10 octombrie 2021

Cu familia la Brașov și Poiana Brașov!!

Pe când aveam 16 ani am făcut o călătorie fascinantă împreună cu părinții mei. Prima călătorie pe care am făcut-o a fost în România.

Pe tărâmurile românești am vizitat  Brașov, Poiana Brașov, Castelul Bran, Satul Viscri, Rezervația de urși de la Zărnești, Templul Ursitelor,Cetățuia, Cetatea Râșnov, Cascada Urlătoare, Cetatea Medievală Rupea, și altele.

Am decis să vizităm aceste locuri deoarece nu știam când v-om avea ocazia să le mai vizităm. În urma acestor ani, am rămas cu amintiri frumoase și de neuitat.

Când am vizitat Brașovul și Poiana Brașov, mi-a rămas o amintire plăcută și mă întorceam, deseori când vroiam să-mi revin în acele locuri. Aceste amintiri le-am dedicat nemijlocit orașului Brașov și Poianei Brașov.

Aceste locuri în indiferent de anotimp, își lasă amprenta vie în sufletul nostru. Când remomerezi aceste amintiri le văd în culori vii și naturale, ca într-un tablou pictat de un pictor amator.

Povestea noastră se începe în anul 1998, cele mai memorabile și amintiri le-am avut iarna dar și în timpul ierni.

Iarna acolo este îmbrăcat ca în alb și frigul de afară se încălzește ardoare sufletului și a dorinței de-a petrece cât mai mult timp acolo.

Vara ne oferă un tablou verde în care am dorit să rămânem mereu imortalizați. Când ne gândim la toamnă acolo totul se schimbă și capată o frumusețe aparte.

Natura ne oferă un cadrul pitoresc în culorii pale de la verde spre galbene, portocaliu, roșu și cafeniu.

În această călătorie spre Brașov, ne-am planificat un orar, după care mergeam și admiram piesajul mirific al Brașovului și Poiana Brașov.

Am rămas cu impresii bune despre acele locuri frumoase și de mister.  Din orașul Sfântul Gheorghe spre Brașov făceam 32 de km în 32 de minute.

Este un oraș cât am locuit timp de 5 ani. Pe drum întâlneam localități necunoscute, unde era soare și cald și adeia un miros de iarbă cosită. Am întâlnit un fermier care a cosit aceea iarbă pentru animalele sale de curte.

Am lăsat geamul deschis ca să resimt acel miros de iarbă cosită. Gândul m-a dus la vacanțele petrecute la țară, unde mirosul de iarbă cosită mă învăluia în niște senzații plăcute și mireasma care aș vrea să o resimt ori de câte ori revin acele locuri.

Următoarea localitate care am trecut au fost satele de Chileni o localitate care se întinde pe o suprafață mică ca și celelalte localități care am trecut prin ele, ca Chichiș, Lunca Câlnicului, sunt locaități din județul Brașov, iar celălalte sunt niște cartiere care fac parte din orașul Brașov: Prejmer și Hărman.

Intrând în Brașov. Punctul de reper era Poiana Brașov. Unde am făcut un popas pentru prânz, pentru asta am ales să mergem la un restaurant cu specific românesc.

Poiana Brașov se află la o altitudine de 1030 m la baza căreia se află Masivul Postăvarul (1799m). Aici poți ajunge cât cu mașina dar și cu autobuzul făcând 12 km. Prețul este accesibil pentru orice buzunar.

Frmusețea peisajului, la care se adaugă dotările realizate la nivelul celor mai exigente cerințe ale turismului modern au făcut din Poiana Brașov cea mai importantă stațiune de munte din România, recunoscută și pe plan internațional.

Am urcat pe munte până la Poiana Brașov. Piesajul este de nedescris, puteai să vezi Brașov de sus. Poiana Brașov deține cea mai densă și modernă dotare turistică montană precum și cel mai mare domeniu schiabil din țară noastră.

Stațiunea Poiana Brașov beneficiază de o bază complexă pentru practicarea sporturilor de iarnă: instalații de transport pe cablu(teleschi, telescaun, telecabine și telegondolă), pârtii de schi cu grade diferite de dificultate deservite de instalații de producere a zăpezii artificiale, iar pârtia Bradul este dotată cu instalație de iluminare noctură.

Poiana Brașov este locul ideal și pentru sezonul cald. Clima de munte (cu aer bogat în ozon) împreună cu numeroasele trasee de drumeție ce oferă peisaje uimitoare și varietatea ofertei de petrecere a timpului liber care justifică pe deplin renumele internațional al acestei stațiuni.

Poiana Brașov dispune de numeroase activități pentru toate vârstele. Pentru a schia, principală activitate din sezonul rece (de care turiștii se bucură din plin mai ales că pot apela la numeroasele centre de închiriere a echipamentelor și la serviciile numeroaselor școli de schi). Unde sunt și alte posibilități de a petrece a timpul liber în sezonul de iarnă. În sezonul de iarnă poți să te bucuri de plimbări cu sănii trase de cai, plimbări cu snowmobilul, datul cu săniuța, practicarea patinajului  pe patinoar.

Iar în restul anului te poți bucura de ciclism, în stațiune există mai multe centre de a închiria biciclete, echipament complet pentru cicloturism sau tururi ghidate, echitație, plimbări cu trăsuri de cai sau ponei, parc de aventură, zbor cu parapanta în tandem cu instructori autorizați și experimentați.

Am  intrat în parcare fața la hotelui și am luat-o pe jos prin stațiune să admirăm priveleștia de afară.

În continuare am plănuit să vizităm atracțiile turistice din Brașov, Poiana Brașov, Castelul Bran care se află la aproximativ  23 km distanță.

În cauza că ne presa timpul nu am reușit să vizităm celelalte locuri. Această călătorie ne-a adus multă bucurie și emoții pozitive.

Am ajuns la Cabana Cerbul, am intrat înăuntru, totul era rustic și cu tradiții românești.

Cabana era făcută din lemn, mirosul bucatelor îl simțeai încă de la intrare. Masa pe care am rezervat-o era pentru șapte persoane. Am primit meniul și am ales ce v-om comanda.

Poiana Brașov se numără printre stațiunile montane care se poate lăuda cu o serie de restaurane cu specific românesc, iar meniurile variate și bucatele autohtone atent selecționate pot face deliciul oricărui sejun în acest loc.

Am comandat ciorbă de văcuță, mămăligă cu brânză și pește.

După ce am luat prânzul, am ieșit afară la aer. Bucurându-ne de un timp însorit. Ne-am plimbat prin stațiune pentru a admira piesajul frumos și a admira locurile pe care nu le-am vizitat.

Am urcat cu telecabina în vârful Postăvarului, la 1799 de metri. Am observat mulți  turiști care se urcau pe munte, care se bucurau de soarele care încălzea, iar alții stăteau la terasa Pub Kanzel, unde serveau ceva rece și răcoritor.

Am luat loc la o masă liberă să ne relaxam și admirăm frumusețea care ne încojura. Deoarece timpul era prețios, ne-am dus să vizităm și alte atracții turistice din stațiune.

Vederea de sus a Brașovului a fost o mare aventură și cu multă distracție.

Restul locațiilor le-am lăsat să le vedem mai apoi. Ne-am dus în direcția telecabină,  până cu o viteză în sus. Aventura cu telecabina ne-a prezentat un cadru frumos cu munți și păduri.

Poiana Brașov dispune de un lac artificial cu suprafața medie, amenajat pe Platoul Ruia, iar turiștii pot închiria de acolo bărci sau hidrobiciclete.

Majoritatea turiștilor se plimbau cu barca însă noi am les să ne plimbăm cu hidrobiciclete.

Ne-am distrat copios și am făcut glume unul pe seama celuilalt. Pe urmă părinți ne-au determinat să plecăm mai departe.

Așezat în centrul țării, acolo unde s-au întâlnit dintotdeauna drumurile ce au legat teritoriile istorice românești, Brașovul a fost și rămâne o punte de legătură și de circulație a valorilor materiale și spirituale și o zonă de simbioză între cultura românească și cea a naționalităților conlocuitoare. Prin poziția geografică favorabilă, prin valorile sale naturale și culturale, precum dezvoltarea economică, vechiul burg săsesc sau Orașul Coroanei exercită o mare capacitate de atracție atât pentru turiștii români, cât și pentru cei străini. Aceste vorbe mărețe le-am aflat de la ghidul nostru de la Muzeul de Istorie din Brașov.

A fost o ocazie frumoasă să vizităm Brașovul împreună cu familia.

Orașul Brașov este considerat unul dintre cele mai frumoase orașe din România. Așa că nu am ratat să ne plimbăm prin centrul vechi al orașului, pe cea mai îngustă stradă din Europa, strada sforii cu o lățime  de 1.30 metri. Tot în centrul vechi am văzut „Piața Sfatului, Biserica Neagră” sau un drum cu telecabina pâna pe „Muntele Tâmpa,” pe sub care se spune că ar exista un lac. Ne-am gândit să admirăm „Muzeul primei Școli Românești,” „Bastionul Țesătorilor,” „Poarta Schei” sau „Turnurile Alb și Negru”.

Această excursie prin oraș ne-a dat de înțeles că trebuie să mâncăm. Din cauza energie cheluite și vizitarea atracțiilor turistice ne-au obosit puțin.

Ceea ce nu am reușit să vizităm am lăsat pentru a doua zi.

După ce-am ajuns în oraș, am luat micul dejun la cafeneau din Piața Sfatului. Afară era o zi însorită de primăvară, orașul era în forfotă, erau mulți turiști din diferite țări dar și români. Piața Sfatului este cel mai vizitat loc din Brașov. Nu am vrut să ratăm o plimbare prin Piața Sfatului, fiind  unul dintre cele mai populare locuri de vizitat. Acolo se organizează foarte des “”evenimente artistice, culturale, concerte în aer liber, târguri și alte activități culturale.

Cel mai popular spectacol organizat în Brașov este „Cerbul de Aur.” Este situat chiar în centrul orașului. Piața Sfatului este o zonă pietnonală unde ne-am plimbat,  și am făcut cumpărături.

Ne-am plimbat pe străduțele înguste ale Străzii Sforii, care a a devenit în ultimii ani una dintre cele mai vizitate atracții turistice ale orașului. Este cunoscută internațional, drept cea mai îngustă stradă din Europa și are o vechime de câteva secole.

“Strada Sforii” a fost folosită mulți ani drept o cale de legătură între strada „Poarta Schei și Cerbului’, pe unde treceau pompierii pentru a ajunge în cazul unui incendiu în Schei. „Strada Sforii din Brașov are o lungime de 80 metri și o lățime care variază între 111 cm și 135 cm.

După ce ne-am plimbat prin Piața Sfatului  ne-am îndreptat către Biserica Neagră, care este considerată simbolul orașului Brașov.

La intrare în Biserica se simte un miros de tămâie acut,  luminozitatea era redusă, și erau mulți creștini și turiști.  Am simțit o emoție foarte puternică. Nu există un loc mai plăcut și spiritual de cât în casa Domnului.

În anul 1689 „Biserica Neagră” în urma unui incediu a luat foc. De atunci poartă această denumire. La început lăcașul a purtat denumirea de hramul „Sfântei Maria”, dar ulterior a fost acceptată această nouă denumire. „Biserica Neagră” reprezintă una dintre obiectivele  turistice reprezentative ale orașului deoarece este cea mai mare construcție sacrală din România și posedă cea mai mare colecție de covoare orientale din Europa.

De asemenea, în turnul Bisericii Negre se regăsește cel mai mare clopot din România, cu o greutate de aproximativ 6000 kg.

Ne-am rugat în liniște, am pus lumnări pentru sănătatea celor dragi dar și a familiei noastre. Am ieșit din biserică cu sufletele împăcate și liniștiți pentru o nouă aventură prin oraș.

Ne-am urcat în mașină și ne-am dus la o altă destinație interesantă, Casa Negustorilor, cunoscută și sub numele de Casa Hirscher. Aici ne-a întâmpinat un ghid care ne-a fost o călăuză pe parcusul vizitei noastre la Casa Negustorilor. Ne-a spus multe lucruri interesante de care nu știam.

Cu o arhitectură excepțională, Casa Negustorilor datează de la mijlocului secolului al XVI-lea; pe vremuri, acolo era locul unde negustorii se strângeau și își vindeau  mărfurile. Ulterior, Casa Negustorilor a devenit un complex turistic, iar acum este unul dintre obiectivele turistice importante ale orașului Brașov des vizitat de turiștii din toată lumea.

Clădirea este spectaculoasă, deoarece are o lungime de peste 65 de metri și este alcătuită din două pavilioane separate și o curte interioară. Obiectivul turistic din Brașov, ocupă primul loc între construcțiile civile ale orașului din secolul al XVI-lea.

Ne-am reîntors în Piața Sforii să mergem la Muzeul de Istorie, am plătit la intrare și am avut un ghid care ne-a povesti despre istoria Brașovului, dar cât și despre Muzeul de Istorie. Am aflat multe informații și povești despre evenimentele și oamenii care au fost legați de istoria acelui oraș.

Muzeul Istoriei a fost înființat în anul 1951, care își desfășoară activitatea în mai multe clădiri istorice: Casa Sfatului, Bastionul Țesătorilor, Bastionul Graft, Clădirea Olimpia.

După ce am vizitat această atracție turistică, ne-am pornit către o altă destinație care se află în altă parte a Brașovului. Poarta Ecaterinei este una din cele mai frumoase puncte turistice din oraș, fiind o poartă către vechiul Brașov. Poarta Ecaterinei a fost construită în anul 1559 pentru a permite accesul șcheienilor în cetate. Turnul porții a fost renovat și adăpostește expoziții periodice de artă și istorie.

Acest obiect turistic l-am vizitat repede deoarece vroiam să vedem și alte atracții turistice.  La recomandarea cuiva am decis să vizităm Bastionul Fierarilor.

Bastionul Fierarilor este una dintre cele mai vechi atracții turistice din Brașov, care datează de la începutul anilor 1520. Iese în evidență datorită formei sale de pentagon, fiind construit pe trei nivele. La început a fost folosit ca depozit de cereale, iar din 1923 adăpostește Arhivele Naționale din Brașov, aici se află multe documente valoroase.

Castelul Bran, Satul Viscri, Rezervația de urși de la Zărnești, Templul Ursitelor, Cetățuia, Cetatea Râșnov, Cascada Urlătoare, Cetatea Medievală Rupea, și altele le voi prezenta în articolul următor.

Dragii prieteni cu cele relatate despre Brașov vă las în suspan până la următoare întâlnire.