17 mai 2021

O cale către a te iubi pe tine însuți!

"A te iubi pe tine însuți este o aventură minunată; este ca și cum ai învățat să zbori. Cum ar fi dacă toți am avea o puterea de a zbura atunci când inima o cere?" (Louise Hay)



Dacă acest articol pare sec sau neinteresant doar pentru că l-am scris în grabă și nu am pus nicio emoție sau sentiment al meu să mă reprezinte.

Dar, de fapt, acest articol mă reprezintă pe deplin pentru că sunt și în această situație pentru a afla despre iubirea de sine.

Într-una din zilele trecute, împreună cu o prietenă de-a mea am avut o discuție foarte interesantă pe care nu am discutat niciodată despre acest subiect.

Încercam să-i explic ce înseamnă iubirea de sine, după cum înțelegeam, cât am citit pe internet sau cărții. Dar niciodată nu m-am gândit profund la acest subiect și nu m-am întrebat dacă mă iubesc sau nu.

A trecut ceva timp, în timp ce mintea mea îmi dădea de înțeles să mă gândesc la Iubirea de Sine, mai mult. Înseamnă că și eu am această lipsă de Iubire, față de mine, dacă intuiția mi-a adus aminte de acest  minunat subiect care pentru mine era nou.

Am observat că trăim într-o perioadă, în care suntem pierduți, confuzi și haotici. A venit vremea pentru schimbarea de sine, pentru apropierea de noi, și de Dumnezeu.

Suntem într-un moment că trebuie să schimbăm ceva în noi, să ne respectăm pe noi. Să ne valorificăm potențialul din noi. Și mai mult să ne iubim pe noi. Pentru majoritatea din noi, nu știm ce înseamnă și cum să ne iubim pe noi. Pentru că am fost educați, unde nu prea s-a vorbit de iubirea de sine, și nu ne-a aratat nouă cum să ne iubim pe noi înșine.

Despre iubirea de sine s-a scris și s-a vorbit mult; și totuși se știe prea puțin. Unii cred că nu e bine să te iubești că e semn de infatuare, fală, egoism și orgoliu.

Despre iubirea de sine nu ne învață nimeni. De ce? Pentru că nici părinți noștri( majoritatea lor) nu au fost învățați, nici părinții lor, etc.

Cum poate un părinte să își învețe copiii ceva ce ei nu cunosc? Dacă părinții se urăsc pe ei înșiși, se neglijează se sacrifică pentru alții, cum poate copilul să înțeleagă ce înseamnă iubirea de sine, pacea interioară și liniștea sufletească?

Se mai spune că un copil abuzat în familie nu va înceta să își iubească părinții, ci va înceta să se iubescă pe sine? De ce pentru că un copil etalonul sunt părinții: dacă ei își arată iubirea, copilul înflorește pentru că știe că mami și tati îl acceptă; dar dacă părinții nu își arată iubirea, copilul se va considera rău, obraznic( sau alte cuvinte spuse „cu iubire” de părinte) și că nu va merita nimic de la ei și de la viață.

 Dacă unui copil i se va spune în mod repetat că iubirea de sine este un păcat, că trebuie să îi iubească pe toți, pe ceilalți și se pună pe ultimul loc pentru că așa e viața, fie se va închide în el și se va feri de iubire, fie se va arunca în brațele primilor veniți pentru a primi aprobarea și validarea pe care el nu ști să și-o dea.


Un copil căruia nu i se spune despre iubirea de sine va deveni un adolescent și apoi un adult ce va încerca să acopere golurile din interior cu alcool, tutun, droguri, mâncare, sex, relații ocazionale, agresivitate verbală și fizică. Adică va deveni ca cei care l-a privat de iubire.

Un om care încetează să se iubească nu poate avea relații echilibrate, armonioase. De ce? Pentru că cei pe care îi întâlneasc sunt aleși în funcție de ce lipsuri are acel om: i-a lipsit intimitatea, va avea multiple relații, i-a lipsit afecțiunea, va avea multe dependențe, i-a lipsit valoarea în proprii ochi, va căuta să facă bani cu orice preț.

Când un om încetează să se iubească, toate relațiile din toate domeniile devin toxice.

Am ajuns într-o perioadă că trebuie să reflectăm mai mult asupra noastră, să ne cunoaștem, să ne iubim și să ne respectăm mai mult. Dar să nu uităm că fără Dumnezeu, nu putem să ne cunoaștem iubirea față de noi și de aproapele nostru.

Zilele aceastea, m-am întrebat De ce Dumnezeu ne iubește, și pentru ce ne iubește atât de mult, fără să se supere pe noi, să ne pedepsească, sau să ne urască. El ne iubește așa cum suntem, cu slăbiciunile noastre, cu micile noastre defecte, el ne iubește pe noi egal, fără preferințe.

Dumnezeu mereu ne iartă, ne iubește, e milostiv cu noi, e bun  și înțelept.

Ce înseamnă iubirea de sine? Ce înseamnă să te iubești pe tine? De multe ori am auzit dacă te iubești pe tine, vei atrage oameni care să te iubească. Sincer oare eu nu știu exact ce înseamnă? Oare eu știu dar nu o conștientizezi încă? Poate ar trebui să mă informez mai mult să citesc mai mult despre dezvoltare personală.

Ceea ce îmi vine în minte este să nu faci ceea ce nu-ți place să faci. În concluzie, dacă nu-mi place ceva să fac, să nu fac. Asta înseamnă iubire de sine.

Un alt gând este să fi mai înțelegătoare și mai milostivă, adică mai  sensibilă la durerile altora. Dar vreau să mă fac înțeleasă să nu se înțeleagă cu a te folosi de bunătatea mea, să fiu folosită, umilită și să nu fiu respectată de  către cei din jur, important să fiu respectată și înțeleasă.

Un alt gând să am grijă de mine, de fizic de suflet și minte. Să mă ascult pe mine, să-mi ofer iubirea pe care o merit, să mă valorific și să mă suțin mai mult.

Mulți o înțeleg și subțînețeleg ca un egoism, dar nu este adevărat. Toți suntem egoiști într-un fel sau altul. Toți vrem să fim iubiți, apreciați, valorificați la justa noastră valoare. Dar până nu începem de la noi, atunci nimic nu se va schimba în viața noastră.

Trebuie să avem încredere în noi, să ne valorificăm, să ne acceptăm pe noi înșine, trebuie să înțelegem că nu suntem perfecți, sunt oameni vulnerabili, cu defecte și calități. Trebuie să ne cunoaștem pe noi înșine să ne conectăm la sufletul nostru, să lucrăm la relația cu Dumnezeu, să fim în armonie cu noi înșine, atunci v-om ajunge la succes, la bunăstare și la aceeptare.

Când vorbesc despre aceste cuvinte eu vorbesc despre mine. Te întrebi mereu cum se manifestă iubirea de sine, ca să înțelegi că nu e egoism sau egocentrism.

Iubirea de sine o poți manifesta diferit, de la felul în care te aranjezi atunci când stai acasă sau când ieși în văzul tuturor, până la alimentele pe care le consumi zi de zi și care-ți poți crea o stare de fericire sau de vinovăție continuă. De la grija pe care o acorzi aspectului fizic, prin orele de sport pe care le practici constant, până la timpul investit în dezvoltarea ta persoanală și profesională prin diferite tipuri de conținut pe care le citești sau le asculți.

Mereu te întrebi de ce este important iubirea de sine pentru tine. Atunci când te iubești, fără să-ți dai seama începi să nu mai tolerezi comportamente și acțiuni ale celor din jurul tău care te deranjează sau te fac să te simți inconfortabil. Iubirea de sine te ajută să ai în jurul tău doar oamenii și lucrurile care ajută constant la dezvoltarea și fericirea ta.

Te întrebi mereu cum poți să-ți dezolvolți iubirea de sine. Încearcă să elimini din preajma ta oamenii care te rănesc și care te fac să simți inferior.

Trebuie să înveți să-ți oferi prima dată ție atenția și timpul tău, fără să te consideri egoist(ă) sau vinovat(ă) pentru timpul investit în propriile dorințe și nevoi.

Concentrează-te întotdeauna pe calitățile de care dispui. Arătă-ți zilnic recunoștință pentru ceea ce ai, acceptă că nu ești perfect(ă) și care nu le știi pe toate. Găsești în fiecare zi un lucru pentru care ești mândră și mulțumită, începe cu lucruri mici. Ai să remarci treptat impactul pozitiv pe care ți-l aduc.

Trebuie să fii mereu optimist(ă) și să ai încredere în tine, atunci când te iubești pe tine și ceilalți o vor face. Dacă ai observat zilele alea bune în care ești mulțumit de tine și parcă totul merge diferit. Oameni din jur te privesc diferit îți vorbesc diferit. Atragi evenimente și oameni pozitivi în preajama ta. Ești ceea ce atragi, dacă ești într-o stare de negativism și agresiv și mereu nemulțumită, vei atrage astfel de oameni în jurul tău.  Puterea atracției este dintre cele mai vechi și puternice energii prezente în acest univers. Învață să fii fericită și mulțumită cu tine și abia apoi vei obține tot ceea ce-ți dorești de la ceilalți.

Este important să înțelegem că, înainte de a primi, trebuie să învățam să ne oferim singuri. Să ne apreciem și să ne respectăm îndeajuns de mult încât să ne fim suficienți. Abia când ajungi să-ți oferi prima dată ție, vei vedea că oamenii din jurul vor fi atrași de energia și încrederea de sine pe care le emani.

Un alt gând care mi-a venit este să nu ne îngrijorăm, să facem ce ne bucură, să ai răbdare cu tine, să te ierți pe tine, să oferi iubire

Mereu ne îngrijorăm pentru situații care nu ține de noi și nu putem controla. Dacă avem astfel de situații atunci să fim mai optimiști și cu încredere v-om rezolva problema. Pentru când ești stresat și nervos, nu poți vedea lucrurile dintr-o parte, dintr-un unghi.

Grijile nu fac altceva decât să te blocheze și mai mult în situația în care te afli, să-ți scadă energia și să te oprească să acționezi. O spun din propria experiență referitor la griji, și mi-am dat seamă că nu ajută la nimică. Mă epuiza emoțional și psihologic.

Să facem ce ne bucură. Bucură-te de viața ca și când te afli în vacanță. Nu te poticni în tot felul de scuze și blocaje pentru a nu face ceea ce te relaxează și te face fericit. Depășește barierele și acționează.

Va trebui să avem răbdare cu noi înșine. La fel cum ai încredere în tine când ai succes, fii tolerant atunci când nu ai reușit să faci ceea ce ți-ai propus.

Trebuie să oferim iubire. Iubește-i pe ceilalți nu pentru cee ace sunt ei, ci pentru ceea ce ești tu în raport cu ei, iar în felul aceasta dispar și așteptările.

Trebuie acceptă-ți și minusurile. Fă o listă cu 5 motive pentru care nu te placi, nereușitele și calitățile pe care nu le iubești la tine.

Trebuie să ne iubim corpul și să facem sportul cu zâmbetul.Renunța la exercițiile fizice care nu te fac să zâmbești și alege activități care te fac să te simți bine. Nu facem sport pentru că așa trebuie, ci pentru că ne place cee ace facem.

Să facem ceva pentru mine. Este minunt atunci când faci tot felul de chestii pentru cei din jur, dar dar este și mai minunt atunci când faci ceva doar pentru tine. Atunci  când tu ești singurul care beneficiază de toată atenția ta.

Am găsit un ghid simplu care te va ajuta să te vezi mai întâi numai pe tine.

Un prim pas pentru a rezolva orice problemă este să recunoaștem  că ai una.  Sunt multe semne pot indica că nu te iubești prea mult: ești prea critică cu tine, continui să rămâi într-o relație toxică, îți neglijezi sănătatea și nu îți duci la bun sfârșit obiectivele. Ar trebui să faci o pauză și să începi să te ocupi de viața ta. Identifică problemele care există, apoi găsește cele mai bune soluții.

Un al doilea pas este să scriem o listă cu ce îți place la tine. Chiar dacă pare greu, va trebui să faci o listă în care să scrii tot ce îți place la tine, inclusiv trăsăturile de personalitate, trăsăturile  fizice pentru care ești recunoscătoare, realizările tale, lucrurile care îți plac, hobby-uri, pasiunile. Păstrează lista în agendă, pentru a o citi de fiecare dată când te simți rău. Ea îți va arăta că ești minunată.

O al treilea listă este cu ce nu îți place la tine. Această listă ar fi ca o palmă peste față. Cu toate acestea, este un pas foarte important, pentru ca atunci vei fi capabilă să identifici punctele slabe, defectele și aspectele la care la care trebuie să mai lucrezi. Nu te speria în timp ce o citești, toți oamenii se confruntă cu nesiguranță. De cele mai multe ori, anxietatea și energiile negative se datorează unuia dintre factorii de pe lista.


Trebuie să reții în fiecare zi înveți. Acceptă-te și simtă-te  bine în pielea ta. Toți oamenii au defecte, așa că nu lasă gândurile negative să îți afecteze viața. Nu te mai gândi la opiniile altor persoane și știi că nu trebuie să dovești nimănui nimic. Lucrezi pe tine însuți.

Dar ce mai important este să ai grijă de tine. Trebuie să adoptăm un stil de viață sănătos, mergi să îți faci controale medicale când trebuie, călătorește, practică hobby-urile pe care le ai, joacă-te și practică sport regulat, simte-te fericită etc.

Trebuie să vezi ce efecte vor avea asupra ta!

Trebuie să iubim și părțile negative. Să fim conștienți că le-am creat pentru a-ți îndeplini o nevoie. Însă acum poți ca modalități noi, positive pentru a-ți îndeplini acele nevoie.  Așa că elibereaza-te cu dragoste de vechile patternuri negative.

 

                                           Scrisă  de Bogus Elena

Un comentariu: