7 septembrie 2020

Nunta tradițională omaneză


În ultimul articol voi vorbi despre nunțile tradiționale în Oman. Voi povesti cum sunt organizate și Care este diferența dintre nunțile din Oman și cele de la noi( Europa)?

Voi începe pe rând să povestesc cum sunt nunțile în Oman. Nunțiile din Oman, și din Golful Arabiei, nu se compară cu nunțiile occidentale moderne. Aici se păstrează cu sfințenie obicieurile și tradițiile, se transmit din generație în generație, dar cel mai mult respectă Coranul și urmează cu strictețe cuvântul în familie.
Peste tot în lume, căsătoria este considerată a fi unul dintre cele mai semnificative evenimente din viața noastră, iar sărbătorile asociate unirii conjugate tind să reflecte această magnitudine.
Mulți turiști se întreabă, Cum sunt organizate nunțiile în Oman?
Nunta propriuzi-să voi povesti mai îndelungat în articolul ce urmează. Nuntă se stabilește de ambele părții, nunțiile se fac ori acasă ori la o sală de petrecere. Nunțiile de la țară se fac acasă dacă nu este prin apropiere vreo sală de petrece, acum  depinde de bugetul pe care îl are mirele că el plătește sală pentru nuntă.
La oraș se fac la sală de petrece, variază în funcție de câți oameni ai de invitat. De exemplu, la nunta mea au fost o sală de hotel, pentru că am avut 100 de invitați, dar în funcție de buget și data în care era liberă. O sală plăcută și încăpătoare. Mâncare ne-a fost asigurată de hotel și la alegerea noastră.
La sala de petrece, se oferă numai sala, dar noi venim cu muzică, fotograful, mâncarea și ornamentele pentru sală, toate se închiriază aparte. Mireasă și mirele se ocupă de tot împreună cu familia.

În mod tradițional, în Oman, căsătoria nu înseamnă doar ceremonia de nuntă. Cu toate aceastea, există două tipuri generale de căsătorii în Oman: cea tradițională și cea modernă.

Voi povesti din perspectiva nunții tradiționale care se face acasă și cea modernă care se face la sală.
Nunta tradițională include bărbați și femei. Sunt locuri separate. Cu toate aceste, nunțile tradiționale sunt obicei în părțile interioare ale Omanului, unde oamenilor le place să practice în continuare. De asemenea, este mult mai ieftin decât nunțile moderne, deoarece are loc atât în casele "miresei, cât și în cele ale mirelui, în partea bărbaților," are loc în moschee.
Înainte de a începe să vorbesc despre ce se întâmplă, aș vrea să explic conceptul unei nunți tradiționale. Nunta are loc în moschee, unde se anunță căsătoria propriu-zisă, în timp ce promite să își îndeplinească datoria față de prietenilor și a familiei sale.
Apoi toți din familie merg să se întâlnesc cu mireasa pentru a-i oferi inelul. Uneori acest lucru se face la casa mirilor, ea ar fi în mod normal îmbracă în rochia tradițională, accesorizată în aur și acoperindu-și capul și în afară de față.
Când mirele intră în timp ce este înveselit de familia încojurată de cuplu, el îi calcă ușpr piciorul drept și îi ține capul cu mâna dreaptă și toți au moment de tăcere în care a citit Al Fatha, care este un verset scurt din Coran, ca un semn din care începe viața lor, iar apoi își dezvăluie mireasa de eșarfa care îi acoperă față.
Această ceremonie este deobicei scurtă. În plus, schimb inele și pleacă împreună pentru o scurtă lună de miere.  Acum sărbătoarea nunții are loc în două case, ale miresei și ale mirilor, unde fiecare dintre familii sărbătorește înainte ca mirele și familia lui să părăsească casa pentru a veni și a lua mireasa înroșită. La fiecare dintre case bărbații sărbătoresc afară iar femeile înăutru.
Există muzică, dans și o mulțime de mâncare, chiar peste 400 de persoane care vor vizita ambele case în această zi specială. Afară dansează cu bastoane de lemn numite assas și sunt îmbrăcați în mod regulat cu dishdasha-urile lor, sayf ( sabii drepte).
În interior, femeile îndepărtate de ochii curioși al bărbaților, dansează și sărbătoresc neîngrădite în cele mai frumoase bijuterii ale lor, cu mâinile pictate în desene complexe mehnidi specifice regiunii( se poate învăța cu ușurință de unde provine o femeie pe baza desenelor mehndi pe mâini).
După trei zile, are loc nunta propriu-zisă. Familia mirelui și oaspeții săi se îngrămădesc în autobuze și mașini claxonând, cântânf bătând din palme într-o cacofonie de zgomote festive, bărbații așteaptă în timp ce femeile scot mireasa frumoasă, roșind la gândul de a merge la noua ei casă și de acolo festivitățile continuă în ceea ce devine acum casa lor. Interesantă scurtă ceremonie era făcută nunta tradițională la țară și se mai respectă și la oraș.
Nuntă modernă. Înainte de occidentalizarea nunților și de introducerea rochiei albe, femeile purtau de obicei o rochie tradițională omană care este brodată puternic în roșu sau verde. Și-ar purta aurul și, chiar dacă este nunta ei, poartă tot o eșarfă care-și acoperă părul și fața, conform credințelor religioase și culturale.
Deși în nunțiile modernizate, care sunt foarte asemănătoare cu conceptul modern contemporan, totuși doar femeile participă la această ceremonie. Mirele își întâlnește mireasa după moschee la sală de nunți care are o capacitate de 400-800 de persoane. Femeiele din ambele familii se întâlnesc, salută și dansează toată noaptea.
Mirele intră mai târziu în aceea seară pentru a face schimb de inele și a face fotofrafii pentru amintire cu familia și prieteni. Dar acum voi povesti cum are loc modernă la sală de petrecere.
Cum a mai zis în cele 2 articole de înainte, totul se începe cu propunerea, pentru care potențialul mire și familia sa se adresează oficial tatăl soției sale pentru a cere permisiunea de a se căsători cu ea. Timpul dintre propunere și acceptare până la nunta finală este considerată perioada de logodnă, timp în care există tot felul de evenimente și formalități, de la acordarea mahr( o zestre obligatorie plătită de familia mirelui către mireasă), contractul de căsătorie, cunoscut sub numele de muajjal, find semnat, părții cu henna.
Fiecare pas al procesului este motiv de sărbătoare, chiar și aplicarea hennei( un simbol al bucuriei și jubilianței) sărbătorită cu măriție pentru o seară sau mai mult. Multe mirese au adăugat încă o sărbătoare la listă, cu dușuri de mireasă cu stil occidental, pentru care prietenii miresei și membrii familiei de sex femenin organizează o zi și o noapte plină de distracție, în care îi fac cadouri și sărbătoresc ziua ei viitoare.
Când vine vorba de ceremonia propriu-zisă, numită Melkah, care are loc în mod tradițional după amurg acasă, majoritatea miresei preferă acum să-și rezerve petrecerile la sălile de nuntă sau în hotelurile elegante. Aceste săli sunt decorate în mod elaborat cu o insulă care duce la podium (scenă) unde o canapea, numită Kosha, stă în fața unui fundal măreț. Aici sunt făcute fotografiile miresei și ale familiei sale.
La aceste adunări festive participă sute de invitați care cântă și dansează și strigă zagareeth, o ululație la-la-la acută care femeile din Orientul Mijlociu o folosesc de obicei pentru a felicita mireasă. Și întrucât nunta nu este un eveniment dedicat exclusiv doamnelor, femeile dezvăluie rochiile frumoase și rochiile colorate sângeroase. În timp ce invitații la nuntă sunt îmbrăcați la fel de farmec, iar mireasa strălucește întotdeauna cel mai strălucitor.
Îmbrăcămintea tradițională de nuntă omană include un top asemănător tunicii, care este foarte înfrumusețat cu decurațiuni și uneori țesut cu fir de aur, împerecheat cu pantaloni la fel de opulenți purtați de desubt. Stilul și culoarea vaziază în funcție de regiune, dar toate ținutele de nuntă includ Lahaf înfrumusețat asortat, o eșarfă care este drapată slabă deauspra capului și tot de felul de bijuterii de argint, inclusiv piesele grele pentru gât, brățari și ornamente pentru cap și frunte și brățări de gleznă asemănătoare unui cătuș.

O schimbare majoră de-a lungul anilor a fost în alegerea rochiei de mireasă, deoarece multe mirese din Muscat poartă ținute tradiționale pentru evenimentele din timpul logodnei, dar optează din ce mai mult pentru rochii de mireasă albă în stil occidental.

Aici nu am specificat, înainte de-a se începe nunta, mireasa petrece toată ziua la salon de înfrumusețare. În Oman,  miresele au un larg pachet de servici pentru ele. Începând de la masaj, spa, manichiură, pedechiură, make-up și coafură.
Mireasa pleacă de la salon îmbrăcată și aranjată pentru nuntă. Dar ajunge la sală la ora 18:00, înainte invitațiilor pentru sesiunea foto. În timp ce invitații ajung la petrecere și deschid petrecere prin dans. Apoi mireasa intră în sală la invitații la ora 21:00, își ia rămas bun de la mama, în timp ce mama miresei o așteaptă în sală emoționată.
În timp mireasa ajunge la canapea, și familiei ei și a mirelui se apropie de ea, fac poze de amintire și îi transmit felicitări pe noul drum în întemeierea familiei. Invitații sunt așteptați în sală de bucate pentru a mânca. În timp ce mireasa are sesiunea foto de la canapeau ei de regiună.
Spre sfârșitul serii, mirele uneori însoțit de membrii familiei intră la petrecere îmbracat într-o vestă albă tradițională, cu un khanjar de argint( pumnal) băgat în centură și un musar colorat(turban), care în aceste zile, este deobicei coordonată de culoarea pentru a se potrivi cu culorile nunției miresei.

Femeiele se îmbracă în abayas și eșarfe și privesc cum merge mirele pe culoar. Uneori  mirii rămân pe scenă, iar membrii familiei urcă după el și fac fotografii și alteori fac o ieșire rapidă. Mai nou unii membrii familiei le fac cadou tort de nuntă. Aceștia taie o bucățică din tortă, oferă unui altuia din bucățică. Face poze împreună cu familia și cu invitații.
Pote să danseze împreună cu membrii familiei. La sfârșitul serii, sala explodează cu aplauze și zagheerat în timp ce cuplu iese și miresele își duce mireasa în noua ei casă.
O nuntă este întotdeauna unul dintre cele mai fericite momente din viața unui cuplu, dar în Oman nu este vorba doar de aduce doi oameni pentru a-și începe viața din nou, ci de a aduce două familii și uneori, două sate împreună și de a le lega într-una dintre cele mai puternice legături cunoscut vreodată de o viață.

O altă întrebare care aș vrea să răspund: Care este diferența dintre nunțile din Oman și cele de la noi( Europa)? Da este o diferență, că la nunta omaneză nu se consumă alcool, nu se dau banii tinerilor căsătoriți sau cadouri în timpul nunți, ci se dă înainte de nuntă sau după nuntă.

La nuntă omaneză cât și la nuntă din Europa se aruncă buchetul mai nou. La nunta omaneză nu se petrece până în zori ca la noi. Ci se petrece până la ora 00:00 noapte cel târziu. Femeiele și bărbați nu dansează împreună, ci aparte. La nuntă omaneză  nu este dezbrăcatul miresei.  Nu se fură mireasa și nu joacă colaci, sau cocoșul și multe alte tradiții pe care le avem.


3 septembrie 2020

Music, Clothing and Traditional Omani Cuisine.


 The following topics I want to discuss in this article are: Music, Clothing and Traditional Omani Cuisine, without which it is not missing from any important event such as marriage, religious holidays and funerals.

Music without it, the party can't take place.

The first article will start with the music that is important at any event that takes place for the first time at a bride getting married. Music is not missing at the engagement or at the wedding.
In Oman, musical performances are wonderful opportunities to enjoy the wonderful rhythms of Arabic music, combined with the rhythms of Africa and the Omani passion for dance. After all, due to its location in the Arabian Peninsula, Oman has been influenced by varieties of cultures from India, Portugal, Yemen, Iran, and even Tanzania.
Music plays a major role in Oman and is a vital part of all important events in life, such as the birth, marriage and death of a person. Unlike other Arab countries, all Omani people participate in music regardless of age or gender. On national holidays, each region and government prepares its own celebration of Oman's culture.
There are over 130 known forms of traditional music in the country. Different regions of the country have their own famous musical cultures. Most of Oman's traditional music is accompanied by dancing and reciting poetry, although styles differ from region to region. But I will talk about traditional dances in Oman on other occasions.

At the engagement and wedding, Arabic music is danced and listened to. Women have fun and dance separately, where access to men is forbidden. That he is at the bride's house or at the party hall. Women lower their abbeys to show off their outfits and jewelry. In the old days it wasn't like that, it was very simple and without music like these days. The younger generations listen and dance to modern music, combining with Arabic music. Married women and young girls dance until the bride arrives and after the bride enters the hall. The dances stop after the groom enters the hall. But here I will talk in the next article about the wedding.


Traditional Omani clothing.

I thought of talking about the traditional Omani clothing, which today is famous for its color, embroidery and the fabrics of the clothes were related to the tradition of each tribe, although this is only the case.

Before His Majesty Sultan Qaboos bin Said al Said came to the throne in 1970, a variety of clothing styles were worn by both men and women. The main reason for this variation was the ever-changing borders between Oman and its neighbors, as well as their nomadic people. In the current national and regional borders of Oman, clothing styles often overlap these borders. As a result, several regions may share a number of clothing styles.
Beginning in 1970, His Majesty Sultan Qaboos initiated a series of changes in Oman to unite the people and lead the country. One of her first directives was on the theme of the Omani dress where a new national dress for men and women was declared. This initiative was not intended to replace existing regional styles, but only to choose a style that would become the nation's clothing identity for the first time in Oman.

I will talk about the men's outfit that reflects the modesty and, at the same time, the pride of the people of Oman, the characteristics of this costume, related to the environmental conditions, comfort and tradition, make it different from the costumes used in other Gulf countries.

The women wore their embroidered dazzles, and the men in their long dresses smiled kindly as they drove. The traditional dress of the country is both intriguing and functional, and in Oman it is a unique culture that has mixed many regional influences in its folds.

What men wear every day, long white dresses, called in Arabic dishdasha, at holidays and weddings, wear new, white dishdasha (or sometimes called Kandura) is a piece of cloth that stretches from the shoulder to the ankle, which makes up the natural dress of men in the Gulf countries. The variation in humans has some unique features and innovations in terms of tradition and environmental factor. It is also called the canvas of modesty.
Another object of the ceremony that the man uses at weddings, ceremonies and holidays is the Khanjar (ceremonial dagger), it is considered a symbol of heritage, identity, manhood and pride. In ancient times, the khanjar was used as a weapon against the attack of wild animals or enemies in the desert. It has become a symbolic weapon worn by men who reach adulthood.
In his hand, the man wears Assa (Walking Stick), made of bamboo or Khaiseran and Meez, from the Musandam or Jebel Akhdar mountains. Omani men use it for many purposes, to scratch their backs or knock on someone's door and it is also used as an accessory for traditional dances. It is also used in riding a camel or a horse, or beats goats or sheep.
The Omani man will take care of his hair and beard all the time. It is the most valuable hairstyle in the Middle East. Before the ceremony or marriage, the man will go to the men's salon and style his hair and beard.
The Omani hairstyle is the most distinctive of the traditional caps of the Gulf and is the most delicate product. It consists of two parts: the turban called mussar and inside it the cap called kummah. This national symbol of identity fully reflects the unique, simple and traditional spirit of the people of Oman.

The last thing on the kit is the shoes he buys to use for the wedding. The Omani man wears this kit for an engagement or wedding.


Women's clothing.

The traditional Omani dress is identified in women belonging to one community to another. Distinctions can be as simple as the length of the dress or the color of the headdress at the time of embroidery.

As Oman is a Muslim country, it is common for women to cover their heads. The hairstyle for Omani women called lihaf covers the head, neck of women and can even be wrapped around the face, although in Oman, it is not necessary for women to do so. In fact, the sultan forbade women to hold public office and cover their faces. Although some hairstyles are simple, most hairstyles can be found embellished with sequins and embroidery that make them quite amazing.
In many parts of Oman, in the country and very far from the city, Omani women met Kuhl. Its origin comes from Ancient Egypt. Worn by queens and noble women, it is used as eye protection against harsh radiation from the sun.

Kuhl is a paste obtained by burning an aromatic resin (fragments) and almond shells. This mixture is placed on a piece of cloth, normally cotton, and soaked in oil to preserve its properties. The authentic Kuhl has a black produndy color and a creamy consistency and feels cool when applied.
The Kuhl is too soft to keep as a pencil and therefore needs a stick for application. The modern container is made of silver.
The applicator is immersed and the kuhl is dragged to the inner edge of the eye. The shape of the eyes can be exaggerated by drawing a shape around them. But not only women but also men apply kuhl on the eyes.
Women love to be dressed in jewelry, from silver to gold. Oman has a very rich and distinctive tradition in jewelry. Due to the long history of the nations of navigation and trade, many influences of other cultures can be seen in local jewelry. Ancient trading partners such as India have a visible influence to this day. From head to toe, the feminine outfit includes silverware, especially among Bedouins. Traditionally, it is the family's savings account. If a family needs money, the woman may decide to sell some of her clothes.
In different regions of Oman, there are several styles of traditional dresses found throughout the sultanate, each region having unique characteristics. Distinctions are determined by the details of beauty, size or length, ornamentation, yarn type, fabrics and fashion.
Another important thing that the Omani woman can't help but wear to special events, weddings, holidays and why not for hand beautification, is henna. A temporary tattoo applied to the skin in various designs. The paste is prepared using henna leaf powder.

2 days before the wedding, the bride applies henna on her hands and feet, the henna dries and becomes dark in color.
In the past, women who could not afford jewelry began to adorn their hands and other body parts with henna ink to reproduce the shapes of bracelets and hanging jewelry. Depending on the body parts and the thickness of the skin, the heena stain represents different results permanently.
The bride can choose what to wear to the wedding, in a white wedding dress or in a traditional Omani dress. Nowadays, young girls choose to wear a wedding dress, rather than dressing as their mothers or grandmothers used to dress in traditional Omani dresses. But today many women with limited financial means dress in traditional Omani dresses.

In the past, Omani women traditionally wore wooden platform shoes under their long tunics, but nowadays it is not uncommon to wear flat sandals and shoes instead.


Traditional Omani cuisine.

Before telling what is served at the wedding and the traditional Omani engagement. I would like to talk briefly about traditional Omani cuisine. Omani cuisine is influenced by Arabic, Iranian, Indian, Asian, Eastern Mediterranean and African cuisine, reflecting Oman's position as a vast trading empire at the intersection of traditional spice trade routes. The dishes are often based on chicken, fish and lamb, as well as rice. Most Omani dishes tend to contain a rich mix of spices, herbs and marinades.
An integral part of Omani culture is qahwa, it is the perfect representation of the famous Omani hospitality, with a full course that reflects the exceptional, warm and welcoming essence of the Omani heritage.

Qahwa is not absent from the homes of locals, from weddings, engagements, funerals, holidays and special events. When guests are expected at the engagement or wedding, there are also waits with Omani coffee, a variety of Omani dates, fresh and dried fruit, Omani halwa along with other baked and roasted goodies. The Qahwa offering is almost ritualistic and is a direct representation of the warm and welcoming nature of the locals in Oman.
If the engagement and the wedding takes place at home it is all simple compared to the engagement and the wedding in the local (local party hall). Depending on the budget of each family, it can range from simple to extravagant.
As she said in the engagement article, before the bride comes to the gym, she offers Omani coffee and fresh fruit, halwa, water and all kinds of sweets and cakes. When the bride comes at 21.00, appetizers are given, it can be rice with chicken, lamb or it can be snacks, Mishakak, pies (sambosa) with vegetables and meat and other sandwiches can be engaged. Very simple, it can be at a wedding.
Now I want to tell you what kind of food was at my wedding. My wedding was at a hotel restaurant. If you are in a lobby, you must order food from a catering company. The caterers offer you all the services related to cutlery, but also to people to put on the table and gather from the table.
At my wedding all the snacks were put in the restaurant lobby. After we arrived at 21:00, in the hall all the guests were invited to taste the tasty food that was served.
Before my wedding took place, I chose the room where the wedding took place and how much we were offered to choose the menu for the wedding. At the restaurant in the Hotel, we were lucky to have a room as well as food, and we chose ornaments for the room.

I made a very rich menu of Arabic food and some European food. It was delicious and spicy. The choice is very big in Arabic cuisine.

1 septembrie 2020

Muzica, Vestimentația și Bucătăria Tradițională Omaneză.

 Următoarele teme pe care vreau să-le discut în acest articol sunt: Muzica, Vestimentația și Bucătăria Tradițională Omaneză, fără care nu lipsește la nici un eveniment important ca căsătoria, sărbători religioase și funerale.

Muzica fără ea petrecerea nu poate avea loc.

În acest articol voi începe cu muzica care este important la orice eveniment ce are loc pentru prima dată la o mireasă care se mărită. Muzica nu lipsește nici la o sărătoare națională a Omanului.
În Oman, spectacolele muzicale sunt oportunități minunate de a vă bucura de ritmurile minunate ale muzicii arabe, combinate cu ritmurile Africii și pasiunea omanezilor pentru dans. La urma urmei, datoriă locației sale în Peninsula Arabică, Omanul a fost influențat de soiuri de culture din India, Portagule, Yemen, Iran chiar și  până în  Tanzania.
Muzica joacă un rol major în Oman și este o parte vitală a tuturor evenimentelor importante din viață, precum nașterea, căsătoria și moartea unei persoane. Spre deosebire de alte țări arabe, toți omanezi participă la muzică indiferent de vârstă sau sex.
În zilele naționale de sărăbătoare, fiecare regiune și guvernământ își pregătesc propria sărbătoare a culturii Omanului.
Există peste 130 de forme cunoscute de muzică tradițională din țară. Diferite regiunii ale țării au propriile culturi muzicale celebre. Cea mai mare parte a muzici tradiționale din Oman este însoțită de dansul și recitarea poeziei, deși stilurile diferă de la o regiune la altă. Dar despre dansurile tradiționale în Oman voi vorbi cu alte ocazii.
La logodnă și nuntă se dansează și se ascultă muzică arabească. Femeiele se distrează și dansează aparte, unde accesul la bărbăți este interezis. Că este acasă la mireasă aparte, unde accesul la bărbați este interezis. Că este acasă la mireasă sau la sala de petrecere(Hall). Femeiele își lasă abayile jos pentru a-și etala ținutele vestimentare și bijuteriile pe care le au. Pe vremuri nu era așa, se purta foarte simplu și fără muzică ca în zilele noastre. 
Tinerele generații ascultă și dansează după muzică modernă, combinând cu muzica arabească.
Femeiele măritate și tinerile fete dansează până la sosirea miresei și după ce mireasa a intrat în sală. Dansurile se opresc, în timp ce intră mirele în sală. Dar aici voi vorbi în următorul articol despre nuntă.


Vestimentația  tradițională omaneză.

M-am gândit să vorbesc despre vestimentația tradițională omaneză, care astăzi este celebră prin coloristică, broderie și țesăturile hainelor erau legate de tradiția fiecărui trib, deși acest lucru numai este cazul.
Înainte ca Majestatea Sa Sultanul Qaboos bin Said al Said să vină pe tron în 1970, o varietate de stiluri vestimentare erau purtate atât de bărbați, cât și de femei. Motivul principal căci această variație a fost granițele în continuă schimbare între Oman și vecinii săi, precum și oamenii lor nomazi.
În actualele granițele naționale și regionale ale Omanului, stilurile vestimentare se suprapun adesea acestor granițe. Drept urmare, mai multe regiuni pot împătăși o serie de stiluri vestimentare.
Începând cu anul 1970, Majestatea Sa Sultan Qaboos a inițiat o serie de schimbări în Oman pentru a unui poporul și moderniza țară. Una dintre primele sale directive a fost pe tema rochiei omaneză unde a fost declarată a o nouă rochie națională pentru bărbați și femei. Această inițiativă nu a fost destinată să înlocuiască stilurile regionale existente, ci să aleagă doar un stil care să devină identitatea de îmbrăcăminte a națiunii pentru prima dată în Oman.
Voi vorbi despre ținuta bărbătească ce reflectă modestia și, în același timp, mândria oamenilor din Oman, caracteristicile acestui costum, legate de condițiile de mediu, confort și tradiție, o dac diferită de costumele folosite folosite în alte țări din Golf.
Femeiele purtau abayaurile lor brodate, iar bărbații în rochiile lor lungi ale lor, zânbesc amabil în timp ce conduc. Ținuta tradițională a țării este atât de intrigantă, cât și funcțională, iar în Oman este o cultură unică care a amestecat multe influențe regionale în faldurile sale.
Ce poartă bărbații zi de zi, rochii lungi și albe, numite în arabă dishdasa, la sărbători și nunți, poartă dishdasha nouă și albă(sau uneori denumită Kandura) este o bucată de pânză care se întinde de la umăr până la gleznă, care alcătuiește rochia naturală a bărbaților din țările din Golf.
Variația la omani are câteva caracteristici și inovați unice în ceea ce privește tradiția și factorul de mediu. Mai este numită și pânză modestiei.
Un alt obiect al ceremoniei care bărbătul o folosește la căsătoriei, ceremonie și sărăbători este Khanjarul( pumnalul de ceremonie), este considerat un simbol al moștenirii, identității, bărbăției și mândrei. În antichitate, Khanjarul ere folosit ca armă împotriva atacului animalelor sălbatice sau inamicilor din deșert. A devenit o armă simbolică purtată de bărbați care ajung la vârstă adultă.
În mână, bărbatul poartă Assa( Bastonul de mers), fabricate din bambus sau din Khaiseran și Meez, provenind din munții Musandam sau Jebel Akhdar. Bărbații omanezi îl folosesc în mai multe trebuințe, pentru a scărpina spatele sau a bate la ușa cuiva și de asemenea este folosit ca accesoriu la dansuri tradiționale. Mai este folosit în călărie atunci când urnești o cămilă sau un cal, sau când urnesc din loc caprele sau oile.
Bărbatul Omanez totul timpul va avea grijă de frizura și de barba lui. Este cea mai valoară coafură din Orientul Mijlociu. Înainte de ceremonie sau căsătorie, bărbătatul se va duce la salonul de bărbați și își va aranja frizura și barba pe care o are.
Bărbatul Omanez totul timpul va avea grijă de frizura și de barba lui. Este ce mai valoroasă coafură din Orientul Mijlociu. Înainte de ceremonie sau căsătorie, bărbatul se va duce la salonul de bărbați și își va aranja frizura și barba pe care o are.
Coafura omaneză este cea mai distinctivă dintre capacele tradiționale din Golf și este cea mai delicat produs. Este format din doup părți: Acest simbol național al identității reflectă pe deplin spiritul unic, simplu și tradițional al oamenilor din Oman.
Ultimul lucru din trusou este încălțămintea care își cumpără pentru a o folosi pentru căsătorie. Acest trusou bărbatul omanez îl îmbracă la logodnă sau la nuntă.

Ținuta vestimentară pentru femeie.

Rochia tradițională omaneză se identifică la femeiele aparținând de la o comunitate la alta. Distincțiile pot fi la fel de simple ca lungimea rochiei sau culoarea acoperii capului la timpul de broderie.
Întrucât Omanul este o țară musulmană, este obișnuit ca femeile să-și acopere capul. Coafura la femeiele omaneze numită lihaf acoperă capul, gâtul femeilor și chiar poate fi înfășurat în jurul feței, deși în Oman, nu este necesar ca femeile să facă acest lucru. De fapt, sultanul le-a interzis femeilor să dețină funcții publice și să-și acopere fețele. Cu toate că unele coafuri sunt simple, majoritatea coafurilor pot fi găsite înfrumusețate cu paiete și broderii care la fac destul de uimitoare.
În mai multe regiune din Oman, la țară și foarte puține de la oraș, femeile omaneze să se dădeau pe la ochi cu Kuhl. Originea sa provine din Egiptul Antic. Purtat de regine și femei nobile, este folosit ca protecție a ochilor împotriva radițiilor dure de la soare.
Kuhl este o pastă obținută prin arderea unei rășini aromatice( fragmentați) și cojilor de migdale. Acest amestesc este pus pe o bucată de pânză, în mod normal bumbac, și îmuiat cu ulei pentru a-și păstra proprietățile. Kuhl-ul autentic are o culoare neagră profundă și o consistență cremoasă și se simte răcoros atunci se aplică.
Kuhl-ul este prea moale pentru a-l păstra sub formă de creion și, prin urmare, are nevoie de un stick pentru aplicare. Recipientul modern este realizat din argint.
Aplicatorul este scufundat și kuhl-ul este târât pe marginea interioară a ochiului. Forma ochilor poate fi exagerată prin desemnarea unei forme care îi înconjoară. Dar nu doar femeile dar și bărbații aplică și kuhl pe ochi.
Femeiele iubesc să fie îmbrăcate în bijuteri de la argint la aur. Omanul are o tradiție foarte bogată și distinctivă în bijurterii. Datorită istoriei îndelungate a națiunilor de navigație și comerț, numeroase influențe ale altor culturi pot fi văzute în bijuteri locale. Parteneri comerciale antici precum India au influență vizibilă până astazi. De la cap până la picioare, ținuta femenină include argintărie, în special printre beduini. În mod tradițional, reprezintă contul de economii al familiei. Dacă o familie are nevoie de bani, femeia poate să decide să-și vândă unele piese.
În diferite regiuni ale Omanului, sunt mai multe stiluri de rochii tradiționale se găsesc în întregul sultanat, fiecare regiune având caracteristici unice. Distincțiile sunt determinate de detaliile de înfrumusețare, dimensiune sau lungime, ornamentație, de tip de fir, țesături și modă.
Un alt lucru important de care femeia omaneză nu poate să nu poarte la evenimente speciale, nuntă, sărăbători și de ce nu pentru înfrumusețaere de la mâini, este henna. Un tatuaj temporar aplicat pielii diverse modele. Pasta se prepară folosind pulbure de frunze de henna.

Cu 2 zile înainte de nuntă, mireasă își aplică henna pe mâini și pe picioare, henna se usucă și devine închisă la culoare.
În trecut, femeile care nu-și permiteau bijuteriile au început să-și împodobească mâinile și alte părțu ale coprului cu cerneală de henna pentru a reproduce formele brățărilor și bijiteriile atârnate. În funcție de părțile corpului și grosimea pielii, pata de heena reprezintă rezultate diferite de permanență.
Mireasa poate să-și aleagă cu cea să se îmbrace la nuntă, în rochie de mireasă albă sau în rochie de mireasă, decât să se îmbrace cum s-au îmbrăcat pe vremuri mamele sau bunicile lor, în ochii tradiționale omaneze. Dar azi multe femei cu posibilități financiare reduse se îmbracă cu rochii tradiționale omaneze.
Pe vremuri în mod tradițional, femeile omaneze purtau pantofi cu platformă din lemn sub tunica lor lungă, dar în zilele noaste nu este neobișnuit să poarte în schimb sandale și pantofi plat.

Mai pe scurt, hainele acestora variază de la o regiune la alta, culorile sunt cele ce caracterizează femeia din Oman. Există numeroase tradiţii şi stiluri de îmbrăcăminte pe care le vezi peste tot în Muscat.


Broderia, culorile vibrante, dar şi decoraţiile nu lipsesc de pe costumele omane. Tipurile de haine din Oman, variază în funcţie de regiune, dar în principiu sunt 2 tipuri principale: rochia uşor largă cu volanaşe, şi cea cusută cu bandă argintie. De pe rochia tradiţională din Oman nu lipsesc broderiile care pot lua până la 2 luni pentru a fi lucrate.

Stilul de îmbrăcăminte al femeilor din Oman este asemănător cu al celor din Pakistan, costumele având modele geometrice şi florale aplicate pe material. Diferenţa constă în faptul că în funcţie de regiune rochiile, au demensiuni diferite, culorile, se amestecă, iar broderiile se aplică până şi pe pantalon. Bijuteriile purtate de femeiele din Oman constituie un accesoriu extreme de important ce nu poate lipsi ţinutei lor, iar ceea ce predomină este aurul deşi argintul este materialul lor traditional.



Bucătăria tradițională omaneză.

Înainte de-a povesti ce se servește la nuntă și logodna tradițională omaneză. Aș vrea să vorbesc pe scurt despre bucătăria tradițională omaneză. Bucătăria omaneză este influențată de bucătăria arabă, iraniană, indiană, asiatică, mediterană estică și africană, ceea ce reflectă poziția Omanului ca un vast imperiu comercial la intersecția rutelor tradiționale de comerț cu mirodenii. Mâncărurile se bazează adesea pe pui, pește și miel, precum și pe baza de orez. Majoritatea preparatelor omaneze tind să conțină un amestesc bogat de condimente, ierburi și marinate.
O parte integrantă a culturii omaneze este qahwa, este reprezentarea perfectă a renumitei ospitalități omaneze, cu curs complet care reflectă esența excepțională, caldă și primitoare a moștenirii omaneze.
Qahwa nu lipsește din casele localnicilor, de la nunți, logodnă, funerali, sărbători și evenimente speciale. Când sunt așteptații invitații la logodnă sau la nuntă, sunt așteptații și serviții cu cafeaua omaneză, o varietate de curmale omaneze, fructe proaspete și uscate, halwa omaneză împreună cu alte bunătăți coapte și prăjite. Oferirea Qahwa este aproape ritualică și reprezintă o reprezentare directă a naturii călduroase și primitoare a localnicilor din Oman.
Dacă are loc logodna și nunta a acasă este totul simplu în comparație dacă logodna și nunta în local ( Hall local de petrecere). De pinde de acum de bugetul fiecărei familie, poate să fie de la simplu până la extravagant.
Cum a mai spus în articolul logodnă, înainte de a veni mireasa în sală, se oferă cafeau omaneză și fructe proaspete, halwa, apa și totul felul de dulciuri și prăjituri. Când mireasa vine la ora 21.00, se dau aperitivele, poate să fie orez cu carne de pui, miel sau poate să fie snaksuri, Mishakak, placintele( sambosa) cu legume și carne și altfel de sandwichuri poate să fie la logodnă. Foarte simplu, poate fi și la nuntă.
Acum vreau să povestesc ce fel de mâncare a fost la nunta mea. Nunta mea a fost făcută la un restaurant din hotel. Dacă faci într-un Hall, trebuie să comanzi mâncarea de la o companie de catering. Cei de la catering îți oferă toate serviciile, ce ține de tacâmuri,  dar și de oameni care să pună pe masă și să strângă de pe masă.
La nunta mea toate gustările au fost puse în holul restaurantului. După ce am venit la ora 21:00, în sală toți invitații au fost invitați să guste din mâncarea gustoasă ce era servită.
Înainte de-a avea loc nunta mea, am ales sala unde avea loc nunta și cât ni se oferea să alegem meniul pentru nuntă. La restaurantul din Hotel, am avut noroc să avem  sală  cât și mâncare, și  am ales ornamente pentru sală.
Am făcut un meniu foarte bogat de mâncare arabească și ceva din europeană. A fost delicioasă și condimentată. Alegerea este foarte mare în bucătăria arabească.

 Va urma!!!

26 august 2020

Mahar (Dowry) and Dota is a wife's right !!

In Islam, the Mahr (dowry) is one of the rights of the wife, which is entirely hers and is legal for her, unlike the general practice in some countries where the wife does not receive the dowry.
The dowry is the amount of money paid by the young man or by the family of the young man, the future bride. The dowry is of two types:
The first dowry that is paid immediately and represents a more symbolic amount of money. The second dowry, which is a larger amount of money that will return to the wife in case of divorce or death of the husband. This endowment is not provided by the Qur'an but is a traditional practice. Usually, the second dowry remains with the children of the family.
The woman is entitled to the full dowry if the marriage has been consummated or if the husband dies before the consummation. She is entitled to half the dowry if the marriage is dissolved before consummation. But, he is not entitled to the dowry when the marriage is annulled.
The Mahar is the right of the wife, and her father or anyone else is not allowed to take it, except with her approval.
Is it permissible to delay part or all of the Mahar at the time of the marriage contract?
The Mahar is allowed to be given immediately or delayed, or part of it may be given immediately and part of it may be delayed, as agreed by the spouses. There is nothing wrong with that.
This issue depends on what is agreed between the two spouses or between the husband and the woman's guardian. If I agree with something, there is nothing wrong with it, whether it is an immediate payment or a delay.
When I was engaged, other relatives of ours received many gifts, they received the amount of money with gold jewelry, the Koran and incense, bags, cosmetics, perfumes, shoes, materials for dresses, flowers with candy, things for the house, crockery, towels, all kinds of necessities for the house, for her and for her husband. Hand wipes for both. Gifts vary from case to case. Depending on the money that the groom's family has, the bride is also given gifts.
The engagement takes place separately, the women separated and the men separated. I spend separately. The fiancé and the mother with the woman's side come to bring the bride's clothes and engagement rings. Engagement rings can be bought together with the bride and groom. Or each one buys them separately, the fiancée sends the fiancé to bring them to the engagement. At the engagement, they put their finger on each other as a sign that they are husband and wife in front of society. I bought wedding rings with my husband. We put them on our finger at the wedding, a sign that we are husband and wife.

24 august 2020

Mahar(Zestrea) și Dota este un drept al soției!!

În Islam, Mahar( zestrea)este unul dintre drepturile soției, care este al ei în totatalitate și este legal pentru ea, spre deosebire de pratica generală în unele țări în care soția nu primește zestrea.

Dota este suma de bani plătită de către tânăr sau de familia tânărului, viitoarei mirese. Dota este de două tipuri:
Prima dotă care este plătită imediat și reprezintă o sumă mai mult simbolică de bani. Cea de-a două dotă, care este o sumă mai mare de bani care va reveni soției în caz de divorț sau de deces al soțului. Această dotă nu este prevăzută de Coran dar este o practică tradițională. De obicei, cea de-a două dotă, rămâne copiilor familiei. 

Femeia are dreptul la dotă întreagă în cazul în care căsătoria a fost cosumată sau dacă soțul  moare înainte chiar de cosumare. Ea are dreptul la jumătate din dotă în cazul în care căsătoria se desface înainte de cosumare. Dar, nu are dreptul la dotă când căsătoria este anulată.
Mahr-ul este dreptul soției, și nu i se perimite tatăl ei sau oricui altcuiva să îl ia, decât cu aprobarea ei.

Dacă este permisă întârzirea unei părți sau a întregului Mahr la momentul contractului de căsătoriei?
Este permis ca Mahr-ul să fie dat imediat sau întârziat, sau o parte din aceasta poate fi dat imediat și o parte din el poate fi întârziat, în conformitate cu ceea ce este convenit de soți. Nu este nimic în neregulă cu asta.
Această chestiune depinde de ceea ce este convenit între cei doi soți sau între soț și tutorele femeii. Dacă sunt de accord cu ceva, nu este nimic în neregulă cu aceasta, fie că este o plată imediată sau o întârziere.

Eu când am fost logodnică și alte rude de-ale noastre au primit în dar multe cadouri, au primit suma de banii cu bijuterii din aur, Coranul și tămâia, genții, cosmetice, parfumuri, încălțăminte, materiale pentru rochii, flori cu bomboane, lucruri pentru casă, veselă, prosoape, tot felul de trebuincioase pentru casă, pentru ea și pentru soțul ei. Ceausuri de mână pentru ambii. Cadourile variază de la caz la caz. În funcție de banii care au familia mirelui, și din partea miresei tot se dă cadouri.
Logodna are loc separat, femeiele separate și bărbați separați. Petrec aparte. Vine logodnicul și mama cu partea femeiască să-i aducă caodurile miresei și cu inele de logodnă. Inele de logodnă pot fi cumpărate împreună cu logodnica și logodnicul. Sau fiecare le cumpără separat, logodnica îi  transmite lognicul pentru a-i adduce la logodnă. La logodnă își pun pe deget fiecare ca semn că sunt soț și soție în fața societăți. Inele de căsătorie le-am cumpărat împreună cu soțul meu. Le-am pus pe degetul nostru la nuntă, semn că suntem soț și soție.


Va urma!!

19 august 2020

THE ENGAGEMENT AND THE ENGAGEMENT PARTY!

 
The next article I will present is Engagement and Engagement Party and other topics related to tradition, dowry (Mahar) and wedding in Oman. Since I came to Oman, I have attended many Omani weddings, and one of them is my wedding, they are all the same only the difference is that the future bride can change the style of her engagement and wedding.At what age can Muslims get married?In Oman, young Muslims as soon as they reach the right age (the right age starts at the age of majority when young Omani people are ready and ready to start a family life), for marriage, he / she will directly indicate their desire to and started a family with the chosen young person.
In Islam, marriage is preceded by an engagement. It is not a specific age when young people can get married, when they are ready to do so, then They ask their mothers to look for a suitable candidacy to get married, it is his / her desire to get married, it is the parents' duty, more exactly of the mother, to find a suitable bride / groom.
The searches take place first within the family and then outside it. There are still cases in Oman, even today, most Arabs are married to 2nd or 3rd degree relatives, which is not a good thing if we think about the genetic problems that can cause future children.
Unfortunately they don't have children, because of this or who knows?! But there are exceptions, but most young people marry out of love and respect for each other.


After finding a suitor, the young people's mothers agree and then announce their husbands in the family. Both sides are interested in each other. It is checked very thoroughly, if they are from a good family, if there are no problems with drinking alcohol or domestic violence.  
If both parties agree, the engagement ca be made public, arrangements for marriage can be made by establishing the dowry, the wedding day, the ceremony, etc.
I was lucky to watch the whole procession, weddings took place in our family and one of them was my wedding. First of all, what two met in the family to know each other, whether they like each other or not. If the boy likes the girl then he accepts, but the girl also has a say, here not only the boy decides, but also the girl decides. If both sides agree with this alliance then it has the next step, the meeting of the two families which is important in an Arab Muslim family. And the girl has the right to choose her husband  to marry. If she doesn't like him then she refuses to marry him. Since I have been in Oman, I have encountered many cases when the bride refused or did not like the groom  and vice versa.
The engagement consists in the marriage proposal of a certain woman, the request made by the man, and in presenting his own situation to the woman and her family, as well as in the negotiation of the marriage contract.
After the parties agree on all the conditions, the two,  the fiance and the fiancee, can see each other, to get to know each other better.
But the two will not be left alone at this stage so as not to create unpleasant situations.
For that contract to be valid, there must be no obstacles to marriage, that the two young people must agree, that their legal formalities must be fulfilled and the  dowry(mahar) must be established.
There are also cases when there are obstacles in marriage, but this happens very rarely, because both parties will avoid this happening.
I will list only two types of obstacles:
The first obstacle is permanent: blood or alliance, collation or consumption during the continence period. And the second temporary: mixed religion, polygamy, kinship between the wives of the same husband, the period of continence or triple
repudiation. 
According to the Quran, marriage is not possible with the so called "forbidden persons", called in Arabic " maharim". These persons are ascendants and descendants as well as their wives, sister and descendants of sisters and brothers, aunts , sisters and aunts of the ascendants, mother in law and wife's descendants.
Marriage between cousins being possible. For both the fiance and the fiancee, there is the possibility to break the engagement.
Thus, if this happens, it is the young woman's duty to return to the family the gifts she received from her.
But simultaneous marriage with two blood relatives is not allowed through a "milk" alliance.


Engagement party

In fact, those who organize the engagement and the wedding take care of both parties together with the young fiancés, who according to the Qur'an and tradition take care of the house and the children.
The engagement is taken care of by the fiancée's family, they understand where to do it. I do it at the house of my fiancée or I rent a place for a party. Here is the choice of the future bride. I've been to many engagements in Oman, and they all ranged from simple to extravagant. But they were all beautiful. It was simple for me and at home. The wedding gifts were taken home. But relatives of the husband were made in the premises. And very interesting and beautiful.
 A woman who marries a man receives a dowry from the groom, a dowry - mahr, in Arabic which is her exclusive property. This dowry, as well as the amount in case of divorce, and other conditions negotiated with the groom or with someone from the groom. This negotiation should make the guardian (father, uncle or older brother) the bride.
The day before the groom's family comes to ask the girl to marry, the girls and women in the house prepare traditional Arabic dishes, the preparations are first, there is a lot of hustle and bustle in the girl's house.

As for the preparation, the girls' family arranges in the house or arranges itself locally at the choice of the fiancée. The style of the engagement is also the choice of the young bride. Floral arrangement, decorations, colorful lights, Arabic music for unmarried and married young girls to dance. The young fiancée spends all day at the salon to make herself beautiful. Let me say here, in Oman beauty salons have a package for young women getting married. I had something like that too. She buys a simple dress or a traditional Omani style dress of her choice.
The most important to be on the table at the engagement, the Omani coffee, with dates, water, fruit, Omani halawa, which is not missing from the house of the locals. She is at special holiday events, engagements, weddings and funerals.
Our guests are invited to the engagement at 8.00. They are served with Omani coffee, dates, water, Omani Halwawa fruit. Around 9.00 our fiancée from the salon also appears, then dinner is served for guests, appetizers, or rice with meat, of your choice and depends on everyone's budget.

All our guests approach our fiancée to congratulate her and wish her a happy marriage. They take pictures together. The bride's dowry is already brought before the engagement or during the engagement. Depending on the understanding of the two parties. After the engagement party ends, the wedding follows. The wedding is at the agreement of the 2 spouses when it will take place. He can have the wedding in a week, but he can have it in 5 months. Time for the bride to prepare her kit, or to find her party room or home, where the wedding will take place.