10 iulie 2011

Cenaclul Republica


 Nu am scris  nimica în ultima vreme pe blogul meu şi nu ştiu ce aş putea să scriu pentru că în ultima vreme am pierdut inspiraţia care să ma inspire să scriu ceva interesant. Sper ca inspiraţia să vină la mine ori eu trebuie să o caut pentru a scrie ceva caree

Pe 8 iulie 2011, la ora 18:30, a fost cenaclu Republica, a avut loc la Biblioteca Naţională. A fost invitaţii Florin  Hălălău şi Diana Iepure, moderatoarea a fost Moni Stănilă.
Pe la 18.30 s-a început cu lecturarea textelor a scriitorilor ce erau prezenţi la cenaclu. Pe la 19:00 s-a început cu lansarea cărţilor invitaţilor.

Diana Iepure îşi lasează cartea "150 de mii la Peluze", editura Casa de pariuri literare, 2011. Scriitoarea ne-a citit câteva poezii din carte.
Pe urma, s-a trecut la întrebările din sala la cei prezenţi. De la întrebările s-a trecut la analiaza comparativă dintre cei doi. Am fost o analiză comparativă interesantă şi foarte constructivă. Mie una mi-a plăcut.
Pe urma, a avut onoarea să ne citească Florin  Hălălău" Asigurări de viaţă", editura Brumar, Timisoara, 2011. Ne-a citit noua cateva poezii din carte.
A fost şi mici neînţelegeri dintre invitaţi de la cenaclu dar a descurs totul bine si fara alte incidente majore.
La sfarsitul cenaclului, s-a servit sampanie si bomboane a fost o atmosfera interesanta si distractiva si cu niste carti primite in dar de la invitati nostri.
M-am simtit foarte bine si ma bucur ca am venit la cenaclu. Dar pacat ca nu am fost la sedinta de la Vlad Iovita si la lansarea lui Valerian Ciobanu, sper sa nu se supere pe mine.
După ce am fost la lansarea cărţilor a celor invitaţi la Chişinău, Diana Iepure şi Florin Hălălău, am avut o mare plăcere şi mi-a fost interesant să citesc cărţile lor.
La lansare nu am spus o părere din cauză că nu am citit cărţile lor. Dar acuma după ce am citit din cărţile lor, o voi face cu mare plăcere să fac o analiză comparativă dintre cei doi autori, aşa cum au făcut-o şi colegii meii la lansarea cărţilor.
Le-am citit cărţile lui Florin şi Dianei, mi-a plăcut şi a fost interesante cărţile autorilor. Poezia lui Florin este statică, se inspiră din cotidian. Stilurile celor doi sunt diferite. Diana se inspiră din trecut, copilărie, studenţie şi treptat ajunge la maturitate, de femeie căsătorită cu familie. Limabajul este liber se exprimă uşor însă a lui Florin sunt mai profunde, exprimându-şi emoţiile şi trăirile vieţii mai greu cu profunzime, gândite şi analizate şi pe urmă puse pe foaie. Cele două personalităţi se atragă prin temperament introvertit şi extrovertit, însă amândoi se joacă cu cuvintele ce le scrie pe foaie cu mult drag şi devotament, ieşind într-un final o Poezie
9 iulie 2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu