1 decembrie 2021

Recenzie de carte: Ikigai- "Secrete japoneze pentru o viata lunga si fericita" de Hector Garcia and Francesc Miralles

Ikigai acest concept japonez, care s-ar traduce prin fericirea de a fi mereu ocupat, pare să explice extraordinară longevitate a japonezilor, mai ales din insula Okinawa. Acolo, numărul persoanelor centenare depășește cu mult media mondială.

Toți suntem în căutarea fericirii în viața noastră. Într-un articol  recent am scris despre fericire poate mai puțin concrent decât detailat mai pe înțelesul tuturor. Toții suntem în căutarea fericirii? Dar cine cu exactitate este fericit cu adevărat? Cine a ajuns la acel sentiment profund  care visăm cu toți că într-o zi v-om ajunge la fericire și v-om fi cu adevărat.
În timp ce mă aflam într-o călătorie de transformare împreună cu familia mea. Pe una din rafturile unei librării, am găsit această carte îmi făcea cu ochii să o cumpăr că îmi va prinde bine și să ajung la răspunsurile pe care le aveam demult despre fericire și cum să ajung la ea. 
Această carte m-a ajutat să descopăr niște secrete cum voi ajunge fericită de-a lungul zilelor.
Tare demult o prietenă de a mea mi-a recomandat această carte să o citesc că mă vă ajuta să mă descopăr pe mine, să mă cunosc mai bine, să-mi cunosc drumul pe care trebuie să-l parcurg răspunzând la niște întrebări pe care le am încă demult. Nu îngăsesc răspunsul la ele.
Am simțit că această carte mă va ajuta să devin un alt om și să-mi organizez ziua și să fiu mai productivă.
Autorul acestei cărții sfătuiește să-ți faci ordine în viața de zi cu zi. "Cultivarea prieteniilor, alimentația moderată, odihna adecvată și mișcarea ușoară pare să facă parte din educația sănătății, însă în centru este acea jovie de vivre, bucuria de a trăi, care îi ajută să însumeze ani și să sărbătorească în continuare fiecăre răsărit de soare, ikigai-ul personal al fiecăruia."
Cele 10 legi ale ikigai-ului:
1. Fii mereu activ, nu te pensiona niciodată.
2. Privește lucrurile cu calm.
3. Nu mânca pe săturate.
4. Înconjoară-te de prieteni buni.
5. Fii în forma pentru următoarea ta aniversare.
6. Zâmbește.
7. Reconectează-te la natură.
8. Fii recunoscător.
9. Trăiește clipa.
10.Urmează-ți ikigai-ul.
Aceste legii ale Ikigai vă recomand să le descoperiți și voi după ce ve-ți citi cartea. Vă recomand cu mare drag în găsirea Ikugai-ului vostru.
                                              A scris Bogus Elena

Un comentariu:

  1. Viata poate fi vesela. Viata poate fi grea.Se poate intampla atat de repede incat uitam complet de viata minunata pe care ne-au oferit-o, mai ales atunci cand ne confruntam cu numeroase provocari. Bucurati-va de această carte despre viata motivationale care va pot ghida viata catre un scop si catre o viata mai fericita.




    RăspundețiȘtergere