12 septembrie 2011

Jurnalul Atelierul Noi Barbarii

In sfarsit s-a inceput o noua sedinta Noi Barbarii dupa o vara de odihna, am venit cu noi forte, puteri si dorinta de a scrie proze si poezii. Sedinta de data aceasta s-a inceput duminica la ora 17:00, asta pana cand Dumitru Crudu ne-a anuntat ca nu mai pana duiminica viitoare, ca in rest vom face sambata.
La sedinta de ieri au venit Ecaterina Bargan, Dumitru Crudu,  Moni Stanila, Valerian Ciobanu, Augstina Siman, Natalia Graur, Elena Bogus, Carolina Vozian si inca doi invitati pe care nu-i cunosc cuplu Anatol si Ana nu le cunosc numele de familie, inca o musafira nepoftita din greseala a venit la noi, pentru slujba babtista.
Sedinta s-a inceput cu comentariile carti a Ecaterinei Bargan " Cantece de la Sase", prima a inceput sa comenteze volumul autoarei a fost Moni Stanila. Din cate am inteles din spusele lui Moni, textele sunt bine inchigate, sunt legate unele de altele. Este o carte autentica si buna.  
Cei prezenti la sedinta au fost retecenti in a si da cu parerea de volumul Ecaterinei. Dupa finalizarea comentarilor propriu-zis am trecut la un exercitiu dat de Dumitru Crudu, daca am inteles bine sa scriem o povestire de 3 pagini, sa scriem despre lucrurilor mari si mici cu indiferenta, sa fim ironici si patetici si sa fie si rasturnari de situatie. Sper ca am inteles bine, daca nu corectati-ma. Ne-a dat la dispozitie sa muncim o ora. Fiecare ne-am imprastiat prin biblioteca ca sa scriem tema data de Dudu.
Cu parere de rau nu am scris nimica. Dupa o ora de scris ne-am adunat la masa ca sa citim ce a scris fiecare.
Au citit Augustina Simana, Natalia Graur,  Ecaterina Bargan, Valerian Stoian, Moni Stanila si  Dumitru Crudu. Textele citite au fost interesante, pline de ironie si umor, au respectact conditiile puse de Dumitru Crudu. Mie una mi-a placut la Moni Stanila si a doua a fost a  Ecarinei Bargan.


11-09-2011

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu