe propria mea piele dacă voi ține post de 30 zile, și dacă sunt pregătită să fiu musulmancă. Fiecare an de când țin post este diferit și special, unic prin felul lui de-a fi. 
Am fost întrebată de multe ori: De ce, am devenit musulmancă și nu am rămas creștină ortodoxă?
Am răspuns la această întrebare:
    - Că am vrut să-mi schimb viața mea în spre bine. Să fie mai bună. Și de atunci până acum sau schimbat multe. M-am măritat cu un bărbat bun și înțelept. Iar în al doilea rând, a fost chemarea, apropierea și căutarea lui Dumnezeu.
Totul este scris în Destinul nostru, încă de la naștere până la moartea noastră. Totul este scris în carte Vieții.

 Am fost întrebată : Dar când eram creștină, nu l-ai simțit pe Dumnezeu?
-  Da, l-am simțit pe Dumnezeu în întâmplări și mesaje care mi-au fost transmise. Dar nu era, ceea ce simt acum când sunt musulmancă.Sunt mai împăcată și regăsită cu mine însuși. Am găsit răspunsurile la întrebările pe care le aveam înainte de afi creștină. Dar totusi cred, că a fost mână Divină să ajung pe drumul ăsta.
Îi mulțumesc lui Dumnezeu unde sunt acum, sunt bine și liniștită. Parcă mi-am găsit locul meu. Mi-am cunoscut misiunea pe pământ. Am înțeles predistinarea mea pe acest pământ. Nu regret de pasul cel făcut.  Am descoperit frumusețea și pacea interioară, o evoluție spirituală.
 Am dat o mică definiție a Postului (siyam sau saum) este actul de adorare care implică renunțarea la băutură, activități sexuale, bârfă, la mâncare și apă, și orice alt lucru menit să strice postul. El începe în zorii zilei( timpul de început al rugăciunii Fajir), până la asfințit ( timpul de început al rugăciunii Magrib).

Dumnezeu este unul, și religia este una. Dar fiecare cum simte și cum crede.
Ramadanul, unul dintre cei cinci stâlpi ai Islamului-alături de Shahada(mărturisirea credinței), Salah( rugăciunea făcută de 5 ori pe zi), Hajj(pelerinajul la Mecca pe care fiecare musulman trebuie să-l  facă măcar o dată în viață) și Zakat( valoarea anuală pe care fiecare musulman cu  posibilități o va celor nevoiași). Credincioșii musulmani consideră Ramadanul, care durează 29 sau 30 zile este o lună de post, de pocăință și sacrificiu, iar punctual culminant îl reprezintă sărbătorirea timpului în care profetul Mahomed a primit revelația coranică.

Ultimele 10 nopți ale postului au semnificație aparte, una dintre acestea, Laylat Al Qadr, este cea în care musulmanii cred că primele versete din Coran i-au fost relevate profetului Mohamed de către îngerul Jibraeel( Gabriel). Ramadanul se încheie cu Eid Al Fitr, una dintre cele mai importante sărbători islamice, care durează trei zile și simbolizează purificarea de după închierea postului.

În perioada asta, cât suntem în carantină și s-a nimerit să intrăm în Ramadan, te face să fii mai aproape de Dumnezeu și de familia ta. În această perioadă, se roagă mult, se citește Coranul, se postește și te gândești la cei dragi ție.





2 comentarii: