2 august 2011

Recenzie de carte : Masterul și Margarita, de Mihail Bulgakov

Am terminat de citit de curând sa citesc cartea Masterul și Margarita, de Mihail Bulgakov, Editura Cartier, 2006. Am citit-o dintr-o curiozitate firească, asta nu înseamnă că nu am vrut să o citesc. A fost interesantă cartea, mi-a plăcut enorm de mult. Păcat că nu am citit-o cu sufletul la gură cum ar trebui să o citesc.
Mihail Bulgakov(1891-1940) jurnalist, romancier și dramaturg rus. Unul dintre cei mai importanți scriitori ruși din toate timpurile, considerate astăzi alaturi de Nabokov și Soljenitin, drept autor rus care a influențat cel mai mult literatura occidentală a secolul XX. Garda Alba va fi publicată în 1955. În 1925 Inimă de câine. Oule fațidice și Diavoliada, au fost respinse toate publicațiile. Anii " 50 Masterul și Margarita.
Ca să înțeleg mai cartea, am început să ma uit la film. După ce am terminat de vizionat filmul am înțeles foarte bine și cartea. Mi-a plăcut foarte mult.
Mi-a plăcut imaginea creată de autor în carte, fantastică, visare, mistică(cu personaje mistice), parcă deodată ma aflam în Alice în Țara Minunilor.
Diavolul  coborât pe pământ (și chiar în Moscova) ca săi ispitească pe oamneni, dornici averi, aici intra toate categoriile sociale, începând de la cel bogat până la cel sărac, de la o funcție joasă până la cea înaltă. Nu avea o preferință anunme pentru anumiți oameni.
Mai mult nu știu ce să spun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu